انواع بورسیه تحصیلی کارشناسی ارشد ایتالیا

انواع بورسیه تحصیلی کارشناسی ارشد در کشور ایتالیا

کشور ایتالیا یکی از بهترین و ساده ترین مهاجرت های تحصیلی را برای شما به ارمغان می آورد‌. در حقیقت کشور ایتالیا یک کشور اروپایی است که نسبت به سایر کشور های اروپایی شرایط زندگی مناسب تری را برای شهروندان خود فراهم می کند. همچنین ایتالیا کشوری خوش آب و هوا با فرهنگی غنی است که مهاجرت و زندگی در آن می تواند فرصت آشنایی با فرهنگ ایتالیایی را برای شما ایجاد کند.

همچنین کشور ایتالیا امکانات بسیار خوبی را برای دانشجویان بین المللی در مقاطع مختلف فراهم می آورد. تحصیل در مقاطع کارشناسی، تحصیل کارشناسی ارشد در ایتالیا و دکترا که با فرآیند ساده تری به تحصیل در ایتالیا بپردازند. وجود بورسیه های مختلف برای مقاطع گوناگون یکی از بهترین امکانات موجود برای زندگی در ایتالیا می باشد.

اگر قصد دارید درباره انواع بورسیه تحصیلی کارشناسی ارشد در کشور ایتالیا اطلاعات بیشتری کسب کنید، در این مقاله با ما همراه باشید.

 

مقطع کارشناسی ارشد در کشور ایتالیا

مقطع کارشناسی ارشد در کشور ایتالیا

به طور کلی امروزه مهاجرت تحصیلی به کشور های گوناگون و به ویژه کشور ایتالیا گسترش زیادی پیدا کرده است. یکی از دلایل اهمیت بالای کشور ایتالیا، ارائه بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی فوق العاده است که شرایط زندگی و تحصیل را برای یک دانشجوی بین المللی به خوبی فراهم می کند.

با این وجود مقاطع مختلفی مثل کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا از شرایط مختلفی برای تحصیل و همچنین دریافت بورسیه برخوردار هستند. بهتر است با آگاهی کامل از این مسائل، مسیر مورد نظر خودتان را در نظر بگیرید و به روش صحیح عمل کنید.

ایتالیا دارای مراکز علمی و دانشگاه های با کیفیت بسیار زیادی است که رشته های گوناگون و مختلفی را در هر سه مقطع برای دانشجویان ارائه می کنند. اما با این وجود بسیار معتقدند که تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور ایتالیا نسبت به سایر مقاطع از سختی های بیشتر برخوردار است.

مدارک لازم برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ایتالیا

مدارک لازم برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ایتالیا

به طور کلی مقطع کارشناسی ارشد یکی از حساس ترین مقاطع تحصیلی برای دانشجویان بومی و بین المللی به شمار می رود. عموم دانشجویان در این برهه زمانی اقدام به تصمیم گیری درباره ادامه مسیر زندگی و تحصیلی خود می کنند. به همین علت عده زیادی از دانشجویان برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به ایتالیا سفر می کنند.

اگر شما قصد دارید در یکی از رشته های تحصیلی به زبان انگلیسی در این مقطع در کشور ایتالیا به تحصیل بپردازید، نیازمند حداقل نمره 6 آزمون آیلتس هستید که در اولین فرصت باید آن را دریافت کنید. همچنین برای رشته هایی که به زبان ایتالیایی ارائه می شوند، داشتن مدرک B2 الزامی است.

بسیاری معتقدند که معدل دوره کارشناسی نیز می تواند تاثیر زیادی بر روند دریافت پذیرش شما داشته باشد. عموما معدل بالای 15، معدل منطقی برای دانشگاه های ایتالیا به شمار می رود.

انواع بورسیه کارشناسی ارشد ایتالیا

انواع بورسیه کارشناسی ارشد ایتالیا

به طور کلی کشور ایتالیا با قرار دادن بورسیه های مختلف شرایط خوبی را برای دانشجویان بین المللی فراهم می آورد. زیرا دانشجویان بتوانند بدون پرداخت هزینه به تحصیل در این کشور بپردازند. بورسیه های مختلفی برای رشته های مختلف در این کشور وجود دارد که شامل بورسیه تحصیل پزشکی ایتالیا، بورسیه تحصیل دندانپزشکی، بورسیه تحصیلی معماری، بورسیه تحصیلی هنر و بورسیه تحصیلی داروسازی می باشد.

در کنار این بورسیه ها، قطعا نام بورسیه استانی مطرح می شود. بورسیه استانی ایتالیا نوعی بورسیه است که رقم آن هر ساله توسط دولت تعیین می شود و در اختیار دانشجویان قرار می گیرد‌. مقدار این بورسیه استانی برای مقطع کارشناسی ارشد حدود 5 هزار یورو می باشد. دقت داشته باشید که این مقدار می تواند هزینه های تحصیل شما را به طور کامل پوشش دهد. همچنین دانشجویان می توانند با انجام نوعی کار پاره وقت، شرایط زندگی خود را بیش از پیش بهبود ببخشند.

یکی دیگر از انواع بورسیه های تحصیلی کشور ایتالیا که تنها به دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا تعلق می گیرد، بورسیه دانشگاه های ایتالیا است. این نوع بورسیه بر اساس رزومه، معدل و سوابق علمی دانشجویان در اختیار آنها قرار می گیرد. این بورسیه می تواند شرایط فوق العاده ای را برای دانشجویانی که مدرک دریافت می کنند، ایجاد کند‌.

جمع بندی

کشور ایتالیا دارای بورسیه های تحصیلی بسیار خوبی است که دانشجویان می توانند با دریافت آن ها، موقعیت اجتماعی و شرایط زندگی مطلوبی را برای خود ایجاد کنند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *