تحصیل کارشناسی ارشد در ایتالیا

تحصیل کارشناسی ارشد

تحصیل کارشناسی ارشد در ایتالیا تا زمان پایان تحصیلات عالی و کار تجربه ی بی ‌نظیری است. ایتالیا خانه قدیمی‌­ ترین دانشگاه قاره اروپا می باشد. با تحصیل در ایتالیا در این مقطع فرصت آموزش در دانشگاه‌ های تاریخی، بهره‌ مندی از تحقیقات پیشرفته مدرن و همچنین زندگی در یکی از چشم نواز ترین نقاط اروپا را خواهید داشت. اخذ مدرک کارشناسی ارشد در این کشور به معنای تحصیل در یکی از معتبرترین سیستم ‌های آموزشی در جهان می باشد.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، شامل 120 واحد درسی است که طی دو سال تحصیلی به پایان می­‌ رسد. این زمان متغیر بوده و به رشته تحصیلی نیز بستگی دارد. در رشته ­‌هایی همچون حقوق، پزشکی و معماری در بعضی از دانشگاه­‌ های ایتالیا، فارغ‌ التحصیلی پنج یا شش سال به طول می انجامد. در ادامه قصد داریم مطالب جامعی را در خصوص تحصیل کارشناسی ارشد در ایتالیا بیان کنیم.

مزایای تحصیل در دوره کارشناسی ارشد در ایتالیا

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ایتالیا تجربه ای بسیار به یاد ماندنی است. دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود کشور ایتالیا به گزینه ‌ای مناسب برای تحصیل کارشناسی ارشد تبدیل شود و افراد زیادی این کشور را جهت تحصیل انتخاب نمایند. امکان تحصیل به زبان انگلیسی یکی از این مزایا می باشد. برای تحصیل در این کشور نیازی به یادگیری زبان ایتالیایی نیست. با تسلط به زبان انگلیسی، امکان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ایتالیا فراهم است. مزیت دیگری که سبب شده است ایتالیا به گزینه مناسبی جهت تحصیل کارشناسی ارشد تبدیل شود، اخذ پذیرش در کوتاه ترین زمان و به آسانی برای تحصیل در این کشور می باشد.

امکان دریافت جاب آفر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا با تحصیل در کشور ایتالیا میسر است. شما می توانید بعد از اتمام دوره تحصیلی، ویزای تحصیلی خود را به کاری تبدیل کرده و همچنین از مزیت اخذ اقامت دائم ایتالیا بهره مند شوید. از امتیازات دیگر تحصیل در دانشگاه‌­ های ایتالیا، می­‌توان به کیفیت بالای زندگی و تحصیل، رتبه برتر دانشگاه‌­ ها، هزینه مناسب تحصیل، امکان دریافت انواع بورسیه تحصیلی کارشناسی ارشد ایتالیا و مقاطع دیگر تحصیلی و تفاهم فرهنگ ایتالیا و ایران اشاره نمود.

تحصیل کارشناسی ارشد

 

شرایط لازم برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ایتالیا

یکی از فاکتورهای مهم جهت تحصیل در مقطع ارشد ایتالیا داشتن مدرک لیسانس یا مدرک معادل آن در رشته مرتبط با تحصیل می باشد. سایر شرایط برای هر دانشگاه متفاوت است. در اینجا برخی از شرایط کلی جهت تحصیل کارشناسی ارشد در ایتالیا بیان شده است:

  1. پاسپورت معتبر
  2. ریز نمرات تحصیلی پیشین
  3. فرم درخواست دانشگاه
  4. توصیه نامه در صورت لزوم
  5. داشتن تمکن مالی جهت پرداخت شهریه و هزینه های زندگی
  6. بیانیه ای از تهدات
  7. مدرک زبان (انگلیسی / ایتالیایی)

هزینه تحصیل در ایتالیا

دانشجویانی که می خواهند در ایتالیا تحصیل کنند، می بایست هزینه‌ های تحصیل در این کشور را برآورد نمایند. این امر سبب می ‌شود تا بعد از مهاجرت تحصیلی به این کشور با مشکلات اقتصادی چندانی مواجه نشوند. به طور کلی، هزینه های تحصیل در ایتالیا پایین‌تر از کشورهای دیگری همچون انگلیس و کانادا است. به گونه‌ای که با ماهانه حدودا 2 هزار دلار می ‌توانید در این کشور تحصیل کنید. قابل ذکر است که هر دانشگاه و سایر مؤسسات آموزش عالی در ایتالیا هزینه ‌های تحصیل منحصر به فرد خود را دارند و سطوح شهریه از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است.

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ایتالیا به طور میانگین 1630 یورو در سال می باشد. این در حالی است که دانشگاه های خصوصی بسیار گران تر از دانشگاه های دولتی هستند و به مراتب باید هزینه بیشتری بپردازید. ممکن است این دانشگا ها بین 6000 تا 20000 یورو هزینه دریافت نمایند. هزینه ثبت درخواست تحصیل در این دانشگاه‌ ها نیز تقریبا سه برابر دانشگاه‌ های دولتی این کشور می باشد.

بورسیه تحصیلی کارشناسی ارشد در ایتالیا

به طور کلی دو نوع بورسیه جهت تحصیل کارشناسی‌ارشد در ایتالیا وجود دارد که اولین نوع آن بورسیه های دانشگاهی می باشد. در این مورد دانشگاه های مختلف براساس رزومه تحصیلی و پژوهشی دانشجو به داوطلب بورسیه می دهند.

دومین نوع آن بورسیه استانی ایتالیا می باشد که با نام DSU نیز شناخته می شود. این بورسیه توسط اداره بورسیه هر استان اعطا می شود و شرایط منحصر به فرد خود را دارد. برای دریافت بورسیه استانی، دانشجو می بایست اثبات کند برای زندگی در ایتالیا توان پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی را ندارد. این موضوع با توجه به درآمد ایرانی ها و نرخ ارز در کشور ما تقریبا به همه ایرانی ها تعلق می گیرد. با دریافت این بورسیه، تحصیل شما در کشور ایتالیا رایگان می باشد. همچنین، در هر سال حدودا شش الی هفت هزار یورو به شما کمک هزینه تحصیلی اعطا می شود.

بررسی کلی

کارشناسی ارشد یکی از مراحل مهم در دوره تحصیلی است. با تحصیل در این مقطع می توان سطح دانش را افزایش داد و امکان تحصیل در مقطع دکتری را ممکن ساخت. از میان انتخاب های متقاضیان جهت تحصیل در مقطع مختلف، کشور ایتالیا یکی از ایده آل ترین مقاصد است. چراکه این کشور بسیاری از رشته ها را به زبان انگلیسی ارائه می دهد.

علاوه براین، اعطای بورسیه استانی که مخصوص کشورهای جهان سوم می باشد، یکی دیگر از مزیت های قابل توجه این کشور است. این فرصت برای شما فراهم است تا در دانشگاه های تاریخی ایتالیا به تحصیل بپردازید، از تحقیقات مدرن بهره مند شوید و از طول دوره تحصیلی خود لذت ببرید.

درصورتیکه قصد تحصیل در ایتالیا را دارید می توانید با کارشناسان زبده اپلای ایتالی در ارتباط باشید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *