برترین دانشگاه‌ های پزشکی ایتالیا

صفر تا صد اپلای ایتالیا

برترین دانشگاه های پزشکی ایتالیا کدامند؟ آیا با دانشگاه های مختلف ایتالیا آشنایی دارید؟ آیا شرایط تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه‌ های پزشکی ایتالیا را می‌ دانید؟ دانشگاه‌ های پزشکی کشور ایتالیا از جمله دانشگاه‌ های برتر و شایسته جهان هستند که بهترین شرایط تحصیل را با برخورداری از بالاترین امکانات و کادر آموزشی دارا هستند. به همین دلیل همه ساله دانشجویان زیادی از سراسر جهان دانشگاه‌ های پزشکی این کشور را برای ادامه تحصیل در ایتالیا انتخاب می‌ کنند. البته شرایط پذیرش دانشجو، نحوه اخذ شهریه تحصیلی، شرایط آموزشی و غیره هر کدام از دانشگاه‌ های پزشکی این کشور با دیگر دانشگاه‌ ها متفاوت است. بنابراین برای ورود به هر کدام از آن ها ابتدا باید اطلاعات کامل و جامعی از این دانشگاه‌ ها را به دست بیاورید. در این مقاله به معرفی برترین دانشگاه‌ های پزشکی ایتالیا می پردازیم.

برترین دانشگاه‌ های پزشکی ایتالیا

دانشگاه های کشور ایتالیا از جمله دانشگاه‌ های بسیار معتبر جهان محسوب می‌ شوند که دانشجویان زیادی تمایل به ادامه تحصیل در ایتالیا را دارند. برای معرفی برترین دانشگاه‌ های پزشکی ایتالیا می‌ توان دانشگاه‌ های موجود در این کشور را به سه دسته زیر تقسیم کرد:

  • دانشگاه‌ های پزشکی دولتی

دانشگاه‌ های پزشکی دولتی این کشور دسته‌ ای از دانشگاه‌ ها هستند که کلیه فعالیت‌ های آن تحت نظارت مستقیم دولت این کشور قرار دارد. ۱۳ دانشگاه در ایتالیا رشته‌ های پزشکی را به زبان انگلیسی تدریس می‌ کنند که از بین آن ها ۱۲ دانشگاه پزشکی و یک مدرسه دندانپزشکی می‌ باشد. به طور کلی دانشکده‌ های دولتی این کشور جز ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان محسوب می‌ شوند که شرایط تحصیل ایده‌ آلی را برای متقاضیان و داوطلبان به وجود می آورند.

دانشگاه‌ های پزشکی ایتالیا

از جمله دانشگاه‌ های پزشکی دولتی این کشور گزینه‌ های زیر هستند:

  1. دانشگاه پاویا واقع در شهر پاویا
  2. دانشگاه میلان در شهر میلان
  3. دانشگاه فدریکو دوم ناپل در شهر ناپل
  4. دانشگاه بیکوکا در شهر میلان
  5. دانشگاه تورین در شهر تورین
  6. دانشگاه باری آلدو مورو در شهر باری
  7. دانشگاه بولونیا در شهر بولونیا
  8. دانشگاه پادووا در شهر پادووا
  9. دانشگاه مسینا در شهر مسینا
  10. دانشگاه ساپینزای رم در شهر رم
  11. دانشگاه تورورگاتا رم در شهر رم
  12. دانشگاه لوییجی وان ویتلی در شهر ناپل
  13. دانشگاه سینه نا دندانپزشکی در شهر سیه نا

دانشگاه‌ های پزشکی خصوصی

گروه دوم دانشگاه‌ های پزشکی ایتالیا شامل دانشکده‌ های خصوصی هستند که دروس رشته پزشکی را به زبان انگلیسی تدریس می‌ کنند. تعداد این دانشگاه‌ ها محدود است، اما از کیفیت بسیار خوب و بالایی برخوردار هستند. از جمله دانشگاه‌ های خصوصی کشور ایتالیا می‌ توان موارد زیر را نام برد:

  1. دانشگاه سن رافائله در شهر میلان
  2. دانشگاه کاتولیکا در شهر رم
  3. دانشگاه یونی کامیلوس در شهر رم
  4. دانشگاه هیومنیتاس در شهر میلان
  • دانشکده‌ های دندانپزشکی ایتالیا

در کنار چندین دانشگاه دولتی و خصوصی پزشکی دانشگاه‌ های دندانپزشکی زیادی نیز در این کشور وجود دارند که مدارک دندانپزشکی آن ها در کل اروپا بسیار معتبر است و فارغ التحصیلان پس از اتمام دوره تحصیل خود در این دانشگاه‌ ها می‌ توانند در هر کدام از کشورهای اروپایی مشغول به کار شوند.

نکته مهم در خصوص این دانشگاه‌ ها این است که برای ورود به آن ها حتماً فرد باید دیپلم ۱۲ ساله را داشته باشد، دارای سطح زبان حداقل B2 باشد، هم چنین کسب نمره قبولی برای دوره‌ های دندانپزشکی در آزمون آی مت و دیگر آزمون‌ های مشابه برای دانشگاه‌ های دولتی و خصوصی ضروری می باشد.

جمع‌ بندی

در این مقاله برترین دانشگاه‌ های پزشکی ایتالیا را معرفی کردیم. دانشگاه‌ های پزشکی این کشور به سه گروه دانشگاه‌ های دولتی، دانشگاه‌ های خصوصی و دانشگاه‌ های دندانپزشکی تقسیم می شوند که برای ورود به هر کدام از این دانشگاه‌ ها دانشجو باید مدرک ۱۲ ساله تحصیلی را دارا بوده، علاوه بر آن که تسلط کافی به زبان انگلیسی نیز داشته باشد. چون بسیاری از این دانشگاه‌ ها دروس خود را به زبان انگلیسی تدریس می‌ کنند، علاوه بر این موارد فرد باید بتواند در آزمون‌ های ورودی دانشگاه مورد نظر نمره قبولی را کسب کند. برای اطلاعات بیش تر از برترین دانشگاه‌ های پزشکی ایتالیا، شرایط پذیرش دانشجو در آن ها و غیره به سایت ایتالی اپلای مراجعه کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *