تحصیل در اروپا

تحصیل در اروپا

اروپا مقصدی است که تعداد زیادی از متقاضیان در سراسر جهان جهت ادامه تحصیل آن را انتخاب می نمایند. هر ساله بسیاری از دانشجویان از کشورهای مختلف برای این کار به کشورهای اروپایی مهاجرت می کنند و در این میان تعداد دانشجویان کشورهای آسیایی بسیار زیاد می باشد.

دانشگاه های گوناگونی در کشورهای اروپایی وجود دارند که خدمات ایده آل و با کیفیتی را به دانشجویان ارائه می دهند. متقاضیان با تحصیل در اروپا می توانند به مقاصد دلخواه و اهداف خود دست یابند.

تفاوتی ندارد که قصد تکمیل مدرک کارشناسی را داشته باشید یا بخواهید در مقطع کارشناسی ارشد یا حتی دکتری برای تحصیل اپلای اروپا بگیرید، اروپا مقصدی مناسب برای تحصیل شما است. در مطلبی که پیش روی شما قرار دارد، می خواهیم به ارائه توضیحاتی درباره تحصیل در اروپا و هزینه های تحصیل در دانشگاه های آن بپردازیم.

چرا دانشجویان برای تحصیل اروپا را انتخاب می کنند؟

دلایل بسیار زیادی جهت انتخاب اروپا برای تحصیل توسط متقاضیان وجود دارد. کیفیت سیستم آموزش، فرهنگ و تاریخ غنی کشورهای اروپایی، برخورداری از شرایط رفاهی حین تحصیل، امکان دریافت کمک هزینه، امنیت کشورهای اروپایی، هزینه مناسب دانشگاه‌ ها در مقایسه با سایر کشورهای دنیا، درس خواندن به زبان انگلیسی در همه مقاطع و شرایط کاری مناسب در زمان تحصیل و پس از فارغ التحصیلی از دلایل مهم دانشجویان برای انتخاب اروپا به عنوان مقصد تحصیلی است.

همچنین، علاوه بر بهره گیری از مدرن ترین سیستم های آموزشی و اقتصاد و صنعت پیشرفته، درصورتی ‌که در کشور عضو شینگن مشغول به تحصیل باشید، بدون اخذ ویزا می توانید به تمام کشورهای منطقه سفر کنید.

تحصیل در اروپا

مراحل تحصیل در اروپا

ورود به هیچ کدام از کشورهای اروپایی جهت تحصیل بدون اخذ نامه پذیرش از دانشگاه امکان پذیر نیست. بنابراین، اگر بخواهید در آنجا تحصیل کنید، می بایست در گام اول مراحلی را طی نمایید تا موفق به دریافت نامه پذیرش از دانشگاه شوید. در بخش زیر مراحلی را که جهت دریافت نامه پذیرش از دانشگاه باید انجام دهید را نام می بریم:

  1. انتخاب رشته
  2. دقت داشتن به زمان ارسال درخواست پذیرش برای دانشگاه
  3. آگاهی از شرایط تحصیل
  4. بررسی شرایط خصوصی یک دوره
  5. فراهم نمودن مدارک مورد نیاز
  6. ارسال درخواست پذیرش به دانشگاه مورد نظر
  7. پیگیری درخواست پذیرش خود
  8. اخذ ویزای تحصیلی
  9. اقامت در کشور انتخابی برای تحصیل در اروپا

مطالب مرتبط: ویزای تحصیلی اروپا

هزینه تحصیل در اروپا

یکی از موضوعات مهم برای مهاجرت به اروپا، هزینه های مورد نیاز است. هزینه تحصیل در کشور مقصد مورد نظر شما، دانشگاه یا کالج، امکانات، برخورداری از بورسیه یا شرایط خاص و هزینه های زندگی بستگی دارد و متفاوت خواهد بود. برای آگاهی از شهریه دانشگاه های اروپایی، می بایست به سایت خود دانشگاه مراجعه نمایید.

علاوه براین، هزینه اقامت خود را بر اساس سبک زندگی که در آن کشور دارید، باید مد نظر داشته باشید. این امکان وجود دارد که با دریافت بورسیه تحصیلی، شرایط فول فاند تحصیلی یا تسلط به زبان آن کشور در بعضی از کشورها، نیازی به پرداخت هزینه تحصیل نداشته باشید و یا مبالغ بسیار کمی را پرداخت کنید.

تحصیل رایگان در اروپا

یکی از بهترین روش ها تحصیل رایگان در اروپا اخذ بورسیه تحصیلی است. در این صورت شما با کمترین هزینه در دانشگاه‌ هایی با سطح علمی بالا قادر به تحصیل کردن هستید. بهترین دانشگاه اروپا، دانشگاه آکسفورد در انگلستان با رتبه اول در میان کشورهای جهان می باشد. تحصیل در ایتالیا، اسپانیا، آلمان و فرانسه مناسب ترین انتخاب های شما برای تحصیل در دانشگاه های اروپایی با رتبه بالای علمی هستند. این کشورها دارای دانشگاه های ممتاز و دولتی بی نظیری نیز می باشند.

بهترین رشته ها برای تحصیل در کشورهای اروپا

براساس موقعیت های شغلی در هر کدام از کشورها، می توان بهترین رشته در فلورانس ایتالیا را رشته های هنری در نظر داشت. از سوی دیگر، در دانشگاه آکسفورد انگلیس رشته ادبیات معاصر زبان انگلیسی برترین رشته برای تحصیل محسوب می شود.

در کشورهای صنعتی مانند آلمان رشته های مهندسی بازار کار ایده آلی خواهند داشت. در کشور اسپانیا، رشته هایی همچون نانو، فیزیک و چشم پزشکی آینده شغلی و تحصیلی خوبی دارند. رشته های مدیریتی و علوم کامپیوتر و همچنین رشته های مرتبط با سلامت و بهداشت در اکثر کشورهای اروپایی متقاضیان زیادی دارند و تحصیل در این رشته ها چشم انداز بسیار خوبی برای دانشجویان خواهد داشت.

مقایسه کشورهای اروپایی برای تحصیل 2024

کشورهزینه تحصیل در مقطع کارشناسیهزینه تحصیل در مقاطع ارشد و دکتریهزینه زندگی دانشجویی در ماهزبان تحصیلساعت مجاز کار دانشجویی در هفته
آلمانرایگان یا کم‌هزینه (در دانشگاه‌های دولتی)رایگان یا کم‌هزینه (در دانشگاه‌های دولتی)800 تا 1200 یوروآلمانی (انگلیسی هم در برخی رشته‌ها)20 ساعت
اتریش750 تا 1500 یورو در سال750 تا 1500 یورو در سال900 تا 1300 یوروآلمانی (انگلیسی هم در برخی رشته‌ها)20 ساعت
اسپانیاحدود 1000 یورو در سالحدود 1500 یورو در سال800 تا 1200 یورواسپانیایی (انگلیسی هم در برخی رشته‌ها)20 ساعت
ایتالیاحدود 1000 یورو در سالحدود 1000 یورو در سال700 تا 1000 یوروایتالیایی (انگلیسی هم در برخی رشته‌ها)20 ساعت
فرانسهرایگان برای اتباع اتحادیه اروپا و EEA، 263 یورو در ماه برای غیراروپایی‌هارایگان برای اتباع اتحادیه اروپا و EEA، 263 یورو در ماه برای غیراروپایی‌ها600 تا 1000 یوروفرانسوی (انگلیسی هم در برخی رشته‌ها)20 ساعت
مجارستانرایگان برای دانشجویان اتحادیه اروپا، حدود 1200 یورو در سال برای غیراروپایی‌هارایگان برای دانشجویان اتحادیه اروپا، حدود 1200 یورو در سال برای غیراروپایی‌ها400 تا 600 یورومجاری (انگلیسی هم در برخی رشته‌ها)20 ساعت
نروژرایگان برای همه دانشجویانرایگان برای همه دانشجویان800 تا 1200 یورونروژی (انگلیسی هم در برخی رشته‌ها)20 ساعت
لیتوانی1500 تا 4000 یورو در سال1500 تا 4000 یورو در سال400 تا 600 یورولیتوانیایی (انگلیسی هم در برخی رشته‌ها)20 ساعت
سوئدرایگان برای دانشجویان اتحادیه اروپا و EEA، 1500 تا 4000 یورو در سال برای غیراروپایی‌هارایگان برای دانشجویان اتحادیه اروپا و EEA، 1500 تا 4000 یورو در سال برای غیراروپایی‌ها800 تا 1200 یوروسوئدی (انگلیسی هم در برخی رشته‌ها)40 ساعت
انگلستان9250 تا 26,000 پوند در سال9250 تا 26,000 پوند در سال1000 تا 1500 پوند در ماهانگلیسی20 ساعت
اوکراین2000 تا 5000 یورو در سال2000 تا 5000 یورو در سال300 تا 500 یورواوکراینی (انگلیسی هم در برخی رشته‌ها)20 ساعت

 

برای مشاوره و کسب اطلاعات دقیق تر و جزئیات بیشتر می توانید با مشاوران ایتالی اپلای تماس بگیرید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *