شرط معدل برای تحصیل در ایتالیا

شرط معدل برای تحصیل

شرط معدل برای تحصیل: تحصیل در کشور زیبای ایتالیا به علت هزینه های پایین زندگی، اعتبار علمی بالا، ارائه بورسیه های متنوع، پذیرش آسان و… می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای دانشجویان بین المللی و به خصوص متقاضیان ایرانی باشد. ایتالیا دارای فرهنگی شبیه به فرهنگ ایرانیان است و از این رو می تواند مقصد بسیار خوبی برای دانشجویان باشد.

شرط معدل جهت دریافت پذیرش از دانشگاه های گوناگون ایتالیا یکی از موضوعات قابل توجهی است که می بایست برای تحصیل در این کشور در نظر گرفته شود. بنابراین، برای آگاهی بیشتر شما عزیزان در این مطلب می خواهیم درباره شرط معدل برای تحصیل در ایتالیا توضیحاتی ارائه دهیم.

بررسی شرط معدل برای تحصیل در ایتالیا

شرط معدل در دانشگاه های ایتالیا با توجه به رشته، مقطع تحصیلی و دانشگاه مورد نظر متفاوت است. برخی از دانشگاه ها همچون پادوآ سخت گیری کمتری برای معدل دارند و از این رو دارای نرخ پذیرش بیشتری می باشند. همچنین، برای بعضی از دانشگاه های دیگر مانند بولونیا و میلان داشتن معدل بالا بسیار مهم است. متقاضیان باید برای دریافت پذیرش از این دانشگاه ها حداقل معدل 14 از 20 را داشته باشند. نمره دهی در دانشگاه های ایتالیا از 30 نمره صورت می گیرد و دانشجویانی که در پایان ترم حداقل 18 نمره از 30 نمره را نگرفته باشند، می بایست دوباره واحدهای قبلی را پاس کنند.

پذیرش با معدل پایین از ایتالیا

افرادی که مشتاق تحصیل در کشور ایتالیا هستند، می توانند حتی با معدل پایین نیز از بعضی دانشگاه های ایتالیا پذیرش بگیرند. چراکه به طور کلی ایتالیا جزو آن دسته از کشورهایی است که روی معدل دانشجویان آنچنان حساسیت ندارد. در واقع، اکثر دانشگاه های ایتالیا برای بعضی از رشته های تحصیلی شرط معدل ندارند و یا اینکه با معدل 13 نیز می توان پذیرش دریافت نمود. جهت مطمئن شدن از این موضوع که آیا رشته مورد نظر شما شرط معدل دارد یا خیر، می توانید از سایت آن دانشگاه اطلاعات لازم را به دست آورید.

شرط معدل برای تحصیل

سیستم معدل در ایتالیا

در بالا در مورد شرط معدل دانشگاه های ایتالیا توضیحاتی ارائه دادیم و حداقل معدل جهت تحصیل در ایتالیا را بیان نمودیم. اکنون قصد داریم تا در مورد سیستم معدل در این کشور اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. در دانشگاه های ایتالیا برای سیستم معدل و نمره دهی از حروف A، B، C، D و F استفاده می نمایند که این حروف معادل عددی دارند.

بعضی از دانشگاه ها در کنار این حروف از مثبت و منفی استفاده می کنند تا ارزیابی را به صورتی دقیق تر انجام دهند. برای نمونه، ممکن است معدل خود را به صورت +A یا -A مشاهده کنید. تبدیل نمودن معدل ایرانی به ایتالیایی نیز میسر است که در زیر چگونگی آن را بیان کرده ایم:

  • نمره 16 تا 20: A
  • نمره 14 تا 15: B
  • نمره 12 تا 13: C
  • نمره 10 تا 11: D
  • نمره 0 تا 9: F

دانشگاه های بدون شرط معدل ایتالیا

برای اخذ پذیرش در تعدادی از دانشگاه های ایتالیا داشتن حداقل معدل مهم نمی باشد و تعداد زیادی از دانشگاه های خوب این کشور نرخ پذیرش بالایی برای دانشجویان بین المللی دارند. این موضوع باعث شده تا دانشجویان متقاضی که معدل پایینی دارند نیز بتوانند از بعضی دانشگاه های برتر ایتالیا پذیرش بگیرند.

در صورتی که جزو افرادی هستید که معدل شما پایین است و علاقه مند به تحصیل در یکی از دانشگاه های ایتالیا می باشید، لیست زیر راهنمای شما درباره دانشگاه های بدون شرط معدل ایتالیا است که دارای نرخ پذیرش بالایی هستند:

  • دانشگاه جان کابوت
  • دانشگاه فلورانس
  • دانشگاه پلی تکنیک تورین
  • دانشگاه پادوآ
  • دانشگاه باری آلدو مورو
  • دانشگاه پیزا
  • دانشگاه آمریکایی رم

اگر معدل مورد نیاز را نداشته باشیم، می توان وارد دانشگاه شد؟

متقاضیانی که حداقل معدل مورد نیاز دانشگاه مورد نظر را ندارند، ممکن است در بررسی درخواست اولیه موفق نشوند و پذیرش دریافت نکنند. اما در صورتی که یک فعالیت برجسته دیگری انجام داده باشند، ممکن است دانشگاه مورد نظر آن هایی را که معدل پایین تری دارند را نیز بپذیرد. اگر متقاضیان در حوزه ‌های دیگر همچون کسب مقام ورزشی، ارائه رزومه کاری خوب و مرتبط، داشتن نمرات بالا در آزمون‌های GRE/GMAT موفقیتی کسب کنند، می توانند امیدوار به اخذ پذیرش باشند.

برای نمونه، در صورتی که دانشجو یک والیبالیست دارای مقام ملی باشد، ممکن است بتواند با معدل پایین از دانشگاه مورد نظر پذیرش دریافت کند. همچنین، اگر فرد کاری منحصر به فرد همچون راه ‌اندازی یک کسب ‌و کار موفق را انجام داده باشد یک امتیاز مثبت برای او در فرآیند اخذ پذیرش محسوب خواهد شد.

 

درصورتیکه قصد تحصیل در ایتالیا را دارید می توانید با کارشناسان زبده موسسه اعزام دانشجوی یگانه سفیران دانش از طریق فرم های درخواست مشاوره و ارزشیابی تحصیلی در ارتباط باشید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *