بهترین زمان اقدام برای تحصیل در ایتالیا

اقدام برای تحصیل ایتالیا

بهترین زمان اقدام برای تحصیل در ایتالیا چه زمانی است؟ آیا با شرایط پذیرش دانشجو و ادامه تحصیل در ایتالیا آشنا هستید؟ معمولا عمده پذیرش دانشجو در مقاطع فوق لیسانس کلیه رشته‌ ها از ترم پاییزه می‌ باشد. برخی از رشته‌ های تحصیلی البته بسیار محدود و با ظرفیت کم در این مقطع نیز در ترم بهاره اقدام به پذیرش دانشجو می‌ کنند، بنابراین برای آشنایی با زمان اقدام جهت ادامه تحصیل در ایتالیا ابتدا باید مقطع تحصیلی و رشته تحصیلی خود را در نظر گرفته و مطابق با آن اطلاعات لازم در این خصوص را به دست بیاورید. در این مقاله بهترین زمان اقدام برای تحصیل در ایتالیا را بررسی می‌ کنیم.

بهترین زمان اقدام برای تحصیل در ایتالیا

گفتیم که برای مشخص کردن بهترین زمان پذیرش دانشگاه های ایتالیا و اقدام جهت ادامه تحصیل در ایتالیا ابتدا باید مقطع تحصیلی و سپس رشته تحصیلی مورد نظر خود را در نظر بگیرید، چون رشته‌ های مختلف در مقاطع مختلف شرایط پذیرش و ورود به دانشگاه متفاوتی دارند. که البته در این مقاطع رده سنی متفاوتی نیز در نظر گرفته می‌ شود. این شرایط جز قوانین و مقررات تحصیل در کشور ایتالیا محسوب می‌ شود و دانشجویانی که از سراسر جهان قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارند، باید مطابق با این قوانین و مقررات و طبق زبان زمان بندی از پیش تعیین شده هر کدام از دانشگاه‌ های این کشور را انتخاب کنند.

اقدام برای تحصیل ایتالیا

در این قسمت مقاطع مختلف برای چندین رشته را بررسی می‌ کنیم:

  1. رشته‌ های پزشکی و داروسازی دانشگاه‌ های ایتالیا در مقطع لیسانس

دانشگاه های پزشکی در مقاطع لیسانس رشته‌ های پزشکی و داروسازی پس از طی کردن آزمون‌ های ورودی تنها یک بار در طول سال اقدام به پذیرش دانشجو می‌ کنند. شروع کلاس‌ ها نیز معمولاً از شهریور و مهر ماه برابر با ماه سپتامبر یا اکتبر می‌ باشد. بنابراین برای ورود به دانشگاه‌ های پزشکی این کشور ابتدا باید اطلاع جامعی از زمان ورود به آن ها داشته باشید و برنامه‌ خودتان جهت مهاجرت را با این زمان تنظیم کنید.

  1. پذیرش در مقطع فوق لیسانس

عمده دانشگاه‌ های کشوری ایتالیا در مقطع فوق لیسانس برای کلیه رشته‌ ها شروع کلاس‌ ها را در ترم پاییزه آغاز می‌ کنند. البته برخی از رشته‌ ها با ظرفیت‌ های محدود در این مقطع وجود دارند که پذیرش دانشجو در آن ها در ترم بهاره نیز امکان‌ پذیر است.

  1. مقطع دکترا

برای مقطع دکترا نیز پذیرش معمولاً از بهمن ماه یا اول فوریه شروع شده و تا آبان ماه هر سال یا اواخر ماه نوامبر ادامه دارد.

زمان شروع تشکیل پرونده و دریافت ویزا نیز مهر ماه یا اوایل ماه اکتبر تا اواسط آذر ماه یا ماه دسامبر خواهد بود.

زمان شروع اخذ پذیرش نیز از ابتدای دی ماه یا ژانویه تا مرداد ماه یا اواخر ماه ژوئن هر سال می‌ باشد.

جهت تشکیل پرونده و اخذ ویزا نیز باید از فروردین ماه یا اوایل ماه مارچ تا تیر ماه یا همان اوایل ماه جولای اقدام کنید.

شرایط سنی و عمومی برای ادامه تحصیل در اروپا ایتالیا

علاوه بر موضوع پذیرش دانشگاه‌ ها در مقاطع مختلف که در قسمت بالا بررسی کردیم، برای ورود به دانشگاه‌ های کشور ایتالیا فرد باید شرایط عمومی و سنی لازم را نیز داشته باشد که شرط سنی برای مقاطع مختلف تحصیلی با یک دیگر متفاوت است. علاوه بر آن شرایط عمومی مانند داشتن مدرک تحصیلی زبان، استطاعت مالی، تامین هزینه‌ های زندگی و هزینه‌ های تحصیل، داشتن مدرک تحصیلی دیپلم جهت پذیرش در مقطع کارشناسی و مدارک بالاتر برای مقاطع تحصیلی بالاتر و غیره الزامی می‌ باشد. بنابراین فردی که قصد ادامه تحصیل در مقاطع مختلف دانشگاه‌ های ایتالیا را دارد، باید از شرایط لازم برخوردار بوده و مطابق با قوانین و مقررات تحصیل در این کشور اقدام کند.

جمع‌ بندی

در این مقاله بهترین زمان اقدام برای تحصیل در ایتالیا را بررسی کردیم. گفتیم که تحصیل در مقاطع مختلف شرایط متفاوتی دارد، بنابراین فرد جهت ورود به هر کدام از این مقاطع باید شرایط عمومی و اختصاصی همان مقطع را داشته باشد. در  سایت ایتالی اپلای با شرایط ورود به دانشگاه‌ های اروپا، رشته‌ های مختلف تحصیلی در این دانشگاه‌ ها و غیره آشنا شوید. برای ورود به سایت سفیران یگانه اینجا کلیک کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *