مهاجرت از طریق ازدواج به ایتالیا

مهاجرت از طریق ازدواج به ایتالیا

در این مطلب به مهاجرت از طریق ازدواج به ایتالیا اشاره شد. برای علاقمندان به مهاجرت به کشور های اروپایی بسیار اهمیت دارد تا قبل از اقدامات لازم و تصمیم نهایی برای مهاجرت، درباره ی شرایط  و قوانین مهاجرت در هر کشور مطالعه و تحقیق بفرمایید.

کشور ایتالیا یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا می باشد. این کشور از روش های مختلفی افراد را برای دادن اقامت پذیرش می کند. بهترین روش های اخد اقامت ایتالیا، تحصیل در ایتالیا و اخذ ویزای کاری ایتالیا یا سرمایه گذاری در ایتالیا، اخذ اقامت از طریق تولد در ایتالیا و اخذ اقامت از طریق ازدواج در ایتالیا می باشد. اما باید بدانید هر کشوری قوانین مخصوص به خود را برای پذیرش مهاجران در نظر می گیرند.

از این رو در این مقاله به بسط اطلاعات درموضوع و اخذ اقامت از طریق ازدواج در ایتالیا می پردازیم.

 

 مهاجرت از طریق ازدواج به ایتالیا

 

اخذ تابعیت ایتالیا از طریق ازدواج

ازدواج شهروندان ایتالیایی با افراد خارجی و اخذ تابعیت از این طریق دارای شرایط می باشد. اگر یک فرد خارجی با یک ایتالیایی ازدواج کرده باشد و در خارج از کشور ایتالیا باشد میبایست سند ازدواج خود را هم در کنسولگری کشور خود و هم در کنسولکری کشور ایتالیا به ثبت برسانند. اما در صورتی که هر زوجین خارج از کشور ایتالیا اقامت دارند، برای ازدواج باید به کنسولگری ایتالیا مراجعه نمایند.

این شرایط برای اشخاصی که در زمان عقد و ادواج در کشور ایتالیا اقامت دارند، 6 ماه پس از تاریخ ازدواج، همسر خارجی می تواند شهروند درجه یک ایتالیا شود. در صورتی که در خارج از کشور ایتالیا زندگی کند، پس از گذشت 3 سال از تاریخ ازدواج همسر خارجی به شهروندی ایتالیا می رسد.

در صورتی که همسر خارجی در این مدت صاحب فرزندی شود یا فرزندی را به فرزند خواندگی بگیرد، این مدت 3 ساله تا نصف و به 18 ماه کاهش می یابد. که از این پس می تواند برای اخذ اقامت اقدام نمایند.

اطلاعات بیشتر: تحصیل کارشناسی ارشد در ایتالیا

اخذ اقامت از طریق ازدواج

همسر خارجی پس از دریافت تابعیت ایتالیا مجوز دریافت اقامت ایتالیا را دریافت می کند. این بدین صورت خواهد بود که متقاضی میبایست درخواست خود را در یک دفتر آمار به ثبت رسمی برساند. مدت زمان انجام پروسه اخذ اقامت برای همسر غیر ایتالیایی، در صورتی که  شخص در خارج از ایتالیا ساکن باشد 2 سال بعد از ازدواج می تواند اقامت بگیرد.

آثار حقوقی ازدواج در ایتالیا

بعداز ازدواج با یک تبعه ایتالیایی تابعیت همسر نیز پس از طی پروسه لازم به رسمیت شناخته می شود. این یک مزیت محسوب می شود چرا که اگر تبعه ایتالیایی زن باشد یا مرد، در هر صورت منجر به اخذ تابعیت و شهروندی ایتالیا برای همسر می شود . در مقایسه با ایران، قوانین برای ازدواج با شخص غیر ایرانی، قوانین متفاوت خواهد بود. طبق بند 6 ماده 976 قانون مدنی ایران اگر زن خارجی با مرد ایرانی ازدواج کند، خود به خود ایرانی محسوب می گردد. حال آنکه ازدواج مرد خارجی با زن ایرانی متضمن اخذ تابعیت نیست.

روش ها و شرایط اقامت در ایتالیا از طریق ازدواج

در بخش زیر به روش و شرایط اقامت در ایتالیا از طریق ازدواج اشاره شده است:

  • مطابق قوانین مهاجرت دولت ایتالیا افرادی که از تاریخ 1 آگوست سال 2015، در خارج از کشور ایتالیا زندگی می کنند باید به صورت آنلاین مدارک خود را برای دریافت مجوز اقامت در کشور ایتالیا ثبت وتایید نمایند.
  • این امر به صورت الکترونیکی در پورتال مربوط به اخذ اقامت که به اصطلاح “ALI” نام دارد، به آدرس اینترنی cittadinanza.dlci.interno.it قابل انجام است. متقاضیان بعد از ثبت نام و ورود به سیستم ثبت نام، متقاضیان می توانند به صورت آنلاین برای پر کردن مدارک برای اقامت در ایتالیا هدایت اقدام نمایند.

 

 مهاجرت از طریق ازدواج به ایتالیا

 

درخواست اخذ اقامت ایتالیا از طریق ازدواج

برای درخواست اخذ اقامت ایتالیا از طریق ازدواج ,متقاضی میبایست فرم های لازم را به طور کامل پر نمایند و مدارک لازم برای انجام امور اداری را به وزارت کشور برای انجام کارهای ویزا ارسال کند:

  • متقاضی باید شناسنامه ی خود را که توسط کشور مبدا صادر شده باشد. به همراه سایر مشخصات فردی، شامل نام، نام خانوادگی، تاریخ و محل تولد، همچنین نام پدر و نام مادر متقاضی .
  • گواهی عدم سوء سابقه کیفری که توسط کشور مبدا و هر کشور سومی که متقاضی در آن 14 سال اقامت داشته است.
  • رسید پرداخت 200 یورویی.
  • کپی معتبر مشخصات متقاضی بطور کامل که توسط کارمندان کنسولی ایتالیا و یا دیپلمات کشوری صادر شده است و به زبان ایتالیایی ترجمه شده باشد.

نتیجه گیری

در این مطلب به مهاجرت از طریق ازدواج به ایتالیا اشاره شد. اگر قصد مهاجرت به این کشور را از طریق ازدواج دارید می توانید با کارشناسان ما در ارتباط و با آن ها مشورت کنید. همچنین لازم به ذکر است که در رابطه با کسب اطلاعات بیشتر برای ویزای تحصیلی اروپا شما می توانید از سایت ایتالیا اپلای نیز کمک بگیرید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *