شرایط تحصیل رشته انیمیشن در ایتالیا

رشته انیمیشن

آیا با تحصیل رشته انیمیشن در ایتالیا آشنا هستید؟ ادامه تحصیل در رشته انیمیشن در دانشگاه‌ های ایتالیا را می‌ توان به عنوان نوعی فرصت طلایی جهت تحصیل خواسته‌ های اقامتی و تحصیلی این کشور دانست. دانشگاه‌ های زیادی در این کشور رشته های مختلف را به دانشجویان و متقاضیان ارائه می‌ دهند که رشته انیمیشن یکی از آنها می‌ باشد. این رشته تلفیقی میان کامپیوتر و هنر محسوب می‌شود برای آشنایی با تحصیل رشته انیمیشن در ایتالیا و شرایط ادامه تحصیل در ایتالیا تا پایان این مقاله همراه ما بمانید.

شرایط تحصیل رشته انیمیشن در ایتالیا

دانشگاه‌ های واقع در کشور ایتالیا را می‌ توان جز بهترین، با کیفیت‌ ترین و جذاب‌ ترین دانشگاه‌ های جهان جهت ادامه تحصیل برای رشته‌ های مختلف دانست که همه ساله متقاضیان و دانشجویان بسیار زیادی را به خودشان جذب می‌ کنند. چون این دانشگاه‌ ها از سطح آموزش کیفی بسیار بالایی برخوردار هستند و جزو سیستم‌ های آموزشی برتر جهان محسوب می‌ شوند. یکی از این رشته‌ ها نیز انیمیشن می‌ باشد که از جمله رشته‌ های محبوب و پرطرفدار در کشور ایتالیا محسوب می‌ شود و دانشجو می‌ تواند این رشته را تا مقطع دکترا ادامه دهد و همین مسئله موجب شده است که ایتالیا به یک کشور خاص و منحصر به فرد در این حوزه تبدیل شود، اما جهت ادامه تحصیل در این رشته فرد ابتدا باید در آزمون سراسری ورودی حداقل امتیاز پذیرش را کسب کند.

دانشجویان خارجی که قصد ورود به دانشگاه‌ های این کشور را دارند، ابتدا باید به زبان انگلیسی و زبان ایتالیایی تسلط داشته باشند، البته برای پذیرش اولیه هیچ نیازی به داشتن مدرک زبان ندارند، اما برای دریافت ویزای تحصیلی باید دارای چنین مدرکی باشند.

رشته انیمیشن

نحوه پذیرش و هزینه تحصیل در رشته انیمیشن

گفتیم که در ایتالیا دانشگاه‌ های زیادی وجود دارند که فرد می‌ تواند در رشته انیمیشن تحصیلات خودش را حتی تا مقطع دکترا ادامه دهد. از طرفی هزینه‌ های تحصیل و زندگی در این کشور نسبت به بسیاری از کشورها پایین‌ تر است، به همین دلیل است که در حال حاضر مهاجرت برای ادامه تحصیل در این کشور به طور چشم گیری افزایش یافته است و دانشجویان خارجی زیادی که توانایی حضور در دیگر دانشگاه‌ های برتر اروپا را ندارند، به راحتی می‌ توانند در دانشگاه‌ های کشور ایتالیا جذب شوند. حتی می‌ توانند از بورسیه تحصیلی این کشور نیز استفاده کرده و به این ترتیب از پرداخت شهریه معاف شوند. در غیر این صورت نیز بسیاری از دانشجویان می‌ توانند از کمک هزینه مالی دانشگاه جهت پرداخت شهریه‌ های خود استفاده کنند.

برای دانشجویان رشته انیمیشن نیز شرایط خوبی در این کشور وجود دارد، مثلاً اگر دانشجو نتواند از بورسیه استفاده کند جای هیچ گونه نگرانی نیست، چون شهریه‌ های این رشته بسیار کم است و دانشجویان می‌ توانند از هزینه‌ های تحصیلی ارزان قیمت آن بهره ببرند و به تحصیلات خود ادامه دهند.

از طرفی دانشجویانی که در رشته انیمیشن ادامه تحصیل می‌ دهند، همواره یک دغدغه ذهنی مهم دارند و آن هم نحوه ورود به بازار کار می‌ باشد. در این خصوص نیز جای هیچ گونه نگرانی نیست، چون پس از سال ۲۰۲۲ در کشور ایتالیا نرخ بیکاری به کم ترین مقدار خودش رسیده است و این نکته بسیار مهم است که افراد در رشته‌ های مختلف پس از فارغ التحصیل شدن دغدغه شغل را نداشته باشند. در حال حاضر در ایتالیا یک انیماتور به راحتی می‌ تواند درآمد متوسطی برابر با ۲۶۱۰ یورو در ماه را داشته باشد که در مقایسه با دیگر کشورهای جهان یک درآمد متوسط محسوب می‌ شود.

جمع‌ بندی

در این مقاله تحصیل رشته انیمیشن در ایتالیا و نکات مهم پیرامون این رشته را بررسی کردیم. کشور ایتالیا شرایط تحصیل در این رشته تا مقطع دکترا را دارد و از طرفی شرایط ورود به بازار کار نیز برای اکثریت فارغ التحصیلان این رشته به وجود آمده است. بنابراین این کشور می‌ تواند یکی از بهترین کشورها جهت ادامه تحصیل در رشته انیمیشن باشد. در سایت ایتالی اپلای اطلاعات بیش تر در خصوص تحصیل رشته انیمیشن در ایتالیا، مقاطع مختلف تحصیلی این رشته، شرایط پذیرش دانشجو و غیره آشنا شوید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *