شرایط تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم

شرایط تحصیل در ایتالیا

شرایط تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم چگونه است؟ آیا با نحوه پذیرش دانشجو و تحصیل در کشور ایتالیا آشنایی دارید؟ دانشگاه‌ های کشور ایتالیا جز دانشگاه‌ های برتر جهان محسوب می‌ شوند که از کیفیت آموزشی بسیار خوب و بالایی برخوردار هستند. به همین دلیل همه ساله از سراسر جهان افراد زیادی این کشور را برای ادامه تحصیلات خود انتخاب می‌ کنند. یکی از نکاتی که مورد توجه علاقمندان به ادامه تحصیل قرار می‌ گیرد شرایط تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم است. به همین دلیل این موضوع یعنی پذیرش دانشجو با مدرک تحصیلی دیپلم در دانشگاه‌ های ایتالیا را در این مقاله بررسی می‌ کنیم.

شرایط تحصیل در ایتالیا

شرایط تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم

برای ادامه تحصیل با مدرک دیپلم و ورود به مقطع کارشناسی، دانشگاه‌ های کشور ایتالیا از جمله بهترین گزینه‌ ها هستند. حال ممکن است بپرسید چگونه این کشور برای گذراندن دوره لیسانس مناسب است. اگر قصد ادامه تحصیل در یک کشور اروپایی را دارید به چند دلیل زیر ایتالیا را انتخاب کنید:

  • گزینه‌ های عالی در مقطع کارشناسی

دانشگاه های ایتالیا رشته‌ های تحصیلی مختلف و متنوعی در مقطع کارشناسی دارند که شما می‌ توانید پس از اخذ مدرک دیپلم هر کدام از این رشته‌ ها را انتخاب کنید، اگر چه برای انتخاب این مقاطع همچنان به داشتن شرایط لازم نیازمند هستید. پر طرفدارترین و محبوب‌ ترین رشته‌ ها در دانشگاه‌ های این کشور برای مقطع تحصیلی کارشناسی عبارتند از:

  1. لیسانس هنر و معماری
  2. لیسانس علوم اجتماعی
  3. لیسانس اقتصاد
  4. لیسانس مدیریت
  5. لیسانس در حوزه کسب و کار
  • دانشجو پسند بودن ایتالیا

دانشگاه‌ های ایتالیا را می‌ توان ترکیبی عالی و فوق العاده از هزینه‌ های کم، زندگی دانشجویی سرگرم کننده و بسیاری از تجربیات شگفت انگیز دانست. یعنی شما می‌ توانید در یک محیط جذاب با مکان‌ های دیدنی فراوان تا تسهیلات مختلف دانشگاهی استفاده کرده و تحصیلات خودتان در این کشور را ادامه دهید.

  • آموزش عالی با کیفیت

سیستم آموزشی و استانداردهایی که در دانشگاه‌ های ایتالیا رعایت می‌ شود مطابق با بسیاری از استانداردهای کشورهای اروپایی می‌ باشد، بنابراین اگر شما مدرک لیسانسی از دانشگاه‌ های آنجا بگیرید قطعاً می‌ توانید در بسیاری از کشورهای اروپایی مشغول به کار شوید. چون مدرک تحصیلی دانشگاه‌ های ایتالیا مورد قبول بسیاری از کشورهای اروپایی می‌ باشد و در مجموع این کشور تجربه غنی و طولانی در حوزه آموزش عالی و استانداردهای مرتبط با آن دارد.

شرایط اخذ ویزا برای تحصیل در ایتالیا

برای اخذ ویزا جهت ادامه تحصیل با مدرک دیپلم در ایتالیا ابتدا باید نامه پذیرش رسمی از یکی از دانشگاه‌ های این کشور را داشته باشید.

برای دوره تحصیلی و اقامت بیشتر از ۹۰ روز باید ویزای نوع دی یا بلند مدت درخواست شود. این نوع ویزا را می‌ توانید حتی سه ماه قبل از ورود به کشور ایتالیا از کنسولگری آنجا درخواست کنید. این در حالی است که مصاحبه جهت ویزا یک ماه پیش از خروج باید انجام شود. پس از این مرحله نیز پردازش ویزا حدود یک الی ۳ هفته طول خواهد کشید، اما به طور معمول جهت درخواست ویزا به مدارک زیر نیازمند هستید:

  1. پاسپورت
  2. فرم درخواست ویزا
  3. پذیرشنامه رسمی و کتبی مبنی بر پذیرش در دانشگاه مورد نظر
  4. مدارک اقامت در کشور ایتالیا
  5. مدارک جهت بازگشتن به کشور محل اقامت
  6. اثبات کردن تامین مالی به وسیله صورت حساب‌ های بانکی، ضمانت نامه یا معادل آن
  7. بیمه درمانی

علاوه بر مدارک ذکر شده در بالا شما باید مدرک زبان را از دانشگاه‌ ها و موسسات آموزش عالی به دست آورده باشید. گزینه‌ های تحصیل و زندگی در این کشور را داشته و بتوانید شهریه‌ های دانشگاه را پرداخت کنید.

جمع‌ بندی

در این مقاله تحصیل در ایتالیا با مطرح دیپلم را بررسی کردیم. ادامه تحصیل با مدرک دیپلم مانند هر مقطع دیگری نیازمند داشتن شرایط پذیرش در دانشگاه‌ های این کشور می‌ باشد. یعنی شما علاوه برداشتن شرایط عمومی باید بتوانید شرایط تعیین شده دانشگاه مورد نظرتان را نیز به دست بیاورید. در وب سایت ایتالی اپلای با تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم، رشته‌ های موبوط در دانشگاه‌ های این کشور، نحوه اخذ ویزای دانشجویی و غیره بیشتر آشنا شوید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *