دانشگاه میلان بیکوکا

معرفی و ویژگی های دانشگاه میلان بیکوکا ایتالیا

همانگونه که می دانید یکی از روش های مهاجرت به ایتالیا از طریق تحصیل در ایتالیا می باشد. یکی از مکان های مناسب برای تحصیل در ایتالیا دانشگاه میلان بیکوکا می باشد.

دانشگاه میلان بیکوکا ایتالیا در سال 1998 در نواحی شمالی شهر میلان تاسیس شده.این دانشگاه را با هدف مطالعه و تحقیق بنیاد استراتژیک بنا نهادند.این دانشگاه در نواحی صنعتی شهر میلان قرار دارد به همین دلیل است که برای فارق التحصیلان این دانشگاه در رشته های صنایع و تکنولوژی اینده ی کاری بسیار خوبی است.

این دانشگاه با وجود اینکه تقریبا تازه تاسیس است،اما در سال 2014در رتبه اول کشور ایتالیا و در همان سال رتبه 21در دنیا را کسب نموده است.در حال حاضر این دانشگاه موسسه ای عالی می باشد که 16دانشکده را در موضوعاتی از جمله حقوق، جامعه شناسی، روان شناسی، زبان شناسی و پزشکی و…دارا است.

این دانشگاه مدارک خود را در تمامی مقاطع کارشناسی،کارشناسی ارشد و دکترا ادائه می دهد.زبان اصلی این دانشگاه ایتالیایی است اما در حال حاضر چند دوره با زبان های انگلیسی نیز در دانشگاه تدریس می شود.

در حال حاضر بیشتر از 32000دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل هستند.دانشگاه میلان بیکوکا از همان ابتدا از مرز های علمی خود فراتر رفته و چندین توافق را با دانشگاه های اروپایی و غیر اروپایی انجام داده است.

اساتید این دانشگاه از بهترین اعضای گروه های تحقیقاتی بین المللی هستند که پروژه ها و ابتکارات بسیاری را انجام داده اند و هم اکنون انجام می دهند.

دانشگاه میلان بیکوکا تمرکز بسیار زیادی بر روی نواوری دارد که باعث ایجاد فضای رقابتی و عملی بر روی دانشجویان شده است.دانشگاه میلان بیکوکا پردیس دانشگاهی بزرگی در شهر میلان ایتالیا است که دارای 28ساختمان دانشگاهی در سرتاسر شهر میلان است .

هدف این دانشگاه با اموزش عالی خود یافتن حرفه واقعی هر دانشجو و رسیدن هر دانشجو به ارمان هایش و گسترش علم است.

این دانشگاه شامل امکانات بسیاری برای دانشجویانش می باشد از جمله:خوابگاه،سالن ورزشی،کتابخانه بزرگ با دارا بودن بسیاری از کتاب ها،کارگاه و ‌…

همچنین دانشکده های این دانشگاه میلان بیکوکا

دانشکده اقتصاد و آمار،دانشکده آموزش،دانشکده حقوق،دانشکده ریاضی، فیزیک و علوم طبیعی،دانشکده پزشکی،دانشکده روانشناسی،دانشکده جامعه شناسی هستند.

بورسیه های تحصیلی دانشگاه میلان بیکوکا

دانشگاه میلان بیکوکا نیز مانند اکثر دانشگاه علاوه بر خدمات بسیاری که برای آسودگی و یادگیری بهتر دانشجویان دارد ،بورسیه های تحصیلی را نیز در خدمت انها قرار میدهد.که این بورسیه ها برای تحصیل در ایتالیا در دانشگاه میلان بیکوکا به صورت:

بورسیه تحصیلی CIDIS: این بورسیه دولتی می باشد که برای کمک به دانشجویان نیازمند اما شایسته در نظر گرفته شده است.این کمک مالی بر اساس شایستگی و درآمد خانوادگی به دانشجویان تعلق خواهد گرفت.این بورسیه هزینه های ناهار خوری،خوابگاه،دوره های زبان و مشاور حقوقی را برای دانشجویان پرداخت میکند.

بورسیه های دانشجویان سال اول:چهار نوع بورسیه متفاوت نیز به دانشجویان سال اول این دانشگاه اعطا می شود .مبلغ این چهار بورسیه در دانشگاه میلان بیکوکا با توجه به وضعیت دانشجو متفاوت است اما معمولا بین 1000تا3200یورو است.و اگر دانشجویی سال اولی بورسیه دیگری را دریافت کرده باشد نمی تواند از این بورسیه برخوردار شود.

همچنین بخوانید:

دانشگاه میلان

تحصیل در ایتالیا

خوابگاه های دانشگاه میلان بیکوکا

دانشگاه میلان بیکوکا دارای چند نوع خوابگاه مختلف می باشد .خوابگاه های دانشگاه میلان بیکوکا به شرح:

  • MeglioMilanoخوابگاه

این خوابگاه برای پژوهشگران و دانشجویان دکترا به منظور ترویج اشتراک گذاری آپارتمان با چند نفر بین دانشجویان است.نرخ اجاره ماهیانه این خوابگاه250یورو است.

  • خوابگاه بنیاد Rui

یک محل اقامت با کیفیت برای دانشجویان می باشد. این محل اقامتی در کشور ایتالیا به منظور ترویج فعالیت های مطالعه، توسعه فرهنگی و انسانی و پروژه آنها برای بازار کار در نظر گرفته شده اند. این محل های اقامتی در شهر میلان و در مناطق Torrescalla، Torrianaو Viscontea قرار دارد.

  • خوابگاه هایE.U.R
  • خوابگاه Città Studi

این خوابگاه در قلب شهر میلان بنا نهاده شده است و با کیفیت ترین خوابگاه موجود برای دانشگاه میلان بیکوکا می باشد.این خوابگاه برای 100 دانشجو در نظر گرفته شده است و شامل اتاق های یک و دو نفره می باشد. حمام و آشپزخانه در این خوابگاه مشترک است.

  • خوابگاه Rubattino
  • خوابگاه Turro

این خوابگاه در شمال غربی شهر میلان واقع شده است و برای 110 دانشجو در نظر گرفته شده است. این خوابگاه شامل اتاق های یک و دو نفره می باشد. حمام و آشپزخانه در این خوابگاه مشترک است.

*خوابگاه های AgenziaUni

این خوابگاه ها برای دانشجویان، کارآموزان، همراهان، محققان، اراسموس و بازدید استادان در شهر برای حضور در دانشگاه میلان ارائه شده اند.

دانشگاه بیکوکا ایتالیا در عرض بیشتر بیست سال توانسته به بالاترین افتخارات ملی و بین المللی در بین همنوعان خود برسد.و هم اکنون نیز از دانشگاه های موفق در شهر ایتالیا و گزینه ای بسیار خوب برای تحصیل در ایتالیا است.

رنکینگ های دانشگاه میلان بیکوکا در سال های جاری

سومین دانشگاه لمبارد،از منظر جمعیت دانشجویان دانشگاه

  • دومین رتبه دانشگاهای ایتالیا در میان دانشگاه های قابل قیاس با خود.
  • رتبه 69در میان دانشگاه های که زیر 50سال سابقه دارند.
  • رتبه 651_700در میان دانشگاه های جهان در سال 2016
  • رتبه 601_650 در میان دانشگاه های جهان در سال 2019
  • رتبه 247جهان در دانشکده های علوم طبیعی در سال2019
  • رتبه 351_400جهان در سیستم رتبه بندی آموزش عالی تایمز در سال2017
  • رتبه 51 ام جهان در بین دانشگاه های زیر 50 سال جهان در سیستم رتبه بندی آموزش عالی تایمز2016
  • رتبه ی200- 151جهان در رشته جغرافیا در سیستم رتبه بندی 2016QS
  • رتبه ی 401-500 جهان در سیستم رتبه بندی آموزش عالی تایمز 2019
  • این دانشگاه در مجموع هفدهمین دانشگاه برتر ایتالیا در سال2019
  • و برترین دانشگاه ایتالیا در سال 2016است.

با رنکینگ های این دانشگاه باید متوجه شده باشید که این دانشگاه محلی مناسب برای تحصیل و اخذ اقامت در ایتالیا می باشد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *