اقامت بعد از تحصیل در ایتالیا

اگر قصد دارید درباره اقامت بعد از تحصیل در ایتالیا اطلاعات بیشتری کسب کنید، در این مقاله با ما همراه باشید. به طور کلی کشور ایتالیا یکی از کشور های دوست داشتنی در حوزه اروپا شناخته می شود که از محبوبیت زیادی برخوردار است‌. سالانه تعداد زیادی از مردم جهان برای کسب تجربه های جدیدتر به شهر های مختلف ایتالیا سفر می کنند. سپس برای مدت طولانی و بلند در این کشور اقامت بر می گزینند.

همچنین ایتالیا مقصد مهمی برای بسیاری از دانشجویان بین المللی محسوب می شود تا برای تحصیل در دانشگاه های این کشور به ایتالیا سفر کنند. بهتر است بدانید که شهر های مختلف ایتالیا دارای دانشگاه ها و مراکز علمی فوق العاده ای است. که از سطح علمی بالایی در رده بندی های جهانی برخوردار هستند و شرایط فوق العاده ای را برای دانشجویان فراهم می کنند. همان طور که می دانید تحصیل در ایتالیا آرزوی هر جوانی می باشد.

 

اقامت بعد از تحصیل در ایتالیا

 

انواع روش های اقامت بعد از تحصیل در ایتالیا

همانطور که گفته شد ایتالیا کشوری خوش آب و هوا با مردمانی خون گرم و فرهنگی غنی است. که شرایط بسیار خوبی را برای مردم خود فراهم کرده‌ است. همین مسئله توجه بسیاری از دانشجویان مختلف را به خود جلب کرده است. تعداد زیادی از دانشجویان رشته های مختلف از سرتاسر دنیا برای ادامه تحصیل، ایتالیا را انتخاب می کنند‌.

اما یکی از مسائل بسیار مهمی که برای دانشجویان بین المللی این کشور اهمیت بسیار زیادی دارد، شرایط زندگی پس از اتمام دوره تحصیل آن ها است. دقت داشته باشید که شرایط و وضعیت زندگی پس از تمام شدن دوران تحصیل این افراد می تواند بیانگر تلاش و شرایط آن ها باشد و در صورت قابل قبول نبودن آن، امکان اقامت طولانی مدت در این کشور برای آن ها وجود نخواهد داشت. بر همین اساس دانشجویان این کشور باید به این مسئله توجه داشته باشند و برنامه مشخصی را برای زمان تمام شدن تحصیل خود در نظر بگیرند.

بیشتر بدانید: تحصیل کارشناسی ارشد در ایتالیا

برای ارائه اطلاعات بیشتر درباره تعدادی از این روش ها که به  کمک آن ها امکان دریافت اقامت طولانی مدت در کشور ایتالیا وجود دارد، بیشتر صحبت می کنیم:

  • اقامت از طریق ادامه تحصیل

یکی از روش های کاربردی و ساده برای داشتن اقامت طولانی تر در کشور ایتالیا پس از اتمام یک دوره تحصیلی، ادامه تحصیل در این کشور است. در اصل این روش یکی از ایده های ایمن برای رفع این مشکل است که بسیاری از دانشجویان آن را انتخاب می کنند. در حقیقت بهتر است بدانید که ادامه تحصیل در یک مقطع بالاتر در کشور ایتالیا، مسیر ساده تری را برای شما رقم می زند و در اصل دریافت پذیرش برای مقاطع بالا تر کمی ساده تر از دریافت اولین پذیرش تحصیلی شما خواهد بود.

به عنوان مثال فردی که دوره کارشناسی خود را در یکی از دانشگاه های کشور ایتالیا گذرانده باشد، می تواند برای مقطع کارشناسی ارشد نیز در یکی از دانشگاه های معتبر این کشور پذیرفته شود. یعنی به همین روش ویزای تحصیلی خود را تمدید نماید. همچنین بهتر است دقت داشته باشید که هر فرد برای دریافت اقامت دائم کشور ایتالیا، باید به مدت 5 سال در این کشور اقامت موقت داشته باشد.

 

اقامت بعد از تحصیل در ایتالیا

 

  • اقامت از طریق کار

یکی دیگر از روش های کاربردی برای تمدید اقامت در کشور ایتالیا، پیدا کردن کار است که روش محبوبی شناخته می شود‌. این روش برای تعداد زیادی از دانشجویانی که قصد کار کردن در طولانی مدت را دارند بسیار مناسب است. زیرا این افراد می توانند پس از تمام شدن دوره تحصیلی خود، به دنبال کار بروند. با پیدا کردن یک کار مطمئن، ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند‌. تمدید اقامت ایتالیا از طریق کار، یکی از روش های بسیار کاربردی است که دولت ایتالیا شرایط خوبی را برای آن در نظر گرفته است.

به طور کلی هر دانشجوی بین المللی پس از اتمام تحصیل خود، به مدت ۶ ماه فرصت دارد تا کار مورد نظر خود را پیدا کند. که از این روش ویزای کاری خود را دریافت نماید. بهتر است دقت داشته باشید که معنای کار و شغل از نظر دولت ایتالیا، فعالیتی است که در طی آن فرد می تواند به صورت قانونی درآمد زایی کند. سپس مالیات آن را به دولت بپردازد.

جمع بندی

در این مطلب به اقامت بعد از تحصیل در ایتالیا اشاره شد. بر اساس آنچه گفته شد دریافتید که کشور ایتالیا مقصد خوبی برای دانشجویان بین المللی به شمار می رود. همچنین شرایط و موقعیت های بسیار خوبی برای دریافت اقامت دائم و همچنین تمدید اقامت پس از اتمام تحصیل در این کشور وجود دارد. همچنین لازم به ذکر است که شما می توانید برای تحصیل رایگان در ایتالیا از سایت ایتالی اپلای کمک بگیرید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *