انواع ویزای ایتالیا کدامند؟

انواع ویزای ایتالیا

انواع ویزای ایتالیا کدامند؟ شرایط دریافت هر کدام از آن ها چگونه است؟ برای تحصیل در ایتالیا کدام ویزا مناسب تر است؟ برای مهاجرت توریستی یا دائم به هر کشوری ویزای همان کشور نیاز است. در طول یک سال نیز انواع مختلف ویزا برای مهاجران کشورهای مختلف صادر می‌ شود که یکی از این کشورها ایتالیا می‌ باشد. نحوه دریافت این ویزاها نیز به شرایط و هدف شما جهت مهاجرت به آن جا بستگی دارد. در این مقاله انواع ویزای ایتالیا را بررسی می کنیم.

 

آشنایی با انواع ویزای ایتالیا

ویزاهایی که توسط کشور ایتالیا برای مهاجرین و توریست ها صادر می‌ شود، انواع مختلفی دارند که به دسته‌ های متفاوت زیر تقسیم بندی می‌ شوند:

  • ویزای شنگن ایتالیا

شنگن یکی از مناطق وسیع اروپا می‌ باشد که شامل ۲۶ کشور اروپایی است و شما با اخذ کردن ویزای شنگن اجازه سفر به هر کدام از آن ها را خواهید داشت. کشور ایتالیا نیز یکی از آن ها می‌ باشد که ویزای شنگن را به صورت چهار نوع A، B، C و D صادر می‌ کند. به نوع ویزای A و B ویزای ترانزیت، به نوع ویزای C ویزای توریستی و نوع D را ویزای ملی ایتالیا می‌ گویند:

  • ویزای ترانزیت ایتالیا

ویزای A برای کشور ایتالیا نیست و فردی که دارای این ویزا باشد، فقط در فرودگاه این کشور می‌ تواند پرواز خودش را تعویض کرده و به هیچ وجه حق خروج از محوطه فرودگاه ایتالیا را نخواهد داشت. ویزای B نیز برای تعویض کشور می‌ باشد و تفاوت آن با نوع اول این است که به مدت ۵ روز اعتبار دارد و دارنده این ویزا در این مدت می‌ تواند از فرودگاه خارج شود.

انواع ویزای ایتالیا

  • ویزای نوع C یا توریستی

این نوع ویزای توریستی ایتالیا به دو نوع یک بار ورود و یا چند بار ورود می‌ باشد. این موضوع بستگی به شرایط و سابقه سفر شما دارد. در نوع ویزای توریستی یک بار ورود فرد اجازه اقامت در این کشور تا ۹۰ روز را دارد، اما در نوع چند بار ورود می‌ تواند از ۱ تا ۵ سال اقامت داشته باشد.

  • ویزای ملی ایتالیا

ویزای بلند مدت ایتالیا را ویزای ملی یا نوع D می‌ گویند. از این نوع ویزا جهت تجارت، کار و تحصیل در ایتالیا به صورت طولانی مدت استفاده می شود که خود به انواع مختلف زیر دسته‌ بندی می‌ شود:

  • ویزای دانشجویی ایتالیا

ویزای دانشجویی کشور ایتالیا در سه مقطع متفاوت کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا صادر می شود و دانشجویان با توجه به شرایط خود می‌ توانند این نوع ویزا را دریافت کنند.

  • ویزای کاری ایتالیا

اگر هدف افراد از ورود به کشور ایتالیا کسب و کار باشد، در این حالت لازم است که به دنبال جاب آفر باشند. جاب آفر نوعی دعوت نامه رسمی از طرف شرکت یا کارفرمای معتبر ایتالیایی می باشد. گرفتن ویزای کاری در این کشور از گرفتن ویزای تحصیلی دشوارتر است، چون نرخ بیکاری در این کشور بالاست و بنابراین فرد جهت ورود به بازار کار باید رزومه بسیار خوب و قوی داشته باشد.

  • ویزای سرمایه‌ گذاری

نوع دیگری از ویزاهای ایتالیا با نام ویزای سرمایه‌ گذاری معروف هستند. افراد زیادی وجود دارند که از تمکن مالی کافی برخوردار هستند و جهت سرمایه‌ گذاری و رونق کسب و کار خود به کشورهای دیگر مهاجرت می‌ کنند. ویزای سرمایه‌ گذاری نیز انواع مختلفی دارد که از آن جمله می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. ویزای طلایی ایتالیا
  2. ویزای سرمایه گذاری
  3. اقامت انتخابی در ایتالیا

 

جمع‌ بندی

در این مقاله انواع ویزای ایتالیا و شرایط دریافت هر کدام را بررسی کردیم. از جمله ویزاهای بسیار پرکاربرد و رایجی که برای کشور ایتالیا هر ساله برای ورود به کشور ایتالیا صادر می‌ شوند می‌ توان به ویزای سرمایه‌ گذاری، ویزای کاری، ویزای دانشجویی، ویزای توریستی، ویزای ترانزیت، ویزای شنگن و غیره اشاره کرد که البته نحوه دریافت هر کدام از این ویزاها با نوع دیگر کاملاً متفاوت است و این موضوع به هدف و شرایط فرد مهاجر بستگی دارد که بتواند کدام یک از این ویزاها را به دست بیاورد. در وبسایت ایتالی اپلای بیش تر با انواع ویزای ایتالیا، نحوه دریافت آن ها، مدارک مورد نیاز برای دریافت و غیره آشنا شوید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *