بورسیه تحصیلی ایتالیا

بورسیه تحصیلی ایتالیا

در سال های اخیر، دانشجویان زیادی جهت تحصیل در دانشگاه های معتبر و سطح بالای جهان برای مهاجرت تحصیلی اقدام می کنند. ایتالیا یکی از بهترین مقاصد برای دانشجویان می باشد. بسیاری از متقاضیانی که می خواهند در ایتالیا ادامه تحصیل دهند، مایل به دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا نیز هستند.‌

تحصیل در ایتالیا همواره با بورسیه های تحصیلی مطلوبی همراه می باشد که این بورسیه ها تنها مختص به یک مقطع تحصیلی خاص نیستند و همه دانشجویان در تمامی مقاطع در صورت داشتن شرایط، قادر به دریافت بورسیه تحصیلی می باشند. در ادامه این مطلب قصد داریم تا شما را با انواع بورسیه تحصیلی ایتالیا آشنا کنیم.

انواع بورسیه تحصیلی ایتالیا

داوطلبان جهت دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا، ابتدا می بایست موفق به دریافت ویزای تحصیلی و پذیرش تحصیلی از یکی دانشگاه ها یا مراکز آموزشی معتبر در این کشور باشند. دانشجویان از چند طریق می توانند بورسیه تحصیلی دریافت کنند که در اینجا به آن ها اشاره شده است:

بورسیه دولت ایتالیا

دولت ایتالیا هم به دانشجویان خارجی و هم به دانشجویان ایتالیایی که در خارج از ایتالیا به تحصیل مشغول هستند، بورسیه ارائه می دهد. این بورسیه به مقاطع و رشته‌ های دانشگاهی هنر، موسیقی، کارشناسی‌ارشد، دکتری، پژوهش تحت نظر استاد راهنما و… تعلق می ‌گیرد. بورسیه دولت ایتالیا از طرف وزارت امور خارجه به داوطلبان بورسیه تحصیلی اهدا می شود. هدف از این بورسیه فراهم کردن شرایط مناسب برای متقاضیان خارجی بوده که شامل کمک هزینه شهریه دانشگاه، بیمه درمان و سلامت می باشد. این بورسیه همچنین کمک هزینه زندگی را نیز شامل می شود.

بورسیه استانی DSU

بورسیه ‌های استانی ایتالیا یا بورسیه DSU را اداره‌ بورسیه هر استان به دانشجویانی می‌پردازد که مشکل مالی دارند و پرداخت هزینه ‌های دانشگاه برایشان سخت می باشد. میزان این بورسیه و قوانین و مقررات مربوط به آن که در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به دانشجویان ارائه می شود در همه‌ی استان‌ ها تقریبا یکسان است. با اخذ بورسیه استانی ایتالیا شهریه دانشگاه برای دانشجو رایگان بوده و می ‌تواند از مزایای دیگری همچون هزینه خوابگاه، غذا و…  بهره مند شود. در سال مبلغی حدود 5000 یورو به دانشجویان تعلق می گیرد که دریافت آن مستلزم ارائه مدارکی می باشد که وضعیت مالی دانشجو و خانواده‌ اش را مشخص می‌ نماید.

بورسیه تحصیلی ایتالیا

بورسیه‌ دانشگاه پالرمو  

دانشگاه پالرمو به همراه ERSU (سازمان منطقه ‌ای برای حق تحصیل)، به روش های گوناگونی همچون بورسیه تحصیلی، معافیت از پرداخت شهریه دانشگاه، اقامت، کاهش هزینه ها، وعده های غذایی رایگان در غذاخوری های دانشگاه و.. حامی دانشجویان بین المللی است. بورسیه‌ هایERSU بر اساس وضعیت اقتصادی خانواده شخص دانشجو و استعدادهای وی اعطا خواهد شد. این بورسیه برای دانشجویان بهره مندی از خدمات مهمان نوازی در اقامتگاه خود را برای دوره های کوتاه فراهم می کند.

جوایز دانشگاه بوکونی

دانشگاه بوکونی بورسیه تحصیلی مبتنی بر شایستگی را در سطوح کارشناسی و ارشد به دانشجویان بین المللی اعطا می کند. برای دانشجویان کارشناسی، کمک هزینه تحصیلی تا 12000 یورو معافیت از شهریه می باشد و برای دانشجویان کارشناسی ارشد، معافیت از شهریه تا 13000 یورو در سال است. تعداد کمی از دانشجویان نیز می توانند خوابگاه رایگان دریافت نمایند. همچنین، اگر کسانی که این بورسیه را دریافت کرده اند، در پایان اولین سال اخذ بورسیه شرایط خاصی داشته باشند، این بورسیه برای سال دوم نیز بطور اتوماتیک برای آن ها تمدید می شود.

بورسیه‌ تحصیلی دانشگاه پادووا ایتالیا

پادووا یکی از محبوب ترین دانشگاه ها در ایتالیا است که دانشجویان می ‌توانند در آنجا تحصیلات عالیه داشته باشند. دانشجویان کم‌ درآمد ایتالیایی و خارجی که سابقه‌ی تحصیلی درخشانی دارند، قادر هستند تا جهت تأمین هزینه‌ هایشان از دانشگاه پادوا بورسیه دریافت کنند. در واقع، این دانشگاه بودجه‌ تحصیلی برای دانشجویان بین المللی اعطاء می ‌کند تا بتوانند تحصیلات خود را ادامه دهند. قسمتی از این بورسیه شامل کمک نقدی و بخشی دیگر شامل ارائه خدماتی همچون غذا و محل اسکان می باشد.

بورسیه تحصیلی دکترا SNS ایتالیا

بورسیه ‌های فول فاند از طریق موسسه آموزشی SNS به دانشجویان نمونه و واجد شرایط در مقطع دکترا اهدا می شود. این بورسیه به تمامی ملیت ها تعلق می گیرد. کسانی که می خواهند این بورسیه را دریافت کنند، می بایست در یکی از رشته ‌های فرهنگ و اجتماع معاصر اروپا، ادبیات، هنر، تاریخ قرون وسطی، فلسفه، ادبیات کلاسیک، فیزیک، ریاضیات، علوم مولکولی، علوم نانو، علوم سیاسی و جامعه شناسی در مقطع دکترا به ادامه تحصیل بپردازند.

بورسیه تحصیلی SNS کمک هزینه تحصیل و کمک هزینه اجاره محل اقامت دانشجو را در بر می گیرد. همچنین، افراد علاقه مند به کارهای تحقیقاتی می توانند از این بورسیه استفاده کنند. افزون بر این ها، دانشجویان غیر اروپایی قادر هستند تا از خدمات این بورسیه جهت پوشش هزینه سفر رفت و برگشت به کشور خود بهره مند شوند.

همچنین در صورت تمایل می توانید برای تحصیل در ایتالیا از طریق وبسایت ایتالی اپلای، اطلاعات کافی را در این زمینه به دست اورید و اقدام به مهاجرت کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *