همه چیز درباره تحصیل در ایتالیا (آخرین قوانین) 2023

درباره تحصیل در ایتالیا

ایتالیا کشوری است که دارای بزرگ ترین مراکز دانشگاهی در اروپا می باشد. نظام آموزشی بسیار خوب و دانشگاه های معتبر به همراه یک زندگی ایده آل و با کیفیت از علت هایی هستند که بسیاری از افراد را از سراسر دنیا جذب تحصیل در این کشور کرده است. باتوجه به قوانین ایتالیا، شرایط و امکانات می بایست به طریقی باشد تا همه افراد جامعه بتوانند در این کشور تحصیل نمایند. این قانون برای دانشجویان خارجی نیز برقرار می باشد. در این مطلب قصد داریم تا شما را با آخرین قوانین درباره تحصیل در ایتالیا که به ‌منظور مهاجرت تحصیلی به ایتالیا باید به آن ها توجه شود، آشنا کنیم.

انواع دانشگاه‌ ها و شیوه‌ های تحصیل در ایتالیا

دانشگاه های ایتالیا شامل دولتی و غیردولتی می شوند. در صورتی که از دانشگاه های دولتی این کشور پذیرش بگیرید، اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا نیز برای شما آسان تر خواهد بود. در مقابل، دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا برای کسانی که از دانشگاه ‌های غیردولتی ایتالیا پذیرش دریافت می کنند، کمی سخت تر خواهد بود. آکادمی ‌های هنری و موسسه های آموزش فنی، شامل مراکز دولتی می ‌شوند، ولی جهت ادامه تحصیل در این موسسات داشتن مدرک زبان ایتالیایی الزامی است. علاوه براین، برای دریافت ویزای تحصیلی از این راه، افزون بر داشتن پذیرش از یک آکادمی هنری، باید رزومه هنری قابل قبولی نیز داشته باشید.

هزینه تحصیل در ایتالیا

یکی از نگرانی های افراد درباره مهاجرت تحصیلی به ایتالیا، هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور است. وجود هزینه های کم جهت تحصیل در ایتالیا، آن را به کشوری مطلوب برای تحصیل در دوره های تحصیلی گوناگون تبدیل نموده و سالانه پذیرای دانشجویان بسیاری می باشد.

با توجه به شرایط دانشگاه و مقطع تحصیلی، هزینه های تحصیل در مقاطع کارشناسی و ارشد سالانه بین 1000 تا 7500 یورو متغیر می باشد. ناگفته نماند که تا 90% بر اساس شرایط می توانید در پرداخت شهریه تخفیف بگیرید. برای مقطع دکتری دانشگاه های دولتی در ایتالیا شهریه سالیانه از 140 یورو تا 1200 در سال متغیر است. همچنین، دانشگاه های خصوصی زیادی در این کشور وجود دارند که عموما شهریه های بسیار بیشتری را دریافت می کنند. اغلب در این دانشگاه ها، شهریه دانشجویان اروپایی و غیر اروپایی یکسان می باشد. شهریه دانشگاه‌ های خصوصی در این کشور، میانگین بین 6000 تا 20000 یورو در سال است.

درباره تحصیل در ایتالیا

مدرک زبان

جهت تحصیل در رشته هایی که به زبان انگلیسی ارائه می شوند، داشتن یکی از مدارک زبان زیر الزامی است. در مقابل هر کدام، حداقل نمره مورد نیاز آورده شده است:

  • IELTS (حداقل نمره 6)
  • TOEFL (حداقل نمره 78)
  • TOLIMO (حداقل نمره 600)
  • FCE (حداقل نمره 169)

برای رشته ‌هایی هم که به زبان ایتالیایی ارائه می شوند، داشتن یکی از مدارک زبان ایتالیایی سطح B1 مورد تایید وزارت علوم ایتالیا ضروری می باشد:

  • CELI- B1
  • CILS- B1
  • ROMA TRE- B1
  • DANTE ALIGHIERI- B1

تمکن مالی

فراهم نمودن تمکن مالی جهت اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا الزامی است و جهت پوشش طول مدت تحصیل در ایتالیا تقریبا معادل 8000 یورو در سال می باشد. بنابراین، افراد برای تکمیل مدارک خود می بایست صورت حساب بانکی سه ماه آخر به زبان انگلیسی، به نام خود شخص دانشجو یا یکی از والدین و دیگر اطلاعات مرتبط با درآمد خانواده از جمله قرارداد کاری، بیمه، اقرار نامه مربوط به درآمد و… را ارائه دهند.

شرایط سنی تحصیل در ایتالیا

یکی از ویژگی های خوب در مورد تحصیل در اروپا این است که به طور کلی شرایط سنی خاصی برای آن لحاظ نشده است. اما این نکته را در نظر داشته باشید که ممکن است هر دانشگاه متناسب با شرایط خود و مقاطع تحصیلی شرایطی را برای دانشجویان در نظر گرفته باشد. برای دریافت ویزای تحصیلی از اینگونه دانشگاه ها، مدارک فرد بررسی می شود و در صورت مناسب بودن شرایط می تواند برای ادامه مراحل اخذ ویزا آماده شود. از این رو، اگر قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ایتالیا را دارید، بهتر است که تا قبل از 30 سالگی جهت اخذ ویزای تحصیلی اقدام نمایید.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی کشور ایتالیا

درباره تحصیل در ایتالیا باید توجه داشت که مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای تحصیلی برای تحصیل در کشور ایتالیا شامل موارد زیر می باشد که باید به صورت ترجمه شده ارائه شوند:

  • پذیرش معتبر
  • مدارک هویتی از قبیل شناسنامه، پاسپورت، کارت ملی و عکس
  • مدارک تحصیلی شامل مدارک دبیرستان و مدارک دانشگاهی به همراه ریز نمرات
  • مدرک زبان مورد قبول دانشگاه
  • رزومه مناسب و مورد تایید سفارت
  • گواهی معتبر سوابق کاری
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • نامه تاییدیه و تمکن مالی
  • مقالات معتبر منتشر شده
  • مدارک پروژه‌ های معتبر تحقیقاتی انجام شده

ویزای تحصیلی ایتالیا و اشتغال حین تحصیل

همه دانشجویانی که به کشور ایتالیا مهاجرت می کنند، باید ویزا داشته باشند. فقط دانشجویان بعضی از کشورهای اروپایی نظیر نروژ، سوئیس، ایسلند، لیختن اشتاین و کشورهای شامل اتحادیه اروپا نیازی به اخذ ویزا ندارند. دانشجویان بین المللی تنها مجاز به 20 ساعت کار در هفته هستند که تقریبا معادل 1040 ساعت در سال می باشد. ویزای تحصیلی نیز یک سال اعتبار دارد و در صورت نیاز به تمدید و امتحان ‌های دانشگاهی قابل تمدید است.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *