بهترین دانشگاه‌ های اروپا برای دانشجویان بین‌المللی

بهترین دانشگاه‌ های اروپا برای دانشجویان بین‌المللی

اروپا دارای بهترین و قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جهان است. این منطقه به دلیل سطح بالای رفاه اجتماعی و تحصیلی، فرصت‌های پیشرفت شغلی و امکان اخذ اقامت از محبوب‌ترین مقصدها برای مهاجرت تحصیلی در جهان محسوب می‌شود.

مزایای تحصیل در اروپا

امکان پذیرش دانشجو در تمام سال، امکان اقامت و دریافت مجوز کار، درس خواندن به زبان انگلیسی در همه مقاطع، اخذ بورسیه تحصیلی، مناسب بودن هزینه دانشگاه‌ها در مقایسه با سایر کشورهای دنیا از مزایای تحصیل در اروپا است. از راه‌های گذراندن دوران تحصیل به صورت رایگان در برترین دانشگاه‌های دنیا دریافت بورسیه بوده که پس از پایان دوران تحصیلی، در کشور محل تحصیل امکان پیدا کردن شغل و دریافت اقامت دائم آن کشور وجود دارد.

تحصیل رایگان در اروپا

در برخی کشورها مانند نروژ، فنلاند، فرانسه و آلمان تحصیل به صورت رایگان امکانپذیر بوده و در عین حال، هزینه تحصیل در برخی کشورها مانند اتریش خیلی کم است.

بهترین دانشگاه‌ های اروپا برای دانشجویان بین‌المللی

در ادامه به معرفی بهترین دانشگاه‌ های اروپا برای دانشجویان بین‌المللی می پردازیم.

دانشگاه آکسفورد

دانشگاه آکسفورد حدود ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب لندن و دارای رتبه اول از بهترین دانشگاه‌‌ های اروپا برای دانشجویان است. این دانشگاه، بهترین امکانات تحصیلی را برای دانشجویان فراهم می‌کند.

دانشگاه کمبریج

هزینه ی تحصیل در این دانشگاه برای دانشجویان کشورهایی که جزو اتحادیه اروپا نیستند، از دیگر دانشجویان بیشتر است. دانشگاه کمبریج شامل دانشکده هنر و انسانی، علوم فیزیک، پزشکی، تکنولوژی، علوم زیستی و علوم اجتماعی‌ است.

دانشگاه کالج لندن

کالج لندن از بهترین دانشگاه‌‌ های اروپا و دارای قدمت کمتری است. در سال ۱۸۲۶ فعالیت خود را شروع و سومین رتبه را در لیست بهترین دانشگاه‌ های اروپا دارد. کالج لندن، به صورت سکولار (فارغ از دین و اعتقادات) پذیرای دانشجو است.

ساختمان اصلی این دانشگاه در قلب لندن و دارای دو پردیس در استرالیا و قطر است. دانشکده‌های آن شامل دانشکده انسانی، علوم اعصاب، مهندسی، فیزیک و ریاضیات، پزشکی، حقوق، آموزش، زیست شناسی، سلامت جمعیت، علوم اجتماعی و تاریخی و معماری است.

دانشگاه اوترخت

تاسیس این دانشگاه در سال 1636 میلادی در کشور هلند و از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های اسکاندیناوی بوده که این دانشگاه حدود 37.000 دانشجو دارد. دانشجویان و اعضای هیئت علمی این دانشگاه 12 جایزه نوبل دریافت کرده‌اند.

دانشگاه کینگز لندن

دانشگاه کینگز لندن از قدیمی‌ترین و بهترین دانشگاه‌های انگلیس و اروپا بوده  که در سال ۱۸۲۹ توسط پادشاه جرج چهارم، پایه گذاری شده است.
این دانشگاه شامل دانشکده‌های هنر، دندان پزشکی، پزشکی و عبوم زیستی، روانشناسی روان پزشکی و اعصاب، حقوق، علوم مهندسی و پایه، پرستاری و مامایی، علوم اجتماعی و سیاسی و مدیریت است.

دانشگاه کپنهاگ

قدیمی‌ترین و بهترین دانشگاه دانمارک و در شهر کپنهاگ قرار گرفته است. اکثریت دانشجویان آن را زنان تشکیل می‌دهند. دانشکده‌های آن شامل دانشکده بهداشت و علوم پزشکی، علوم انسانی، حقوق، علوم پایه، علوم اجتماعی و الهیات است.

دانشگاه آمستردام

این مرکز آموزشی در آمستردامِ هلند و از سال ۱۶۳۲ فعالیت خود را شروع کرده است. دانشگاه آمستردام شامل دانشکده‌های دندان‌ پزشکی، اقتصاد، مدیریت، علوم انسانی و علوم اجتماعی و تربیتی است. و جایگاه آن در رده نهم، از بهترین دانشگاه‌ های اروپا است.

مزایای تحصیل در اروپا

دانشگاه سوربن

این دانشگاه در سال ۲۰۱۸ از به هم پیوستن دانشگاه پییر و ماری کوری با پاریس – سوربن و دیگر موسسات علمی کوچکتر تشکیل شده که شامل سه دانشکده علوم انسانی، علوم مهندسی و پایه و علوم پزشکی است.
زبان اصلی کلاس‌های مقطع کارشناسی فرانسه و کلاس‌های کارشناسی ارشد در این دانشگاه، زبان انگلیسی است.
دپارتمان‌های آموزشی آن شامل زمین شناسی، علوم انسانی، حقوق، اقتصاد، علوم پایه، پزشکی، دامپزشکی و علوم اجتماعی و رفتاری است.

موسسه کارولینسکا

موسسه کارولینسکا واقع در شهر استکهلم، کشور سوئد به منظور تربیت جراحان ارتش برای جنگ فنلاند ضد روسیه تاسیس و جزء بهترین دانشگاه‌‌های علوم پزشکی دنیا است. دانشکده‌های این دانشگاه زیرمجموعه بهداشت و علوم پزشکی بوده و زبان اصلی تدریس این مرکز، سوئدی است.
دانشجویان اهل سوییس و کشورهای عضو اتحادیه اروپا هزینه‌ای بابت تحصیل پرداخت نمی‌کنند و امکانات اقامتی برای دانشجویان فراهم است.

دانشگاه هایدلبرگ

هایدلبرگ از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های آلمان که در سال ۱۳۸۶ میلادی تاسیس شده و شهریه‌ای از دانشجویان دریافت نمی‌کند. زبان اصلی تدریس در این دانشگاه آلمانی است و در مقطع کارشناسی ارشد مباحثی مانند اقتصاد، مطالعات آمریکا و بهداشت به انگلیسی تدریس می‌شود.

ویزای تحصیلی اروپا

ویزای تحصیلی یا دانشجویی اروپا به دانشجویان اجازه می‌دهد که، برای مدت زمانی مشخص در موسسات آموزشی قاره اروپا تحصیل کنند. این نوع ویزا متناسب با تاریخ اعتبار خود انواع مختلفی دارد. شرایط و مزایای دریافت ویزا، متناسب با کشور انتخابی برای تحصیل متفاوت است.

جمع بندی

شما می توانید از طریق موسسات مجاز اعزام دانشجو برای مهاجرت تحصیلی اقدام کنید. تیم ایتالی اپلای به شما کمک می کند تا بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی و بهترین دانشگاه های اروپا را انتخاب کنید. شما همچنین می توانید برای تحصیل در ایتالیا با مشاوران ما تماس بگیرید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *