آشنایی با پذیرش تحصیلی ایتالیا

پذیرش تحصیلی ایتالیا

آیا با شرایط پذیرش تحصیلی ایتالیا آشنایی دارید؟ آیا می‌ دانید برای ادامه تحصیل در این کشور چه شرایط و ویژگی‌ هایی باید داشته باشید؟ ایتالیا یکی از کشورهایی است که به علت ارائه دادن برنامه‌ های آموزشی بسیار قوی و با کیفیت و هم چنین اخذ شهریه‌ های مقرون به صرفه توانسته است به یکی از قطب‌ های جذب دانشجو و کشورهای مورد علاقه دانشجویان تبدیل شود، اما این کشور نیز مانند هر کشور دیگری جهت پذیرش دانشجو شرایط و قوانین و مقررات خاص خودش را دارد که در این مقاله شرایط پذیرش تحصیلی و مقررات آن را بررسی می‌ کنیم.

آشنایی با پذیرش تحصیلی ایتالیا

پذیرش تحصیلی ایتالیا نیز مانند پذیرش تحصیلی هر کشور دیگری تابع قوانین و مقررات این کشور است، یعنی این کشور قوانین و مقرراتی را در حوزه تحصیل برای دانشجویان کشورهای مختلف تعیین کرده است که دانشجو جهت ادامه تحصیل در این کشور موظف به رعایت کردن تمامی آن ها می‌ باشد، علاوه بر آن که باید کلیه شرایط عمومی و اختصاصی جهت ادامه تحصیل را نیز داشته باشد.

برای تحصیل در ایتالیا و برای آن که بتوانید پذیرش تحصیلی ایتالیا را به دست بیاورید باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • شرایط دریافت ویزای تحصیلی

در وهله اول دانشجو باید شرایط اخذ ویزای تحصیلی را داشته باشد. شرط اخذ ویزای دانشجویی نیز مراحل زیر است:

  1. شرط معدل
  2. مدرک زبان
  3. رزومه کاری
  4. شرایط سنی
  5. شرایط مالی

که چهار مرحله اول برای گرفتن پذیرش از دانشگاه‌ ها و گزینه پنجم جهت اخذ ویزا نیاز است.

 

پذیرش تحصیلی ایتالیا

  • شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه‌ های مورد نظر

علاوه بر شرایط اخذ ویزا، دانشجو باید شرایط اخذ پذیرش در دانشگاه مورد نظرش را نیز داشته باشد که یکی از این شرایط داشتن شرط سنی مناسب برای همان دانشگاه می‌ باشد. شرایط سنی برای مقاطع مختلف تحصیلی به شرح زیر است:

  1. حداکثر سن ۳۰ سال برای متقاضیان در مقطع کارشناسی
  2. حداکثر سن ۳۶ سال برای متقاضیان در مقطع کارشناسی ارشد
  3. حداکثر سن ۴۰ سال برای متقاضیان مقطع دکترا

 

دقت کنید که دانشجو هر چقدر سن پایین‌ تری داشته باشد، شانس بیش تری جهت اخذ پذیرش در دانشگاه مورد نظر دارد و اگر دانشجو سن بالاتری داشته باشد با دادن سابقه کاری قوی و رزومه خوب می‌ تواند این شانس را به خودش اختصاص دهد.

برای دریافت ویزای تحصیلی نیز به مدارک زیر نیاز است:

  1. پذیرش معتبر
  2. مدارک هویتی از جمله کارت ملی، شناسنامه، پاسپورت، عکس، گواهی سوء پیشینه و غیره
  3. مدارک تحصیلی شامل برگ ریز نمرات، مدارک دانشگاهی و مدرک دیپلم
  4. رزومه مناسب و قوی مورد تایید سفارت کشور مورد نظر
  5. انگیزه نامه خوب و قوی
  6. گواهی معتبر برای سوابق کاری
  7. بیمه تامین اجتماعی
  8. گواهی تمکن مالی
  9. ارائه دادن مقالات معتبر انتشار یافته
  10. اراائه دادن اسناد پروژه‌ های تحقیقاتی انجام شده
  11. تمکن مالی

 

در کنار تمام شرایطی که برای پذیرش تحصیلی ایتالیا ذکر کردیم، تمکن مالی نیز مطرح می‌ شود که بسیار حائز اهمیت است. یعنی فردی که کشور دیگری مانند ایتالیا را جهت ادامه تحصیل انتخاب می‌ کند باید از تمکن مالی برخوردار باشد تا بتواند هزینه‌ های زندگی و تحصیل در این کشور را پرداخت کند. هزینه تحصیل شامل هزینه خورد و خوراک، هزینه پوشاک، مسکن، ایاب و ذهاب حمل و نقل عمومی و غیره می‌ شود. هزینه تحصیل نیز شامل پرداخت شهریه دانشگاه، پرداخت شهریه خوابگاه و برخی از مخارج تحصیلی می‌ باشد. البته بسیاری از دانشجویان نخبه که موفق به دریافت بورسیه تحصیلی می‌ شوند، می‌ توانند به طور رایگان در این کشور به ادامه تحصیل بپردازند. حتی دانشجویان در صورت داشتن شرایط کافی می‌ توانند از بورسیه استانی ایتالیا نیز استفاده کنند.

نتیجه‌ گیری

در این مقاله شرایط پذیرش تحصیلی ایتالیا را بررسی کردیم. گفتیم که جهت پذیرش تحصیلی این کشور چه مدارک و شرایط لازم است و دانشجو چه مراحلی را باید برای گرفتن و اخذ شرایط تحصیلی طی کند. در واقع تمامی شرایطی که در این مقاله ذکر کردیم جهت ادامه تحصیل در ایتالیا یا هر کشور دیگری لازم و ضروری است و دانشجو باید از آن ها برخوردار باشد. در سایت ایتالی اپلای بیش تر با شرایط پذیرش تحصیلی ایتالیا، شرایط اخذ ویزای تحصیلی، شرایط دریافت بورسیه تحصیلی و بورسیه استانی ایتالیا و غیره آشنا شوید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *