انواع آزمون های ورودی دانشگاه های ایتالیا

انواع آزمون های مورد نیاز برای دانشگاه های ایتالیا

کشور ایتالیا یکی از بهترین کشور های اروپایی برای تحصیل در ایتالیا و زندگی شناخته می شود که شرایط مطلوبی را برای مردم فراهم آورده است. ایتالیا کشوری خوش آب و هوا با فرهنگی بسیار غنی است که به دلیل امکانات خوب و موقعیت زندگی و تحصیل مناسب، هر ساله توجه بسیاری از دانشجویان بین المللی را به خود جلب می نماید.

کشور ایتالیا به عنوان یک کشور اروپایی دارای دانشگاه ها و مراکز علمی فوق العاده ای است که در رده بندی های جهانی از سطح علمی بالایی برخوردار هستند و بر همین اساس دانشجویان می توانند مدرک بسیار معتبری را از این دانشگاه ها دریافت کنند.همچنین شرایط زندگی و کار در شهرهای ایتالیا نسبت به سایر کشور های اروپایی کمی معقول تر است و به همین علت امکان داشتن یک زندگی دانشجویی با کیفیت و متعادل در ایتالیا وجود خواهد داشت.

بر همین اساس دانشجویان به دنبال بررسی شرایط مختلف برای دریافت انواع پذیرش تحصیلی از این کشور هستند. اگر قصد دارید درباره انواع آزمون های ورودی دانشگاه های ایتالیا اطلاعات بیشتری کسب کنید، در این مقاله با ما همراه باشید.

 

انواع آزمون های ورودی کشور ایتالیا

 

انواع آزمون های ورودی دانشگاه های ایتالیا

به طور کلی شرایط مختلفی برای دریافت پذیرش تحصیلی در دانشگاه های کشور ایتالیا وجود دارد که هر یک ویژگی های مختلفی دارند.ارائه ریز نمرات مقطع قبلی، تمکن مالی، مدارک زبان و.. از مهم ترین مدارکی هستند که در اولین اقدام باید برای دریافت پذیرش به دانشگاه مورد نظر ارائه شوند. اما در کنار همه این موارد آزمون های ورودی دانشگاه های ایتالیا در انواع مختلفی وجود دارد که هر یک برای رشته های مختلفی تعریف شده اند و تعدادی از آن ها نیز برای عموم رشته ها قابل ارائه هستند.

در حقیقت داشتن مدرک معتبر از چنین آزمون هایی می تواند دریافت پذیرش تحصیلی را برای شما ساده تر سازد و شرایط راحت تری را برای شما فراهم آورد. برای ارائه اطلاعات بیشتر درباره تعدادی از آن ها بیشتر صحبت می کنیم.

 

آزمون آیمت IMAT

 

آزمون های ورودی دانشگاه های ایتالیا از آزمون های مشهور ایتالیایی برای رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، جراحی و رشته های اینچنینی است که اهمیت بسیاری زیادی دارد.این آزمون برای مقاطع لیسانس و مقاطع بالاتر اعتبار بسیار زیادی دارد و در حقیقت دانشگاه های معتبر ایتالیایی در شهر های مختلف، پذیرش دانشجویان خود را بر اساس آزمون آیمت انجام می دهند.

همچنین این امکان برای پذیرفته شدگان به وسیله آزمون آیمت وجود دارد که علاوه بر قبولی در دانشگاه، امکان پرداخت هزینه کمتر و همچنین برخورداری از بورسیه تحصیلی برای آن ها وجود داشته باشد.این آزمون در حدود ۲۰ کشور دنیا برگزار می شود و یکی از تفاوت های بزرگ این آزمون با آزمون هایی نظیر تافل و آیلتس این است که امکان شرکت در آزمون آیمت برای چند بار متعدد وجود ندارد. دقت داشته باشید که شروع ثبت نام آزمون آیمت در تیر ماه هر سال قرار دارد و بهتر است در زمان مناسب برای ثبت نام اقدام کرده باشید.

 

آزمون جی مت GMAT

 

آزمون جی مت GMAT

یکی دیگر از آزمون های فوق العاده کاربردی که در دریافت پذیرش تحصیلی در دانشگاه های ایتالیا به شما کمک می کند، آزمون جی مت است.این آزمون مختص رشته های مانند MBA، MPA، اقتصاد، امور مالی، حسابداری و … است که می تواند در اثبات مهارت شما تاثیر زیادی داشته باشد. در حقیقت این آزمون معیار بسیار مهمی برای سنجیدن مهارت های محاسباتی، قدرت تحلیل و استدلال و همچنین مهارت های شفاهی دانشجویان این رشته ها می باشد و در تعداد زیادی از کشور ها برگزار می شود. دقت داشته باشید که تنها امکان ۵ بار شرکت در این آزمون در یک سال برای شما وجود دارد و همچنین این آزمون به صورت کامپیوتری برگزار  می شود.

 

جمع بندی

بر اساس آنچه گفته شد دریافتید که آزمون های زیادی وجود دارد که دریافت مدرک معتبر از آن ها می تواند به دریافت هر چه ساده تر پذیرش تحصیلی شما از دانشگاه های معتبر ایتالیایی کمک کند.همچنین بهتر است دقت داشته باشید که آزمون های ورودی دانشگاه های ایتالیا، ارتباطی به آزمون های زبان مانند آیلتس و تافل ندارند و صرفا برای اثبات  مهارت های علمی شما در رشته مورد نظرتان گرفته می شوند. به همین علت بهتر است نسبت به دریافت نمره قابل قبول در این آزمون ها دقت داشته باشید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *