بیمه دانشجویی با تحصیل در ایتالیا

مهاجرت از طریق ازدواج به ایتالیا

دانشجویان دانشگاه‌ های ایتالیا چگونه می‌ توانند از بیمه‌ های درمانی استفاده کنند؟ انواع مختلف بیمه‌ های درمانی دانشجویی در کشور ایتالیا کدامند؟ در سراسر جهان دانشگاه‌ ها موظف به بیمه کردن دانشجویان خود هستند و دانشجویان نیز این حق را دارند که از بیمه‌ های درمانی مختلف استفاده کنند. دانشجویانی که در دانشگاه‌ های مختلف ایتالیا مشغول به تحصیل هستند، می‌ توانند از دو نوع متفاوت بیمه درمانی دانشجویی استفاده کنند که به بیمه عمومی و بیمه asl تقسیم می‌ شود. هر کدام از این بیمه‌ ها دارای شرایط و مزیت‌ های متفاوتی هستند و دانشجو باید شرایط استفاده از آن ها را داشته باشد. در این مقاله شرایط استفاده از بیمه دانشجویی با تحصیل در ایتالیا را بررسی می‌ کنیم.

بیمه دانشجویی با تحصیل در ایتالیا

برای ادامه تحصیل در ایتالیا دانشگاه‌ های کشور ایتالیا دانشجو باید شرایط عمومی و اختصاصی لازم را داشته باشد، از جمله این شرایط داشتن هزینه‌ های حمل و نقل، هزینه زندگی، هزینه‌ های پرداخت شهریه دانشجویی و غیره می‌ باشد. یکی از موارد مهم نیز بیمه دانشجویی است که به صورت دو نوع بیمه متفاوت برای دانشجویان کلیه مقاطع در نظر گرفته شده است و دانشجو جهت استفاده از آنها باید مبلغی را به عنوان حق بیمه پرداخت کند.

بیمه دانشجویی نوعی از بیمه است که برای دانشجویان در مقاطع تحصیلی مختلف در هر کشوری مورد استفاده قرار می‌ گیرد که کشور ایتالیا نیز از این امر مستثنا نیست، اما گاهی اوقات نوع بیمه دانشجویی، نحوه استفاده از آن و خدماتی که توسط شرکت‌ های بیمه مربوطه ارائه می‌ شود تا حدودی با یکدیگر متفاوت است.

دانشجویانی که در دانشگاه‌ های مختلف ایتالیا مشغول به تحصیل هستند، می‌ توانند از دو بیمه درمانی متفاوت این دانشگاه‌ ها استفاده کنند. نوع اول بیمه عمومی و نوع دوم بیمه asl می‌ باشد. هر کدام از این بیمه‌ ها خدمات متفاوتی را به فرد بیمه شونده ارائه می‌ دهند که البته هزینه و حق بیمه آن ها نیز کاملاً با یک دیگر متفاوت است.

بیمه دانشجویی

  1. بیمه عمومی

بیمه عمومی تنها برای امور اورژانسی مانند تصادفات، جراحی و مواردی از این قبیل کاربرد دارد و نسبت به نوع دیگر بیمه دانشجویی این کشور قیمت ارزان تری نیز دارد. دانشجویان برای اینکه بتوانند تحت پوشش چنین بیمه‌ ای قرار بگیرند، باید حدود ۹۸ یورو در طول سال پرداخت کنند. اعتبار بیمه نیز از زمان صدور آن تا یک سال بعد می‌ باشد. این بیمه به هیچ وجه جهت مراجعه به پزشک عمومی یا متخصص کاربرد ندارد و دانشجو برای این موارد نمی‌ تواند از آن استفاده کند.

  1. بیمه دانشجویی درمانی asl

این نوع بیمه درمانی ۵۰ یورو گران‌ تر از نوع بیمه عمومی می‌ باشد، یعنی دانشجو جهت استفاده از خدمات آن باید ۱۴۹.۷۷ یورو به صورت سالانه حق بیمه پرداخت کند. اما در عوض فردی که از چنین بیمه‌ ای استفاده می‌ کند، می‌ تواند برای خودش پزشک شخصی انتخاب کرده و علاوه بر آن امکان استفاده کردن از خدمات پزشکی عمومی را نیز به صورت رایگان دارد. اگر هم نیاز باشد برای ادامه روند درمان خودش به پزشک متخصص مراجعه کند حق ویزیت پزشک متخصص نیز از طریق بیمه محاسبه می‌ شود. از دیگر مزایای چنین بیمه‌ ای این است که فرد بیمه شونده می‌ تواند در کلیه کشورهایی که عضو اتحادیه اروپا هستند از خدمات آن استفاده کند.

نتیجه‌ گیری

در این مقاله استفاده از بیمه دانشجویی برای تحصیل در اروپا را بررسی کردیم. گفتیم که در این کشور دو نوع بیمه متفاوت یعنی بیمه عمومی و بیمه asl جهت استفاده دانشجویان در نظر گرفته شده است که هر کدام از آن ها شرایط متفاوتی دارند. نوع بیمه عمومی برای حوادث و سوانح در نظر گرفته شده است و تنها برای چنین مواردی قابلیت استفاده دارد و برای مراجعه به پزشک عمومی و متخصص هیچ گونه کاربردی ندارد، اما نوع بیمه asl کاربرد گسترده‌ تری دارد و دانشجو می‌ تواند از خدمات ارائه شده بیشتری توسط این بیمه استفاده کند که البته باید مبلغ بیشتری نیز بابت آن بپردازد. در سایت ایتالی اپلای با بیمه دانشجویی کشور ایتالیا، انواع مختلف آن، نحوه استفاده از بیمه و غیره آشنا شوید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *