کار همزمان با تحصیل در ایتالیا

کار همزمان با تحصیل

آیا شرایط کار همزمان با تحصیل در ایتالیا برای دانشجویان این کشور وجود دارد؟ آیا دانشجویان این کشور می‌ توانند در کنار تحصیل به فعالیت‌ های دیگر نیز بپردازند؟ موضوع مهمی که در خصوص شرایط کار همزمان با تحصیل در اروپا وجود دارد این است که طبق قوانین این کشور تنها دانشجویانی که به طور تمام وقت در دانشگاه‌ های این کشور مشغول به تحصیل هستند، می‌ توانند در طول هفته به مدت ۲۰ ساعت کار کنند و بیش تر از این امکان هیچ گونه فعالیتی را ندارند. در این مقاله کار همزمان با تحصیل در اتالیا را بررسی می‌ کنیم.

کار همزمان با تحصیل در ایتالیا

دانشگاه‌ های کشور ایتالیا از جمله دانشگاه‌ های برتر و با کیفیت اروپا هستند که رتبه‌ های خوبی را در بین دانشگاه‌ های جهان به دست آورده‌ اند، به طوری که همه ساله دانشجویان بسیار زیادی جهت ادامه تحصیل این کشور را انتخاب می‌ کنند. اما یکی از دغدغه‌ های بزرگ دانشجویان کشور ایتالیا این است که بتوانند در کنار تحصیل، شغلی را به صورت پاره وقت انتخاب کنند، چون طبق قوانین تحصیلی در این کشور دانشجویانی که در این کشور مهاجرت کرده‌ اند، تنها در طول هفته اجازه ۲۰ ساعت کار را دارند. البته در ایام تعطیل نیز می‌ توانند ۴۰ ساعت کار را نیز به صورت پاره وقت انجام دهند. این قانون کلی نیست و برای دانشجویانی که عضو اتحادیه اروپا هستند، متفاوت می‌ باشد. این دانشجویان هیچ گونه محدودیتی جهت کار ندارند و می‌ توانند در مشاغل مختلف فعالیت کنند.

کار همزمان با تحصیل

بنابراین دانشجویانی که قصد کار همزمان با تحصیل در اروپا را دارند، می‌ توانند طی شرکت در تحقیقات مختلف به صورت کارآموزی بدون حقوق یا کارآموزی با حقوق در محیط دانشگاه کار کنند. از جمله پرطرفدارترین و محبوب‌ ترین مشاغل دانشجویی در این کشور کارآموزی با حقوق می‌ باشد، چون دانشجویان در این حالت علاوه بر کسب درآمد، تجربه کافی را نیز در خصوص رشته تحصیلی خودشان به دست می‌ آورند.

البته این افراد اجازه کار را در ابتدا باید طبق ویزای تحصیلی خودشان دریافت کنند. متوسط درآمد این دانشجویان می‌ تواند از ۷ یورو در ساعت تا حداکثر ۱۴۰ یورو در طول هفته تا و ۵۴۰ یورو در طول ماه باشد.

علاوه بر این در این کشور نیروی کار در برخی از مشاغل بسیار کم است، به همین دلیل است که دولت ایتالیا جهت برطرف کردن کمبود نیروی کار اجازه فعالیت به دانشجویان در این مشاغل را می‌دهد. این در حالی است که در برخی دیگر از مشاغل کشور ایتالیا نه تنها هیچ گونه کمبودی وجود ندارد، بلکه تعداد افراد تحصیل کرده و نیروی متخصص بیش از نیاز بازار کار می‌ باشد. از جمله رشته‌ های مرتبط با حوزه ساخت و ساز، تولید، گردشگری، توریسم و…

از جمله مهارت‌ هایی که در این کشور نیاز است و دانشجویان می‌ توانند آن ها را به عنوان کار همزمان با تحصیل در ایتالیا انتخاب کنند، مهارت‌ های زیر هستند:

  1. تدریس
  2. بهداشت و درمان
  3. خلاقیت طراحی و بازاریابی در حوزه کسب و کار
  4. تکنولوژی
  5. حوزه مهندسی
  6. ریاضی و آمار
  7. علوم ورزشی و اجتماعی
  8. حوزه تحقیقات و اطلاعات

بنابراین دانشجویان این کشور می‌ توانند هنگام جستجوی کار مهارت‌ ها و حوزه‌ های کاری ذکر شده را مدنظر داشته و در این رشته‌ ها به دنبال شغل مناسب باشند، چون این مشاغل در کشور ایتالیا بسیار مورد نیاز هستند و از طرفی درآمد بسیار خوبی نیز دارند. اما در کنار این مشاغل، مشاغل دیگری نیز وجود دارند که دانشجویان بر طبق توانایی و علاقه خودشان می‌ توانند آن ها را به عنوان شغل پاره وقت خودشان انتخاب کنند.

جمع بندی

در این مقاله کار همزمان با تحصیل در ایتالیا را بررسی کردیم. گفتیم که کار همزمان با تحصیل در این کشور برای دانشجویانی که عضو اتحادیه اروپا هستند و دانشجویان دیگر کشورها کمی متفاوت است، یعنی برای دانشجویان عضو اتحادیه اروپا هیچ گونه محدودیتی برای کار همزمان با تحصیل وجود ندارد، اما دانشجویانی که عضو این اتحادیه نیستند، طبق قوانین کشور ایتالیا تنها مجاز به کار ۲۰ ساعته در طول هفته می‌ باشند. در سایت انکر تکست بیش تر با نحوه کار همزمان با تحصیل در ایتالیا، درآمد دانشجویی در این کشور، نحوه کار و مشاغل مورد نیاز برای دانشجویان آشنا شوید.

درصورتیکه قصد تحصیل در ایتالیا را دارید می توانید با کارشناسان زبده وبسایت ایتالی اپلای از طریق فرم های درخواست مشاوره و ارزشیابی تحصیلی در ارتباط باشید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *