پناهندگی در ایتالیا چگونه است؟

پناهندگی در ایتالیا چگونه است؟ چگونه می‌ توان برای پناهندگی در این کشور درخواست داد؟ شرایط و مقررات پناهندگی در ایتالیا کدامند؟ پناهندگی در ایتالیا به این شکل است که در ابتدا باید پناه جویان به اداره پلیس این کشور مراجعه کرده و فرم‌ های ویژه پناهندگی را تکمیل کنند، سپس مراحل دیگر این کار را پشت سر گذاشته و به پناهندگی این کشور درآیند. در این مقاله پناهندگی در ایتالیا را بررسی خواهیم کرد.

پناهندگی در ایتالیا چگونه است؟

جهت پناهندگی در کشور ایتالیا ابتدا باید پناه جویان به اداره پلیس این کشور مراجعه کرده و فرم‌ های مربوط به پناهندگی را تکمیل کنند. پناه جویان باید حتماً مدارک، اسناد و دلایل لازم بر مبنای کنوانسیون جنیوا از جمله قومیت، نژاد، فعالیت در برخی گروه‌ های سیاسی، گروه‌ های اجتماعی و مذهب را ارائه دهند. علاوه بر آن از طرف کشور مبدا مورد آزار و اذیت واقع شده باشند.

این کشور نظام حقوقی بسیار پیچیده‌ ای در خصوص پناهندگی دارد، چون قدرت پلیس مرزی در خصوص پناه جویان بسیار گسترده است، اما ارائه برخی از کمک‌ ها به وسیله سازمان‌ های منطقه‌ ای و حتی ملی در این کشور از جمله قوانین و مقررات داخلی آن جا محسوب می‌ شود. نظارت بر فعالیت‌ های سیاسی و اجتماعی، کمک‌ های مالی و مادی و غیره انجام می‌ شود و هم چنین بررسی کردن وضعیت درخواست‌ ها کمک‌ هایی می‌ باشد که سازمان‌ های منطقه‌ ای و ملی در کشور ایتالیا برای پناه جویان در نظر گرفته اند. موضوعاتی مانند بازگرداندن و یا اخراج کردن پناهندگان از جمله مسائلی می‌ باشد که مطابق با قواعد داخلی و ملی کشور ایتالیا انجام می‌ شود و این کار را سیستم قضایی کشور ایتالیا بر عهده دارد.

چون طی چندین سال اخیر تعداد پناه جویان به کشور ایتالیا مانند دیگر کشورهای اروپایی افزایش پیدا کرده است، بنابراین این کشور نیز سعی دارد افراد کم تری را جهت پناهندگی پذیرش کند. به این ترتیب در ابتدای ورود پناه جویان به این کشور فرد متقاضی را به دیگر کشورهای مرکزی اروپا هدایت کرده است، اما با توجه به فشارهای زیادی که از سوی مقامات اروپایی به علت این موضوع بر کشور ایتالیا تحمیل شده است، موجب شد که بعد از مدت زمان کوتاهی یک بار دیگر پذیرش پناهندگی در ایتالیا افزایش یابد.

پناهندگی در ایتالیا چگونه است؟

روش‌ های پناهندگی در ایتالیا

از جمله روش‌ هایی که می‌ توان از آن ها جهت پناهندگی استفاده کرد، دو شیوه زیر هستند:

  1. مهاجرت به شیوه پناهندگی سیاسی

پذیرش پناهندگان سیاسی در ایتالیا از سال ۱۹۹۲ شروع شده است. یکی از این دلایل نیز این است که کشور ایتالیا در دهه اول ۸۰ میلادی رشد زیادی از لحاظ اقتصادی به دست آورد.

  1. مهاجرت به شیوه پناهندگی اجتماعی

اتباع کشورهایی مانند لیبی یا کشورهای آفریقایی در شرایط دشواری زندگی می‌ کنند و همین موضوع باعث می‌ شود که بسیاری از آن ها به شیوه پناهندگی اجتماعی وارد کشور ایتالیا شوند.

مزایایی که فرد پناهنده به کشور ایتالیا از آن برخوردار خواهد شد، عبارتند از:

  1. این افراد از خدمات بهداشتی و درمانی بهره‌ مند خواهد شد.
  2. این افراد حق دریافت هزینه و تغذیه‌ های مناسب را از این دولت خواهند داشت.
  3. این افراد حق داشتن عبور و برگه تردد را دارند.
  4. این افراد حق برخورداری از دریافت هزینه و تغذیه‌ های مناسب را دارند.
  5. این افراد در صورت نیاز می‌ توانند وکیل داشته باشند.

لازم به ذکر است که پناه جویان خودشان باید بتوانند همکاری‌ های لازم را جهت تعیین هویت و شناسایی خودشان با مامورین اداره پلیس این کشور داشته باشند.

جمع‌ بندی

در این مقاله به پناهندگی در ایتالیا و مراحل و مقررات آن پرداختیم. گفتیم که جهت پناهندگی در این کشور چه شرایط و مقرراتی لازم است و فرد پناهجو از چه مزیت‌ ها و موهبت هایب برخوردار خواهد شد. نمونه‌ هایی از شیوه‌ های پناهندگی مانند پناهندگی اجتماعی و پناهندگی سیاسی را نیز مورد بررسی قرار دادیم. در سایت https://applyitaly.com/ با شیوه‌ های پناهندگی در ایتالیا شرایط و مقررات پناهندگی و غیر آشنا شوید. آشنایی با قوانین و مقررات پناهندگی در ایتالیا و شرایط و مراحل انجام کارهای مربوط به آن به شما کمک می‌ کند تا در صورت لزوم بهتر بتوانید این کارها را انجام دهید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *