بهترین رشته های تحصیلی در ایتالیا برای ادامه تحصیل

بهترین رشته های تحصیلی در ایتالیا

کشور ایتالیا در اروپا به دلیل هزینه های کم برای زندگی طرفداران بسیار زیادی برای ادامه تحصیل دارد. اما باید توجه داشت که رقابت برای قبولی در آزمون های ورودی دانشگاه های ایتالیا بسیار سخت و دشوار است. اگر قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارید در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با بهترین رشته های تحصیلی در ایتالیا برای ادامه تحصیل آشنا شده سپس اقدام به مهاجرت کنید.

رشته های تحصیلی پرطرفدار در ایتالیا

انتخاب رشته تحصیلی در ایتالیا نقش مهمی در مسیر تحصیلی و حرفه‌ای افراد ایفا می‌کند. همان طور که می دانید میزان پذیرش رشته‌های مختلف، متفاوت می باشد و باتوجه به علاقه، استعداد و انتخاب افراد می تواند در مسیر تحصیلی آن ها تاثیر بسیار چشمگیری داشته باشد. در بخش زیر به چند مورد از رشته های پرطرفدار کشور ایتالیا اشاره شده است:

1. رشته پزشکی

یکی از رشته های پرطرفدار و محبوب جهان، پزشکی است. هر ساله دانشجویان زیادی از کشور ایران برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی به کشور ایتالیا مهاجرت می کنند. از جمله دلایل مهاجرت به ایتالیا برای ادامه تحصیل در این رشته عبارت است از:

  • دانشگاه های مربوط به رشته پزشکی در کشور ایتالیا علاوه بر قدمت های بیش از 500 سال، به دلیل داشتن رتبه کم در کل جهان طرفداران بسیار زیادی هم از ایران و هم از کشورهای دیگر دارد.
  • از دیگر دلایل پرطرفدار بودن رشته پزشکی در این کشور می توان به هزینه و شهریه پایین برای ادامه تحصیل آن اشاره کرد.
  • اخذ مدرک پزشکی دانشجویان در این کشور مورد تایید تمامی کشورهای جهان می باشد.
  • برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی، افراد نیازی به یادگیری زیان ایتالیایی ندارند فقط کافیست به زبان انگلیسی تسلط کافی داشته باشند.
  • کشور ایتالیا برای رشته پزشکی با کشورهای کانادا و آمریکا دوره های مشترکی برگزار می کند.

بهترین رشته های تحصیلی در ایتالیا

2. رشته حقوق

از دیگر رشته های پرطرفدار برای ادامه تحصیل در کشور ایتالیا، می توان به رشته حقوق اشاره کرد. افراد می توانند با تسلط کافی به زبان انگلیسی مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد این رشته را در کشور ایتالیا به اتمام برسانند. دلایل دیگر پرطرفدار بودن رشته حقوق این است که شما می توانید با دریافت مدرک خود از دانشگاه های آن، شغلی مناسب با درآمدی کافی در این کشور یا کشورهای دیگر داشته باشید. ادامه تحصیل رشته حقوق در کشور ایتالیا زیر شاخه های بسیاری دارد، که عبارت است از حقوق تجارت اروپا، حقوق در اینترنت و تکنولوژی، حقوق بین الملل و اروپا و حقوق تکنولوژی و انفورماتیک.

دانشگاه های پرطرفدار بسیاری برای ادامه تحصیل رشته حقوق و زیر شاخه های آن جود دارد. مانند: دانشگاه میلان، دانشگاه بولونیا، دانشگاه ساپینزا رم و دانشگاه پادووا.

3. رشته طراحی

رشته طراحی و زیر شاخه های آن مانند طراحی داخلی، طراحی مد، طراحی صنعتی و… طرفداران بسیار زیادی در کشور ایتالیا دارد. یکی از دلایل پرطرفدار بودن رشته طراحی در ایتالیا این است که دانشگاه های قدمت دار و برندهای برتری از مد و فشن در آن وجود دارد.

همان طور که می دانید یکی از کشورهای اصلی و مهم برای آموزش رشته طراحی و زیر شاخه های آن، ایتالیا است. به همین خاطر هزینه های تحصیل در این رشته کمی بالا می باشد. اما شما می توانید هم به صورت عملی و هم به صورت تئوری در کارگاه ها و تورهای مختلف دانشگاهی آموزش دیده و تجربه کسب کنید.

4. رشته های مهندسی

از دیگر رشته های پرطرفدار برای ادامه تحصیل در کشور ایتالیا، می توان به رشته های مهندسی اشاره کرد. دلایل پرطرفدار بودن تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در این کشور اخد مدرک معتبر و هزینه های کمتر آن نسبت به کشورهای دیگر اروپایی است.

رشته های مهندسی پرطرفدار کشور ایتالیا شامل مهندسی معماری، هوافضا، مکانیک، عمران و محیط زیست می باشد. این کشور مهم ترین و تخصصی ترین دانشگاه ها را در رابطه با رشته مهندسی دارد. از جمله دانشگاه های پرطرفدار آن می توان به دانشگاه ساپینزا رم، دانشگاه پادوا و دانشگاه پلی تکنیک تورین اشاره کرد.

5. رشته هنر

همان طور که می دانید آثار هنری و دیدنی بسیار جذابی در کشور ایتالیا وجود دارد، باتوجه به این موضوع می توان گفت یکی از رشته های محبوب و پرطرفدار در کشور ایتالیا، رشته هنر می باشد. این رشته زیر شاخه های بسیاری از جمله مجسمه سازی، نقاشی، موسیقی و… دارد.

از دلایل محبوبیت این رشته می توان به قدمت بسیار بالای دانشگاه های ایتالیا همانند رم و میلان و هزینه های مقرون به صرفه آن اشاره کرد. اگر استعداد خوبی در یکی از رشته های هنر دارید، کشور ایتالیا برای شما انتخاب کاملا مناسبی می باشد.

سخن آخر

در این مطلب به بهترین رشته های تحصیلی در ایتالیا برای ادامه تحصیل اشاره شد. اگر قصد مهاجرت و ادامه تحصیل به این کشور را دارید، ابتدا به کمک مطالب فوق با رشته های پرطرفدار آن آشنا شده سپس اقدام به تحصیل کنید. البته لازم به ذکر است که یکی از عوامل مهم در موفقیت شما برای ادامه تحصیل داشتن رزومه قوی است.

درصورتیکه قصد تحصیل در ایتالیا را دارید می توانید با کارشناسان زبده موسسه اعزام دانشجوی یگانه سفیران دانش از طریق فرم های درخواست مشاوره و ارزشیابی تحصیلی در ارتباط باشید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *