صفر تا صد تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی 2023

تحصیل در ایتالیا به انگلیسی

یکی از محبوب ترین مقاصد در میان دانشجویان بین المللی کشور ایتالیا است. این کشور میزبان دانشجویان بین ‌المللی بسیاری از سراسر دنیا می باشد. وجود کیفیت‌ آموزشی بالا در بهترین دانشگاه ‌های جهان و امکان تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی ، از جمله علت هایی است که باعث شده این کشور یک گزینه مطلوب و مناسب جهت تحصیل باشد.

از قابل توجه ترین مزیت‌ های مهاجرت به ایتالیا و تحصیل در این کشور این است که شما می ‌توانید در مقاطع گوناگون به زبان انگلیسی تحصیل نمایید. در حقیقت، در دنیای پر رقابت تحصیلات عالی، دانشگاه ‌ها و مؤسسات آموزشی در کشور ایتالیا نیز سعی دارند تا دوره‌ ها و برنامه ‌های خود را به زبان انگلیسی به دانشجویان متقاضی ارائه کنند. در ادامه قصد داریم تا در مورد صفر تا صد تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی توضیحاتی را بیان کنیم.

شرایط تحصیل در کشور ایتالیا به زبان انگلیسی

دانشجویان می توانند به دو زبان ایتالیایی و انگلیسی در کشور ایتالیا تحصیل کنند. با وجود اینکه زبان تحصیل در این کشور عموما ایتالیایی می باشد، ولی تعداد زیادی از دانشگاه های مطرح این کشور، دوره های خود را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. ناگفته نماند که هر روزه به تعداد دوره هایی که به زبان انگلیسی برگزار می شوند، افزوده می شود.

از ضروری ترین شرایط تحصیل در کشور ایتالیا به زبان انگلیسی، داشتن مدرک آیلتس و یا دیگر مدرک های معادل آیلتس همچون TOEFL iBT و PTE می باشند. در نظر داشته باشید که بعضی از دانشگاه های ایتالیا، تنها امتحانات را به زبان انگلیسی برگزار می کنند و زبان آموزش آن ها در طول ترم ایتالیایی است. بنابراین، پیشنهاد می کنیم که سایت دانشگاه مورد نظر خود را بررسی نمایید و از زبان تحصیل آن دانشگاه اطلاع پیدا کنید.

تحصیل در ایتالیا به انگلیسی

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی 

در ادامه، بهترین دانشگاه‌ های کشور ایتالیا را نام می بریم که امکان تحصیل به زبان انگلیسی در این دانشگاه ها فراهم است. از محبوب ترین دانشگاه ‌های انگلیسی زبان ایتالیا می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. دانشگاه بولونیا
  2. دانشگاه پروجا
  3. دانشگاه میلان
  4. دانشگاه پیزا
  5. دانشگاه برگامو
  6. دانشگاه پاویا
  7. پلی تکنیک تورینو
  8. دانشگاه پلی تکنیک تورین
  9. دانشگاه ناپل
  10. دانشگاه سالرنو
  11. دانشگاه پیمونته
  12. دانشگاه تورورگاتا

تحصیل در رشته پزشکی

در صورتی که قصد تحصیل در رشته پزشکی به زبان انگلیسی را در این کشور دارید، باید بدانید که امروزه دانشگاه های مطرحی در ایتالیا این رشته را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. متقاضیانی که می خواهند در ایتالیا رشته پزشکی بخوانند می بایست دانشگاه های انگلیسی زبان این کشور که در رشته پزشکی فعالیت دارند را شناسایی نمایند. دانشگاه هایی همچون ساپینزا، پاویا، پادوا و تور ورگاتا از گزینه های بسیار مطلوب جهت تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور هستند. این دانشگاه ها دارای رتبه های برتر در ایتالیا می باشند و یک فرصت عالی جهت تحصیل هستند.

آیا زبان انگلیسی برای زندگی در ایتالیا کافی است؟

ایتالیا همانند بعضی از کشورهای دیگر انگلیسی زبان نیست. با وجود اینکه زبان انگلیسی برای تحصیل در این کشور کافی می باشد، اما برای زندگی یا اقامت در ایتالیا باید زبان ایتالیایی بیاموزید. یادگیری حداقل اصول اولیه زبان ایتالیایی برای داشتن زندگی مطلوب تر و اذیت نشدن به هنگام انجام امور کمک خواهد کرد.

بورسیه تحصیل 

کشور ایتالیا از نظر ارائه دادن بورسیه به دانشجویان جزو بهترین کشورها می باشد. در ادامه به توضیح انواع این بورسیه ها می پردازیم:

  • بورسیه های دولت ایتالیا برای دانشجویان بین المللی: این بورسیه توسط دولت ایتالیا به دانشجویان بین المللی تعلق می گیرد که درآمد سرپرست خانواده آن ها کم باشد و با توجه به شرایط تحصیل دانشجو، مبلغی را به عنوان بورسیه به او می دهند.
  • بورسیه دانشگاه ها: بعضی از دانشگاه‌ های این کشور همچون دانشگاه بولونیا، پادووا، پلی ‌تکنیک دی میلانو و دانشگاه بوکونی برای دانشجویان بین‌المللی بورسیه در نظر می گیرند. این بورسیه ها عموما بین 5000 تا 12000 یورو در سال می باشد و با توجه به هر دانشگاه مبلغ آن متغیر است.

هزینه تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی

در خصوص هزینه تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی، نمی توان یک عدد مشخصی را برای همه متقاضیان بیان کرد. در واقع هزینه تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور باتوجه به مقطع تحصیلی، رشته، دانشگاه و… متفاوت است. ایتالیا به علت هزینه های پایین تحصیل در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی همواره مقصد محبوب دانشجویان بین المللی بوده است. معمولاً هزینه تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های دولتی این کشور 900  الی 4000 یورو در سال می باشد و هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور 6000 تا 20000 یورو است. اما در نظر داشته باشید که ایتالیا به دلیل بورسیه هایی که به دانشجویان می دهد، شهریه تحصیل آن ها را تا حد زیادی کاهش داده و یا حتی رایگان خواهد کرد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *