بورسیه استانی ایتالیا

بورسیه استانی ایتالیا

بورسیه استانی چیست؟ این بورسیه به چه کسانی تعلق می‌ گیرد؟ بورسیه استانی به وسیله استان محل تحصیل دانشجویان پرداخت می‌ شود و به آن دسته از دانشجویان تعلق می‌ گیرد که درآمد بالایی در کشور خودشان ندارند و نمی‌ توانند هزینه‌ های تحصیل یا زندگی در کشور دیگر مانند ایتالیا را پرداخت کنند. در نهایت این دانشجویان با استفاده از چنین بورسه‌ ای می‌ توانند بخشی یا کلیه هزینه‌ های تحصیل در ایتالیا را پرداخت کنند. در این مقاله به بررسی بورسیه استانی ایتالیا می پردازیم.

بورسیه استانی ایتالیا

کشور ایتالیا جزو کشورهایی می‌ باشد که طی سالیان اخیر توانسته است علاقه‌ مندان بسیار زیادی را جهت ادامه تحصیل به خود جذب کند، چون علاوه بر برخورداری از شرایط خوب آموزشی، هزینه‌ های تحصیل و زندگی نیز در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی در این کشور پایین‌ تر است و آن دسته از دانشجویانی که توانایی ادامه تحصیل در دیگر کشورهای اروپایی را ندارند، می‌ توانند ایتالیا را به عنوان محل مناسب جهت ادامه تحصیل انتخاب کنند. که البته بسیاری از دانشجویان برتر می‌ توانند از بورسیه‌ های مختلف جهت ادامه تحصیل در کشور ایتالیا استفاده کنند. یکی از این بورسیه‌ ها نیز بورسیه‌استانی ایتالیا است که بر اساس شرایط مالی خانواده و سرپرست دانشجو تعیین می‌ شود و به این افراد تعلق می‌ گیرد.

این بورسیه توسط استان محل تحصیل دانشجویان پرداخت می‌ شود و دانشجویانی می‌ توانند از آن استفاده کنند که درآمد خوبی ندارند و نمی‌ توانند هزینه‌ های تحصیل یا زندگی در ایتالیا را پرداخت کنند، بنابراین با استفاده کردن از چنین بورسیه‌ ای بخشی یا تمامی هزینه‌ های تحصیل را پرداخت می‌ کنند. این بورسیه تنها بر اساس مدارک مالی که دانشجو به دانشگاه محل تحصیل خود ارائه می‌ دهد پرداخت می‌ شود، بنابراین هیچ نیازی به ارائه مقالات علمی یا رزومه تحصیلی ندارد.

بورسیه استانی ایتالیا

در حال حاضر چیزی معادل ۵۲۰۰ یورو به عنوان وجه نقد و حدود ۷۰ درصد تخفیف در برخورداری از خدمات سلف سرویس و خوابگاه و هم چنین کارت تردد به عنوان بورسیه استانی در اختیار دانشجو قرار داده می‌ شود. شهریه دانشجو نیز به طور کامل در این بورسیه حذف می‌ شود و دانشجو هیچ نیازی به پرداخت شهریه ندارد. اگر دانشجو در شهری زندگی می‌ کند که نیاز به استفاده از خوابگاه دارد، در این حالت نیز هزینه‌ های خوابگاه از بورسیه کم شده و مابقی آن به دانشجو پرداخت می‌ شود.

نحوه اخذ بورسیه استانی ایتالیا

در مرحله اول جهت دریافت بورسیه استانی ایتالیا در هر مقطعی از تحصیل و از هر کدام از دانشگاه‌ های ایتالیا دانشجو باید مدارک بورسیه مانند درآمد اعضای خانواده، درآمد سرپرست، وضعیت محل سکونت خود و غیره را به همان دانشگاه ارائه دهد. در واقع دانشجو با ارائه دادن چنین مدارکی به طور کامل شرح زندگی خودش را در اختیار دانشگاه قرار داده و دانشگاه با بررسی کردن مدارک ارائه شده و شرایط دانشجو تصمیمات لازم را در خصوص پرداخت بورسیه استانی به وی اتخاذ می‌ کند.

نکته مهم دیگر در خصوص دریافت بورسیه استانی ایتالیا این است که این بورسیه هیچ تعهدی اعم از ارائه دادن خدمات به دولت یا دانشگاه و یا انجام دادن پروژه‌ های تحقیقاتی و پژوهشی برای دانشجو ایجاد نمی‌ کند. یعنی دانشجو در این حالت تنها موظف است که در طول یک سال تحصیلی مقدار معین و مشخصی از واحدهای خودش را پاس کند. که این موضوع از شرایط و مقررات دریافت کردن بورسیه استانی ایتالیا محسوب می‌ شود.

به این ترتیب دانشجویانی که بورسیه استانی ایتالیا را دریافت کرده‌ اند، پس از اتمام تحصیلات خود هیچ گونه تعهدی به این کشور ندارند و می‌ توانند آن جا را به مقصد دیگر کشورها ترک کنند.

نتیجه‌ گیری

در این مقاله بورسیه استانی ایتالیا، شرایط و نحوه دریافت آن را بررسی کردیم. این بورسیه که در هر سال مبلغ مشخص و معینی است جهت تامین زندگی دانشجو و هم چنین پرداخت شهریه‌ های دانشگاه وی ارائه می‌ شود و دانشجویانی می‌ توانند آن را دریافت کنند که از توانایی مالی کافی برخوردار نباشند. در سایت ایتالی اپلای با نحوه دریافت بورسیه استانی ایتالیا، شرایط دریافتی بورسیه و افراد واجد شرایط آن آشنا شوید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *