بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی

رشته مدیریت گردشگری

افراد برای کسب موفقیت، آینده ای درخشان و فرصت های شغلی مناسب، نیاز به تحصیل در بهترین دانشگاه های جهان دارند. متقاضیان برای تحصیل در خارج از کشور دارای ملاک های متفاوتی می باشند. معمولا ملاک برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان با کشورهای دیگر متفاوت است. به عنوان نمونه بیشتر ایرانیان قصد مهاجرت دائمی از طریق تحصیل را دارند یا به دلیل تفاوت زیاد هزینه ها، انتخاب دانشگاه برای آن ها کمی سخت و دشوارتر می باشد. از دیگر ملاک های مهاجرتی ایرانیان می توان به زبان کشور، سرعت اخذ ویزا، فرصت های شغلی بعد از تحصیل برای اقامت دائمی، هزینه زندگی و… اشاره کرد. در صورتی که ملاک مهاجران غیر ایرانی، سطح دانشگاه، کیفیت آموزش، امکانات سیستم آموزشی و مواردی مشابه این است.

در این مطلب با ما همراه باشید تا با بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی آشنا شوید.

تحصیل در ایتالیا

معرفی بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی

در بخش زیر به چند مورد از کشورهایی که از نظر تحصیلی به خصوص برای ایرانیان مناسب می باشد، اشاره شده است:

1. کشور آمریکا

آمریکا، دارای برترین دانشگاه ها مانند استنفورد، هاروارد، ام آی تی و… در ایالات متحده و کل جهان می باشد. این کشور دائم در حال پذیرفتن دانشجویان مهاجر است، به همین دلیل امکانات بسیار معقول و مساعدی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد. اما لازم به ذکر است که تحصیل در این کشور، هزینه های بسیار زیادی دارد. به همین خاطر بهتر است به کمک بورس تحصیلی برای تحصیل در این کشور اقدام کنید.

برای مهاجرت تحصیلی

 

2. کشور ترکیه

یکی از کشورهای مناسب برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان، کشور ترکیه می باشد. برای تحصیل در کشور ترکیه نیازی به داشتن مدرک آیلتس یا تافل نمی باشد. این کشور برای ایرانیان مزایای زیادی دارد. از جمله مزایای این کشور عبارت است از:

  • از نظر فرهنگی کشور ترکیه شباهت بسیار زیادی به ایران دارد.
  • در مهاجرت تحصیلی نیازی به اخذ ویزا برای مهاجران ایرانی نیست.
  • از دیگر مزایای این کشور، نزدیکی جغرافیایی ترکیه به کشور ایران می باشد.
  • هزینه ها در این کشور برای تحصیل مقرون به صرفه است.
  • از دیگر مزایای آن می توان به دریافت مدارک معتبر از این کشور اشاره کرد.

3. کشور کانادا

کانادا، یکی از کشورهای دوست داشتنی برای دانشجویان محسوب می شود. دانشگاه های این کشور از نظر علمی و آموزشی در رده ی بالایی قرار دارند. به همین دلیل می تواند برای گرفتن ویزای تحصیلی گزینه بسیار مناسبی باشد. بنابراین، اگر شما به دنبال یک کشور برتر برای تحصیل هستید که فرصت‌های شغلی و زندگی بالایی را هم فراهم کند، کانادا می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد. تحصیل در این کشور می‌تواند برای شما امکانات مناسب و پیشرفت علمی و شغلی مقبولی را به ارمغان بیاورد.

4. کشور استرالیا

کشور استرالیا که در نیم کره جنوبی قرار دارد، دارای برترین دانشگاه ها در جهان می باشد. این کشور امکانات بسیار مناسبی را اختیار دانشجویان مهاجر قرار داده است. به عنوان نمونه زبان رسمی این کشور انگلیسی است و دیگر دانشجویان نیازی به یادگیری زبان دوم ندارند. از دیگر مزایای این کشور این است، که دانشجویان مهاجر می توانند به صورت نیمه وقت در استرالیا کار کرده و هزینه های خود را از طریق آن پرداخت کنند.

5. کشور ایتالیا یکی از مقاصد پرطرفدار مهاجرت تحصیلی

ایتالیا، یکی از کشورهای پرطرفدار برای دانشجویان محسوب می شود، زیرا برترین دانشگاه های جهان (مانند بولونیا) در این کشور قرار دارد. ایتالیا علاوه بر تحصیل برای زندگی، کار، سفر کوتاه توریستی بسیار مناسب است. حدود 35000 دانشجوی بین المللی در این کشور مشغول به تحصیل هستند، که نزدیک به 4000 نفر از آن ها ایرانی می باشند. ایتالیا دارای هزینه مناسب زندگی دانشجویی، امکان کار نیمه وقت در حین تحصیل، امکان تبدیل ویزای تحصیلی به کاری بعد از اتمام درس، بهره وری از بیمه دانشجویی و گرفتن بورسیه یا وام های تحصیلی می باشد.

6. کشور قبرس

از دیگر گزینه های مناسب برای مهاجرت تحصیلی دانشجویان به خصوص دانشجویان ایرانی، کشور قبرس می باشد. این کشور مزایای زیادی دارد، که عبارتند از: امکان کار نیمه وقت در حین تحصیل، هزینه های پایین زندگی دانشجویی، هزینه پایین تحصیل، اخذ پذیرش در کمترین زمان و عدم محدودیت سنی برای گرفتن ویزا.

در آخر

در این مطلب به بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی اشاره شد. تمامی کشورهایی که در مطالب فوق به آن ها اشاره شد گزینه های پرطرفداری برای اخذ ویزای تحصیلی دانشجویان ایرانی محسوب می شوند. اما امروزه بسیاری از این کشورها به دلیل مسائل سیاسی، روند گرفتن ویزا را برای ایرانیان کمی سخت تر کرده‌اند. به همین خاطر برای اطمینان بیشتر بهتر است با موسسات حقوقی مهاجرت همچون وبسایت ایتالی اپلای برای جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه صحبت کرده، سپس تصمیم با مهاجرت بگیرید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *