آشنایی با شرایط پذیرش تحصیلی در ایتالیا

شرایط پذیرش تحصیلی

شرایط پذیرش تحصیلی ایتالیا چگونه است؟ ایتالیا یکی از قطب‌ های بسیار اصلی جهت آموزش در اروپا محسوب می‌ شود که به علت شرایط مطلوب آموزش و کیفیت بالای تحصیل آن، دانشجویان زیادی این کشور را برای ادامه تحصیل در مقاطع مختلف انتخاب می کنند. به همین دلیل یکی از دغدغه‌ های بسیاری از دانشجویان جهت ورود به دانشگاه‌ های این کشور شرایط و مقررات تحصیلی آن می‌ باشد، چون کشورهای مختلف شرایط بسیار متفاوتی را برای ورود دانشجویان خود اتخاذ می‌ کنند که ایتالیا نیز از این امر مستثنا نیست. در این مقاله شرایط پذیرش تحصیل در ایتالیا را بررسی می‌ کنیم.

شرایط پذیرش تحصیلی در ایتالیا

گفتیم که دانشگاه‌ های موجود در کشور ایتالیا به علت سطح بالای کیفیت خوب آموزشی و هم چنین شهریه‌ های مقرون به صرفه از جمله دانشگاه‌ های انتخابی بسیاری از دانشجویان از سراسر جهان می‌ باشد. در واقع این کشور را می‌ توان یکی از چهار کشوری دانست که مناطق آموزش عالی در اروپا را ایجاد کرده است. اما موضوع مهم جهت ورود به دانشگاه‌ های این کشور اخذ پذیرش ویزا، آشنایی با شرایط تحصیل در این کشور و هم چنین مزایای تحصیل در آن جا می باشد. چون ایتالیا نیز مانند هر کشور دیگری قوانین و مقررات تحصیلی مختص به خودش را دارد که هر فرد جهت ورود به این دانشگاه‌ ها باید این قوانین و مقررات را رعایت کرده و شرایط تحصیل در این کشور را داشته باشد. از جمله شرایط لازم برای تحصیل در این کشور موارد زیر هستند:

  • دارا بودن شرایط سنی متناسب با مقاطع مختلف تحصیلی

برای تحصیل در دانشگاه های مختلف باید فرد شرایط سنی تحصیل در این مقاطع مربوطه را داشته باشد که به شرح زیر است:

  1. حداکثر سن ۳۰ سال برای دانشجویان مقطع کارشناسی
  2. حداکثر سن ۳۶ سال برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد
  3. حداکثر سن ۴۰ سال برای دانشجویان مقطع دکتری

 

شرایط پذیرش تحصیلی

  • دارا بودن شرایط دریافت ویزا

مورد دومی که به عنوان یکی از شرایط ادامه تحصیل در دانشگاه‌ های ایتالیا مطرح می‌ شود، داشتن شرط لازم جهت دریافت ویزا می‌ باشد. شرایط اخذ ویزا جهت ادامه تحصیل در ایتالیا به ۵ موضوع کلی زیر تقسیم می‌ شود که هر فردی برای ادامه تحصیل باید از این شرایط برخوردار باشد:

  1. شرط معدل
  2. مدرک زبان
  3. شرایط سنی
  4. شرایط مالی
  5. رزومه کاری

جهت دریافت ویزا نیز فرد باید شرایط لازم را دارا بوده و کلیه مدارک مورد نیاز را داشته باشد تا بتواند ویزای تحصیل یا هر نوع ویزای دیگری را برای ورود به کشور ایتالیا دریافت کند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی برای دریافت کردن ویزای تحصیلی کشور ایتالیا که یکی از شرایط ادامه تحصیل در این کشور می‌باشد به شرح زیر است:

  1. پذیرش معتبر
  2. مدارک هویتی از جمله پاسپورت شناسنامه گواهی سوء پیشینه کارت ملی و عکس
  3. مدارک تحصیلی شامل مدرک دیپلم مدارک دانشگاهی ریز نمرات
  4. رزومه خوب و قوی مورد تایید سفارتخانه مورد نظر
  5. انگیزه نامه مناسب و بسیار قوی گواهینامه معتبر جهت سوابقه کاری
  6. گواهی تمکن مالی
  7. مقالات علمی معتبر منتشر شده
  8. اسناد مرتبط با پروژه‌ های تحقیقاتی معتبر انجام شده

توجه کنید مبلغی که به عنوان تمکن مالی در نظر گرفته می‌ شود، باید به مدت ۱۰ روز در حساب بانکی شما و در یکی از شعب بانک کشور باقی بماند. از طرفی جهت تمدید کردن ویزای تحصیلی حتماً باید تمکن مالی خود را مجدداً شارژ کنید.

کلیه مدارکی که جهت ادامه تحصیل به سفارت این کشور ارسال می‌ شود، باید به صورت رسمی ترجمه شده و تاییدیه وزارت خارجه و وزارت دادگستری را دریافت کرده باشد.

نتیجه‌ گیری

در این مقاله شرایط پذیرش تحصیلی در ایتالیا، مدارک مورد نیاز و غیره را بررسی کردیم. در‌واقع برای ادامه تحصیل در کشور ایتالیا و دریافت ویزا برای مقاطع مختلف تحصیلی، فرد باید کلیه شرایط ذکر شده در بالا را دارا باشد و مطابق با این شرایط اقدام به دریافت ویزا کند، در غیر این صورت مجاز به ادامه تحصیل در دانشگاه‌ های این کشور نخواهد بود. در سایت ایتالی اپلای با شرایط پذیرش تحصیلی در ایتالیا، نحوه دریافت ویزای تحصیلی، مدارک مورد نیاز برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌ های این کشور و غیره آشنا شوید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *