چگونگی ورود به دانشگاه‌های برتر ایتالیا: راهنمای کاربری

چگونگی ورود به دانشگاه‌های برتر ایتالیا

با چگونگی ورود به دانشگاه‌های برتر ایتالیا : راهنمای کاربردی آن آشنا هستید؟ آیا می‌ دانید جهت ورود به دانشگاه‌های برتر ایتالیا چه شرایط و ویژگی‌ هایی لازم است؟ نحوه تحصیل در دانشگاه‌دهای این کشور به چه شیوه ای می‌ باشد؟ ایتالیا رتبه هشتم اقتصاد در دنیا را به خود اختصاص داده است، به همین دلیل است که شرایط مطلوب آن جا همواره موجب جذب افراد بسیار زیادی جهت تحصیل و اشتغال می‌ شود. از طرفی دانشگاه‌ های این کشور نیز از ویژگی‌ های خاصی برخوردار هستند. در این مقاله با چگونگی ورود به دانشگاه‌های برتر ایتالیا: راهنمای کاربری آن و با نحوه ورود به دانشگاه‌های برتر ایتالیا  آشنا می‌ شویم.

چگونگی ورود به دانشگاه‌های برتر ایتالیا: راهنمای کاربری

جهت آشنایی با چگونگی ورود به دانشگاه‌های برتر ایتالیا: راهنمای کاربری باید کلیه قوانین و مقررات ورود به دانشگاه‌ های این کشور و هم چنین شرایط پذیرش دانشجو را بدانید. به طور کلی سیستم آموزشی قدرتمند و یکپارچه ایتالیا در سه مقطع تحصیلات اولیه، تحصیلات ثانویه و تحصیلات دانشگاهی تقسیم بندی می‌ شود که هر کدام از این دوره‌ ها با شرایط و ویژگی‌ های خاصی همراه هستند و برای انتخاب هر کدام از آن ها باید دقیقاً متناسب با قوانین و مقررات همان مقطع اقدام کنید. از طرفی برخی از موضوعات مانند کیفیت و امنیت سطح زندگی در ایتالیا، بهره‌ مندی از سیستم‌ های آموزشی خوب و برتر دنیا، جامعه چند ملیتی و چند فرهنگی، دارا بودن فرصت‌ های شغلی پس از اتمام تحصیلات و… از مواردی هستند که جزو راهنمای کاربردی در خصوص انتخاب و ورود به دانشگاه‌های برتر ایتالیا می‌ باشند.

چگونگی ورود به دانشگاه‌های برتر ایتالیا

 

مدارک مورد نیاز جهت تحصیل در ایتالیا

دانشجویان بین المللی که یکی از مقاطع تحصیل در ایتالیا انتخاب کرده اند باید پس از انتخاب رشته خود و اخذ پذیرش نهایی، نسبت به تکمیل کردن مدارک خود نیز اقدام کنند، که این مدارک عبارتند از:

  1. اخذ پاسپورت معتبر
  2. اخذ ویزای تحصیلی که در داخل پاسپورت درج شده است.
  3. عکس پرسنلی جدید که به صورت تمام رخ باشد.
  4. تکمیل کردن فرم درخواست ویزا
  5. رزومه کامل و دقیق کاری و تحصیلی
  6. ترجمه رسمی و درست آخرین مدارک تحصیلی و هم چنین ریز نمرات
  7. انگیزه نامه
  8. توصیه نامه اساتید در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا
  9. طرح تحقیقاتی پیشنهادی
  10. نامه تایید شده پذیرش در دانشگاه مورد نظر
  11. تهیه کردن بلیط پرواز، کپی کردن از آن و تعیین محل اقامت
  12. نامه تاییدیه و هم چنین تمکن مالی
  13. گواهی عدم سوء پیشینه
  14. مدرک معتبر آزمون‌ های بین‌ذالمللی زبان مانند تافل، آیلتس و غیره
  15. بیمه درمانی
  16. رسیدهای پرداخت مالی

البته پیش از آن که دانشجو اقدام به چنین مواردی کند، حتماً باید به سایت رسمی دانشگاه مدنظر خودش مراجعه کرده و با شرایط عمومی و اختصاصی آن جا و تحصیل در ایتالیا آگاه و آشنا شود، چون نمره زبان جهت پذیرش در هر مقطع و هر دانشگاه کاملاً متفاوت است. پس توصیه می‌ کنیم که حتماً اطلاعات و آگاهی‌ذهای لازم در این زمینه را کسب کنید. برخی از دانشگاه‌ های ایتالیا پروسه پذیرش خودشان را از طریق برگزار کردن آزمون‌ ها و هم چنین محاسبه آنلاین انجام می‌ دهند. این اقدام در واقع معیاری برای سنجش علاقه دانشجویان و هم چنین سنجش دانش علمی آن ها در رشته مورد نظرشان می‌ باشد، بنابراین اگر در این مرحله بتواند نظر مصاحبه کننده را به خود جلب کند و در صورتی که دانشگاه الزامی جهت ارائه نمره زبان نداشته باشد، دانشجو می‌ تواند وارد مرحله بعدی شود.

دانشگاه میلان، دانشگاه پیزا، دانشگاه بلونیا، دانشگاه فلورانس، دانشگاه پادوا و… از جمله دانشگاه‌ هایی هستند که جهت پذیرش دانشجو نیازی به نمره زبان تافل یا آیلتس ندارند.

سخن پایانی

در این مقاله چگونگی ورود به دانشگاه‌های برتر ایتالیا : راهنمای کاربردی را بررسی کردیم. نکات مهم و موارد و مدارکی که جهت پذیرش در دانشگاه‌ های ایتالیا الزامی هستند را توضیح دادیم. در واقع شما برای تحصیل در دانشگاه‌ های این کشور باید کلیه شرایط و مقررات ذکر شده در بالا را دارا باشید. برای کسب اطلاعات بیش تر از چگونگی ورود به دانشگاه‌های برتر ایتالیا به سایت https://applyitaly.com/ مراجعه کنید. با آشنایی و آگاهی بیش تر در خصوص نحوه ورود به دانشگاه‌های برتر ایتالیا می‌ توانید دانشگاه مرتبط با رشته تان و هم چنین دانشگاه مورد علاقه‌ تان را به راحتی انتخاب کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *