مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

مهاجرت تحصیلی به ایتالیا : امروزه، یکی از دغدغه های دانش آموزان و دانشجویان مهاجرت تحصیلی به بهترین کشورهای دنیا است. این موضوع اهمیت زیادی دارد و می ‌تواند بر زندگی و موقعیت آینده فرد تاثیر بسزایی داشته باشد. مدتی است که به علت تقاضاهای زیاد در روش مهاجرت تحصیلی، رقابت شدیدی به وجود آمده است اما با تلاش، امکان دستیابی به اقامت دائم و شهروندی از طریق این روش فراهم خواهد بود. در واقع، مهاجرت تحصیلی جزو یکی از شیوه های بدون دردسر مهاجرت به یک کشور خارجی می باشد. مناسب ترین کشور جهت مهاجرت تحصیلی کشوری است که مطابق و سازگار با اهداف متقاضی باشد.

متقاضیانی که قصد دارند در کشورهای خارجی تحصیل کنند، می بایست ویزای تحصیلی کشور مورد نظر را دریافت نمایند. ویزای تحصیلی، نوعی اقامت موقت است که امکان تحصیل، کار و زندگی را در آن کشور به افراد می دهد. در این مطلب به بیان دلایل مهاجرت تحصیلی، شرایط و مراحل لازم برای این نوع مهاجرت می پردازیم.

مرتبط: تحصیل رایگان در ایتالیا

دلایل مهاجرت تحصیلی به ایتالیا چیست؟

در حال حاضر بسیاری از افراد، به تحصیل در خارج از کشور علاقه‌ مند هستند و جهت اخذ پذیرش در بهترین دانشگاه ‌های جهان تلاش می‌ کنند. علت های زیادی وجود دارند که سبب محبوبیت زیاد مهاجرت تحصیلی به کشورهای خارجی شده اند. از جمله این دلایل برای اشخاص متقاضی شامل آموزش با کیفیت بالا، آشنایی با فرهنگ جدید، داشتن فرصت‌ های شغلی بیشتر و بهتر، یادگیری زبان جدید و بسیاری علت های دیگر می باشد.

برای بعضی از افراد، ترک خانه و کشور خود و رفتن به سوی تجربه های ناشناخته کمی نگران کننده است. اما این یک چالش هیجان انگیز می باشد که موجب تقویت روابط اجتماعی و کسب فرصت های شغلی عالی و داشتن آینده ای درخشان خواهد شد. نوع تجربه شما در طول مدت اقامت در خارج از کشور باتوجه به کشوری که به آن مهاجرت می کنید قطعا متفاوت است. از این رو، مقصد تحصیلی خود را با توجه به علایق شخصی و همچنین شهرت علمی کشور انتخاب نمایید.

شرایط مهاجرت تحصیلی

دریافت ویزای تحصیلی برای هر کشوری با توجه به قوانین تعیین ‌شده آن کشور و موسسه تحصیلی مقصد شما متفاوت می باشد. شرایطی که در اکثر کشورها مشابه یکدیگر است به شرح زیر می باشد:

  • اخذ نامه اپلای از سمت دانشگاه یا موسسه آموزشی مورد نظر
  • کاور لتر یا نامه پوششی
  • داشتن تمکن مالی
  • مدارک مالی سرپرست جهت تامین هزینه تحصیل و زندگی
  • ارائه مدرک زبان

مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

 

حداقل هزینه مورد نیاز

در نظر داشتن هزینه های مهاجرت، تحصیل و زندگی در یک کشور خارجی حائز اهمیت می باشد. هزینه مهاجرت تحصیلی به فاکتورهای مختلفی همچون نوع اقامت، شهریه دانشگاه، هزینه غذا، حمل‌ و نقل و دیگر عوامل بستگی دارد. تحصیل در ایتالیا، استرالیا، کانادا، آمریکا، انگلیس و هلند که کشورهای پیشرفته ای هستند عموما هزینه زندگی نسبت به کشورهای در حال توسعه همچون هند، سنگاپور و مالزی بالاتر خواهد بود.

مراحل دریافت ویزای دانشجویی از سفارت هر کشور نیز شامل هزینه هایی می شود که حدودا بین 150 تا 650 دلار متغیر است. در واقع، هزینه اخذ ویزای دانشجویی به کشوری بستگی دارد که برای تحصیل در آنجا اپلای می کنید. بعضی از کشورها ممکن است که هزینه ویزا را برای دانشجویان نیازمند لغو نمایند. جهت اطلاع از هزینه های تحصیل در دانشگاه های گوناگون، می بایست هر کدام را جداگانه بررسی نمایید.

مراحل لازم جهت مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

در این قسمت پروسه لازم جهت مهاجرت تحصیلی را بیان می کنیم که عبارتند از:

  • آماده‌ کردن مدارک تحصیلی
  • داشتن دانش کافی و دریافت مدرک زبان کشور مقصد
  • انتخاب رشته، مقطع تحصیلی و دانشگاه یا موسسه آموزشی مورد نظر
  • آماده کردن، معادل ‌سازی و ترجمه تمامی مدارک لازم
  • اقدام برای دریافت پذیرش تحصیلی
  • اقدام برای اخذ ویزای تحصیلی

زمان مناسب مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

بهترین زمان جهت مهاجرت تحصیلی به ایتالیا به شرایط روحی و آمادگی ذهنی شما برای حضور در کلاس های آموزشی با محیط و شرایطی کاملا متفاوت بستگی دارد. همچنین، جهت تعیین زمان مناسب برای مهاجرت تحصیلی می بایست فاکتورهای مختلفی را در نظر بگیرید که مهم ترین آن ها شامل سن متقاضی و قوانین مهاجرتی کشور مورد نظر می باشد. گفتنی است که مهاجرت تحصیلی در مدارس باید در سنین بین 3 تا 18 سالگی انجام شود. در این صورت امکان دریافت ویزای همراه برای یکی از والدین نیز فراهم است که مزیت قابل توجهی است.

بهترین زمان برای مهاجرت به یک کشور خارجی می تواند پس از پایان دوران دبیرستان باشد. در این زمان می توانید براساس رشته مورد علاقه خود، بهترین کشور و دانشگاه را برای مهاجرت تحصیلی انتخاب نمایید. عموما شروع ترم های تحصیلی در دانشگاه های جهان شامل دو ترم است که یکی ترم پاییز و دیگری ترم زمستان است.

کدام کشور برای تحصیل مناسب تر است؟

انتخاب بهترین کشور جهت مهاجرت تحصیلی از موضوعات حائز اهمیت متقاضیان می باشد و به عوامل خاصی بستگی دارد. در واقع این انتخاب متناسب با شرایط فرد مورد نظر تعیین می‌شود. برگزیدن مناسب ترین کشور می تواند در پروسه اخذ اقامت و دانش افزایی فرد تاثیر زیادی داشته باشد. از این رو، در ابتدای راه می بایست اهداف خود از مهاجرت تحصیلی را به صورت شفاف مورد بررسی قرار دهید تا انتخاب صحیح ‌تر و مناسب تری داشته باشید. دانشجویان علاقه مند می‌ توانند با بررسی شرایط تحصیل در کشورهای برتر دنیا متناسب با خواسته های خود، انتخاب بهتری داشته باشند. اما برای مهاجرت تحصیلی به ایتالیا میتوانید اطلاعات کافی را در این باره، از سایت ایتالی اپلای جمع آوری کنید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *