تحصیل رایگان در اروپا راهنمای جامع برای دانشجویان بین‌المللی

تحصیل رایگان در اروپا راهنمای جامع برای دانشجویان بین‌المللی

تحصیل رایگان در اروپا، نظر شما در این باره چیست؟ آیا می‌ توان به تحصیلات عالی رایگان در اروپا فکر کرد؟ آیا تحصیلات در این قاره واقعاً به صورت رایگان محسوب می‌ شود؟ اگر شما هم دانشجو هستید یا جز افرادی هستید که در خصوص دانشگاه‌ های اروپا تصمیم دارید اطلاعات خوبی به دست بیاورید.

احتمالاً این سوال که تحصیلات عالی رایگان در اروپا واقعیت یا تخیل؟ برای تان پیش آمده باشد و به دنبال جواب آن باشید که آیا چنین موضوعی واقعیت دارد یا خیر؟ در این مقاله به مقوله ی تحصیل رایگان در اروپا می پردازیم.

تحصیل رایگان در اروپا امکان پذیر است؟

هر دانشجویی پیش از آن که تصمیم به ادامه تحصیل در حوزه بین المللی و خارج از کشور بگیرد، قطعاً دانشگاه‌ های کشورهای مختلف را با یک دیگر مقایسه می کند. دانشگاهی را انتخاب می‌ کند که از شرایط خوب و ایده آل برخوردار باشد. یکی از مکان هایی که همواره جهت انتخاب ادامه تحصیل برای دانشجویان و دانش آموزان خوب و ایده‌ آل محسوب می‌ شود دانشگاه‌ های اروپا می‌ باشد.

دانشگاه‌ های اتحادیه اروپا از شرایط خاص و ویژه‌ ای برخوردار هستند که قابل توجه می‌ باشد. یکی از این شرایط که از دغدغه‌ های ذهنی کلیه داوطلبان و دانشجویان این دانشگاه‌ ها محسوب می‌ شود، هزینه‌ های تحصیل در اروپا می‌ باشد. این سوال همواره یک سوال محسوب می‌ شود که تحصیل رایگان در اروپا چطور امکان پذیر است.

مطالب بیشتر: تحصیل در ایتالیا

تحصیل رایگان در ایتالیا

 

در واقع می‌ توان گفت که مطرح کردن تحصیلات عالی به صورت رایگان در اروپا به واقعیت نزدیک‌ تر است تا تخیل یعنی و با وجودی که دانشجویان موظف به پرداخت برخی هزینه‌ های تحصیل در اروپا هستند، اما این هزینه‌ های پرداختی در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر و دانشگاه‌ های برتر جهان مبلغ ناچیزی می‌ باشد و از ویژگی‌ های مثبت این دانشگاه‌ ها محسوب می‌ شود.

جدول مقایسه تحصیل رایگان در اروپا

کشورشهریه برای دانشجویان اتحادیه اروپاشهریه برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپازبان تحصیل
آلمانرایگانرایگان یا شهریه کمآلمانی، انگلیسی
نروژرایگانرایگاننروژی، انگلیسی
فنلاندرایگانرایگانفنلاندی، انگلیسی
سوئدرایگانرایگانسوئدی، انگلیسی
اتریشرایگان750 یورو در سالآلمانی
فرانسهرایگان262 یورو در سالفرانسوی
ایتالیارایگان1000 یورو در سالایتالیایی
اسپانیاحدود 1000 یورو در سالحدود 1000 یورو در سالاسپانیایی
یونانرایگان1500 یورو در سالیونانی
پرتغالحدود 1000 یورو در سالحدود 1000 یورو در سالپرتغالی

واقعیت تحصیل عالی رایگان در اروپا

البته چیزی به نام تحصیل رایگان در دانشگاه‌ های اروپا برای دانشجویان بین‌ المللی وجود ندارد و این گزینه تنها شامل حال دانشجویان و دانش آموزان اتحادیه اروپا می‌ باشد و آن چه که در این باره قابل مطرح است و در حال حاضر نیز دغدغه ذهنی بسیاری از دانشجویان بین‌ المللی محسوب می‌ شود، هزینه‌ های پایین تحصیل در این قاره می‌ باشد.

اما یک مورد و نکته در این خصوص وجود دارد و آن هم این است که در کنار هزینه‌ های تحصیل پایین، باید خرج و مخارج زندگی یا هزینه‌ های زندگی را نیز اضافه کنید. پس اگر با موردی به نام تحصیل رایگان در شهرهای اتحادیه اروپا مواجه شدید، دچار اشتباه نشوید.

حتی اگر شرایط رایگان در این دانشگاه‌ ها را داشتید، حتماً هزینه‌ های زندگی را در نظر بگیرید. چون شما باید جهت اقامت در این قاره مکانی را انتخاب کنید. علاوه بر آن که هزینه‌ های روزمرگی نیز به اجاره بهای منازل اضافه می‌ شود.

تحصیل رایگان در اروپا

یک مورد مهم و استثنا در خصوص تحصیل در قاره اروپا وجود دارد. آن هم این است که اگر شما جز دانشجویان ممتاز و برتر محسوب شوید. در این حالت است که می‌ توانید به تحصیل رایگان در این شهرها فکر کنید و از امتیازاتی که برای شما در نظر گرفته می‌ شود، بهره‌ مند شوید. شما برای اطمینان از واقعیت این موضوع حتما به لیست موسسات مجاز اعزام دانشجو و شرایط آن در سایت های معتبر مانند اداره کل بورس مراجعه کنید.

سخن پایانی

در مقاله تحصیل رایگان در اروپا مواردی را بررسی کردیم که هر دانشجویی نیاز به دانستن آن دارد. این سوال که آیا تحصیل در دانشگاه‌ های اروپا رایگان است یا خیر؟ همواره یکی از دغدغه‌ های ذهنی دانش آموزان و دانشجویان بین‌ المللی محسوب می‌ شود که قصد ادامه تحصیل در اروپا را دارند.

دست یابی به پاسخ درست و مناسب در این خصوص می‌ تواند به نوعی راهنمای عمل این دانشجویان جهت انتخاب گزینه درست و مناسب باشد. البته دقت کنید که علاوه بر هزینه‌ های تحصیل باید هزینه‌ های زندگی در شهرهای اروپایی را نیز مدنظر داشته باشید. در نهایت نیز با توجه به بودجه‌ ای که در اختیار دارید، جهت ادامه تحصیل در دانشگاه‌ های آن اقدام کنید.

البته اگر جزو نخبگان و دانش آموزان برتر محسوب می شوید، می‌ توانید به هزینه تحصیل رایگان در دانشگاه‌ های آن فکر کنید. شما می توانید از امتیازاتی که برای شما در نظر گرفته می‌ شود استفاده کافی را ببرید.

بیشتر بدانید: ویزای تحصیلی اروپا

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *