انواع ویزای اقامت بلند مدت ایتالیا

انواع ویزای اقامت بلند مدت در ایتالیا

امروزه کشور ایتالیا یکی از بهترین کشور های اروپایی برای مهاجرت تحصیلی شناخته می شود. هر ساله دانشجویان بین المللی زیادی از کشور های مختلف برای تحصیل و زندگی به این کشور سفر می کنند. کشور ایتالیا دارای مراکز علمی و دانشگاه های با کیفیت زیادی است که در رده بندی های جهانی از سطح بالایی برخوردار هستند.

همچنین بهتر است دقت داشته باشید که ایتالیا کشوری خوش آب و هوا، با مردمانی خونگرم و خوش انرژی است. ایتالیای‌ها به فرهنگ و هنر علاقه زیادی دارند و به همین علت شرایط بسیار خوبی را برای زندگی مهاجران فراهم می آورند. اگر قصد دارید درباره انواع ویزای اقامت بلند مدت ایتالیا اطلاعات بیشتری کسب کنید، در این مقاله با ما همراه باشید‌.

بررسی ویزای ایتالیا

بررسی ویزای ایتالیا

همانطور که بسیاری از شما می دانید، اولین مسئله پیش از ورود به خاک کشور ایتالیا، داشتن ویزای این کشور است‌. در حقیقت ویزا دلیل حضور شما در یک کشور را بیان می‌کند که دارای انواع مختلفی است.

ویزای تحصیلی

اولین نوع ویزای کشور ایتالیا که رواج زیادی دارد و عموما به عنوان ساده ترین روش برای مهاجرت به این کشور شناخته می شود، ویزای تحصیلی می باشد‌. برای اخذ آن از موسسات مجاز اعزام دانشجو اقدام کنید.

ویزای کاری

دومین نوع ویزا، ویزای کاری است که در حقیقت دلیل حضور و ورود شما به این کشور را، شروع انجام یک شغل بیان می کند.

همچنین سفر های تفریحی، ملاقات های کاری، انجام معاینات پزشکی، سرمایه گذاری های مختلف بر روی پروژه های گوناگون و.. نیز از دلایل مختلفی هستند که حضور شما در یک کشور را تایید می نمایند.

انواع مختلف ویزای ایتالیا

انواع مختلف ویزای ایتالیا

به طور کلی ویزای کشور ایتالیا به دو دسته مختلف تقسیم می شود که هر یک شرایط و ویژگی های خاص خود را دارد. اولین نوع از ویزای ایتالیا، ویزای اقامت کوتاه مدت یا ویزای نوع C است. نوع دوم نیز ویزای اقامت بلند مدت و یا ویزای نوع D می باشد.

بهتر است بدانید که هر یک از این دو نوع ویزا دارای شرایط خاصی است و موقعیت متفاوتی را برای شما در این کشور رقم می زند. به همین علت بهتر است به تمامی نکات آن دقت داشته باشید و با آگاهی کامل نسبت به دریافت آن اقدام کنید.

ویزای نوع C کشور ایتالیا

همانطور که در نام این ویزا گفته شد، ویزای نوع C در حقیقتمی باشد که مهلت اقامت تا 90 روز را برای شما فراهم می کند. در اصل با داشتن این ویزا شما اجازه دارید تا 90 روز در خاک ایتالیا باشید و در این کشور اقامت داشته باشید.

اگر بخواهیم کمی جزئی تر صحبت کنیم باید بگوییم که 6 نوع از ویزاهای گوناگون در دسته بندی ویزای نوع C قرار می گیرند که مطالعه درباره آن ها خالی از لطف نیست.

اولین نوع، ویزای توریستی ایتالیا می باشد که این نوع ویزا جزو ویزای نوع C ایتالیا و یا شینگن قرار می گیرد. شما با داشتن آن می توانید از تمامی کشور های حوزه شینگن دیدن کنید.

دومین نوع ویزای نوع C نیز ویزای تجاری است که برای افرادی که قصد تجارت یا فعالیت در شرکت های تجاری در این کشور را داشته باشند صادر می شود‌.

همچنین ویزای تحصیلی کوتاه مدت که برای کسب اطلاع از شرایط و وضعیت تحصیل در ایتالیا استفاده کنید. برای اخذ ویزای تحقیقاتی کوتاه مدت، ویزای ترانزیت و ویزای دیدار با خانواده نیز که جزو گروه ویزای نوع C ایتالیا شناخته می شوند با موسسات معتبر صحبت کنید .

ویزای موقت کشور ایتالیا

ویزای نوع D کشور ایتالیا

ویزای نوع D یکی دیگر از دسته بندی ها برای انواع ویزای ایتالیا است که اجازه اقامت بیش از 90 روز را برای شما فراهم می کند. در حقیقت شما با داشتن ویزای نوع D ایتالیا می توانید برای مدت زمان طولانی در این کشور اقامت داشته باشید‌.

همچنین دقت داشته باشید که کشور ایتالیا جزو کشورهای حوزه شینگن است. شما با داشتن هر یک از دو نوع ویزای نوع C و نوع D می توانید به تمامی کشورهای حوزه شینگن سفر داشته باشید.

جمع بندی

بر اساس آنچه گفته شد دریافتیم که انواع مختلفی برای ویزای اقامت بلند مدت ایتالیا وجود دارد که هر یک دارای ویژگی های مختلفی هستند. دریافت ویزا عموما فرآیند ساده ای نیست و بهتر است برای انجام آن، به تمامی مدارک و موارد مورد نیاز دقت داشته باشید، تا بدون بروز هیچ مشکلی آن را به پایان برسانید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *