محبوبیت تحصیل در ایتالیا بین دانشجویان

محبوبیت تحصیل در ایتالیا

محبوبیت تحصیل در ایتالیا : یکی از کشورهای پرطرفدار در میان دانشجویان کل جهان که از محبوبیت تحصیل بالایی برخوردار است، ایتالیا می باشد. این کشور دارای مزایای زیادی از جمله امکان استفاده از بورس دولتی، هزینه های پایین تحصیل و… است. به همین دلیل به یکی از گزینه های مناسب دانشجویان برای تحصیل تبدیل شده است. از جمله دانشگاه های معروف کشور ایتالیا می تواه به ساپینزا، بولونیا، پلی تکنیک میلان و تورین اشاره کرد.

اگر قصد تحصیل در این کشور را دارید، در این مطلب با ما همراه باشید تا جواب سوال خود را در رابطه “چرا تحصیل در ایتالیا در بین دانشجویان محبوبیت زیادی دارد؟” دریافت کنید.

علت محبوبیت تحصیل در ایتالیا میان دانشجویان

در این بخش به چند مورد از دلایل محبوبیت دانشگاه های ایتالیا میان دانشجویان اشاره شده است:

1. مقرون به صرفه بودن

کشور ایتالیا  از نظر هزینه های روزمره زندگی و یا تحصیلات در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی، کانادا و یا آمریکا هزینه های پایین تری دارد. به عبارت دیگر این کشور جزء هشت کشور ارزان اروپا برای تحصیل محسوب می شود. البته لازم به ذکر است که شهریه دانشگاه های دولتی آن  باتوجه به مقطع (کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکترا) و رشته تحصیلی افراد متفاوت می باشد. معمولا دانشجو در یک سال تحصیلی تا 3000 یورو هزینه می کند. (البته این قیمت قابل تغییر است)

برای کسب اطلاعات دقیق تر می توانید به وب سایت های مرجع این کشور برای تحصیل مراجعه کرده و باتوجه به رشته و دانشگاه موردنظر قیمت دقیق را به دست بیاورید. علاوه بر دانشگاه، هزینه زندگی در این کشور نسبت به دیگر کشورهای جهان معمولا کمتر و مقرون به صرفه تر است.

2. امکان استفاده از بورسیه های دولتی

از دیگر دلایل محبوبیت کشور ایتالیا در میان دانشجویان می توان به امکان استفاده از بورسیه های دولتی آن برای تمامی دانشجویان در هر مقطع تحصیلی اشاره کرد. معمولا استفاده از بورسیه دولتی در کشور ایتالیا بستگی به پایه نیاز (Need-Based) فرد دارد. به عبارت دیگر این بورسه به دانشجویانی تعلق می گیرد که از نظر مالی وضعیت مناسبی نداشته و قادر به پرداخت هزینه های تحصیلی خود نیستند. یعنی ارزیابی برای بورسیه دولتی، برمبنای نیاز مالی دانشجو می باشد. از جمله بورسیه های شناخته شده در کشور ایتالیا می توان به بورسیه وزارت خارجه ایتالیا، بورسه استعدادیابی و بورسیه استانی آن اشاره کرد.

محبوبیت تحصیل در ایتالیا

 

3. دارای دانشگاه های برتر اروپا و جهان

یکی از دلایل اصلی محبوبیت دانشگاه های ایتالیا در میان دانشجویان، وجود دانشگاه های برتر در این کشور می باشد. ایتالیا دارای دانشگاه های قدیمی و شناخته شده زیادی از نظر کیفیت تدریس و آموزش می باشد.

یکی از وبگاه های معتبر ارزیابی دانشگاه های جهان وبگاه QS است. دانشگاه پلی تکنیک میلان توانسته رتبه 137 را در این وبگاه کسب کرده و به عنوان یکی از دانشگاه های برتر ایتالیا شناخته شود. (البته لازم به ذکر این دانشگاه به صورت 5 سال متوالی توانسته از دیدگاه این وبگاه معتبر جزء دانشگاه های برتر ایتالیا شناخته شود)

4. امکان انجام کار دانشجویی

کشور ایتالیا با پذیرفتن ویزای تحصیلی دانشجویان، به آن ها اجازه کار برای تامین بعضی از مخارج زندگی و تحصیل را نیز می دهد. به عبارت دیگر دانشجویان بین المللی می توانند حدود 20 ساعت در هفته به صورت نیمه وقت کار کرده و معمولا حدود 10 یورو در هر ساعت بگیرند. از جمله کارهایی که دانشجویان بین المللی در این کشور قادر به انجام آن هستند شامل: دستیار پژوهشی (RA)، دستیار تدریس (TA)، آموزش زبان انگلیسی، راهنمای گردشگری، انجام دادن کارهای خدماتی در کافی شاپ ها، هتل ها و… می باشد.

5. امکان سفر

از دیگر دلایل محبوبیت کشور ایتالیا بین دانشجویان می توان به امکان سفر دانشجویان به تمام کشورهای حوزه شنگن اشاره کرد. به عبارت دیگر اگر دانشجویان ویزای ایتالیا دریافت کنند، می توانند در زمان تحصیل یا در تعطیلات زمستانی و تابستانی به کشورهایی که عضو اتحادیه اروپا هستند مانند سوئیس، اسپانیا و فرانسه مسافرت کنند.

6. امکان اقامت بعد از اتمام دوره تحصیلی

دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری بعد از تمام شدن دوره تحصیلی خود ، می توانند درخواست اقامت موقت (Temporary Stay Permit) را دهند. معمولا در خواست این نوع اقامت حدود 12 ماه می باشد، که فرد در این بازه زمانی فرصت دارد به صورت قانونی زندگی کرده و به دنبال شغل برای خود بگردد. اگر شخص بتواند کار پیدا کند و 5 سال به صورت مداوم در این کشور زندگی و کار کند، می تواند اقامت دائم آن را دریافت کند.

در آخر

در این مطلب به سوال “چرا تحصیل در بین دانشجویان محبوبیت زیادی دارد؟” پاسخ داده شده است. طبق مطالب فوق می توان گفت که تحصیل در ایتالیا می تواند جزء اولین انتخاب های فرد در یکی از کشورهای اروپایی محسوب شود. با تمامی این مزایا بهتر است قبل از اقدام به ویزای تحصیلی با مشاورین معتبر سایت applyitaly.com مشورت کرده سپس اقدام نمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *