بهترین دانشگاه‌ های ایتالیا برای دانشجویان

بهترین دانشگاه‌ های ایتالیا برای دانشجویان

بهترین دانشگاه‌ های ایتالیا برای دانشجویان و اطلاع از شرایط پذیرش در آن ها مهمترین اطلاعاتی است که دانشجویان به دنبال آن می باشند. ایتالیا یکی از کشورهای اروپایی است که سالانه بسیاری از دانشجویان کشورهای مختلف را جذب می‌کند.

به دلیل وجود دانشگاه‍ای معتبر و اعتبار علمی بالای دانشگاه، ارائه بورسیه توسط معتبرترین دانشگاه‌های ایتالیایی و آسان بودن پذیرش در این دانشگاه‌ها، دانشگاه‌های کشور ایتالیا از بهترین مقاصد آموزشی برای جذب دانشجویان هستند. همچنین ایتالیا بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی برای دانشجویان می باشد.

شرایط تحصیل در بهترین دانشگاه‌ های ایتالیا برای دانشجویان

با توجه به مقیاس مرجع مشترک اروپایی حداقل مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در ایتالیا، داشتن مدرک زبان سطح B۲ است.
تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ایتالیا نیاز به مدرک کارشناسی یکی از دانشگاه‌های ایتالیا یا مدرک کارشناسی معادل سطح ۶ (بر اساس EQF) دارد.
شرایط شرکت در آزمون‌های ورودی متقاضیان بین‌المللی برای دریافت پذیرش از دانشگاه‌های ایتالیا دریافت حدنصاب لازم در آزمون است. آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های ایتالیا شامل:

آزمون آیمت IMAT و آزمون تیل TIL، آزمون جی مت GMAT، آزمون تولک.

شهریه دانشگاه‌های ایتالیا از یک مقطع تحصیلی با مقطع تحصیلی دیگر متفاوت و در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، باید سالانه بین ۴۰۰ تا ۸۰۰ یورو شهریه پرداخت شود.

آزمون IMAT ایتالیا

ملاک پذیرش در دانشگاه‌های پزشکی ایتالیا و تحصیل پزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی، قبولی در آزمون IMAT است. آزمون آیمت ایتالیا آزمونی استاندارد و گسترده در دانشکده‌های پزشکی و دندانپزشکی برای ارزیابی آمادگی متقاضی است.

بهترین دانشگاه‌های کشور ایتالیا

در اینجا لیست بهترین دانشگاه‌ های ایتالیا برای دانشجویان آورده شده است.

رتبهنام دانشگاهشهرسال تاسیسرشته‌های برتر
1دانشگاه بولونیابولونیا1088حقوق، پزشکی، مهندسی، علوم انسانی
2دانشگاه ساپینزا رمرم1303پزشکی، علوم انسانی، مهندسی، علوم پایه
3دانشگاه میلانمیلان1924پزشکی، مهندسی، علوم انسانی، علوم پایه
4دانشگاه پلی تکنیک میلانمیلان1863مهندسی، معماری، طراحی
5دانشگاه تورینتورین1404پزشکی، حقوق، علوم انسانی، علوم پایه
6دانشگاه فلورانسفلورانس1321هنر، معماری، ادبیات، علوم انسانی
7دانشگاه پادواپادوا1222پزشکی، حقوق، علوم انسانی، علوم پایه
8دانشگاه Federico II ناپلناپل1224پزشکی، مهندسی، علوم انسانی، علوم پایه
9دانشگاه پیزاپیزا1343مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی، پزشکی
10دانشگاه La Sapienza Romaرم1303علوم انسانی، علوم پایه، پزشکی، مهندسی
  • دانشگاه ساپینزا

این دانشگاه در شهر رم از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین دانشگاه‌های قاره اروپا در سال 1303 میلادی‌ ساخته شده و یکی از دانشگاه‌های مهم در حوزه تحقیقات است. تعداد دانشجویان این دانشگاه نزدیک به 111 هزار نفر و دارای 4000 هزار استاد است. افراد مشهوری که در این دانشگاه تحصیل کرده‌اند، فدریکا موگرینی (رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا)، افدریکو فلینی (فیلم‌ساز و سینماگر مشهور ایتالیایی) هستند.
برخی رشته‌ها که در دانشگاه ساپینزا به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند عبارتند از: مهندسی معماری، برق، شیمی، کامپیوتر، مکانیک، عمران و انرژی، روانشناسی، مدیریت و اقتصاد، ژنتیک، مطالعات فشن.

این دانشگاه در کشور ایتالیا دارای رتبه یک و در جهان رتبه 183 است. تعداد دانشجویان این دانشگاه 111000 و شهریه دانشگاه در طول سال 2 الی 4 هزار یورو بوده و تعداد دانشجویان خارجی حاضر در این دانشگاه 6 درصد است.

بهترین دانشگاه‌ های ایتالیا

  • دانشگاه پلی تکنیک میلان

دانشگاه پلی تکنیک میلان از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کشور ایتالیا در سال 1863 میلادی فعالیت خود را شروع کرده است. این دانشگاه در طول سال‌های

فعالیت خود، به‌ عنوان برترین دانشگاه‌های فنی و مهندسی جهان بوده و هر ساله بسیاری از دانشجویان از سراسر جهان را جذب می‌کند. افراد مشهور و معروفی که در این دانشگاه تحصیل کرده‌اند، جیولی ناتتا (شیمی‌دان و برنده جایزه نوبل) و جی.انی باتیستا پیرلی (کارآفرین بسیار مشهور) هستند.

رشته‌های زیر در این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند: مهندسی معماری، برق، شیمی، کامپیوتر، مکانیک، عمران، هوافضا، متالورژی و انرژی، طراحی داخلی، مهندسی ریاضی، مهندسی مدیریت، مهندسی غذا، فیزیک مهندسی، مهندسی موزیک و آکوستیک.
دانشگاه پلی تکنیک میلان در کشور ایتالیا دارای رتبه 2 و دارای رتبه 195 در جهان است. تعداد دانشجویان در دانشگاه 40000 نفر و هزینه سالانه شهریه این دانشگاه 3 الی 4 هزار یورو و تعداد دانشجویان خارجی حاضر 10 درصد است.

  • دانشگاه بلونیا

دانشگاه بلونیا در شمال کشور ایتالیا و در سال 1088 میلادی تاسیس شده و امروزه قدیمی‌ترین دانشگاه دنیا به حساب می‌آید. این دانشگاه یکی از مراکز بزرگ فرهنگی و آموزشی در اویل دوره رونسانس است. افراد مشهوری که در این دانشگاه قدیمی و معتبر تحصیل کرده‌اند، پیر پائولو پازولینی (فیلم‌ساز مشهور) هستند.

رشته‌هایی که در این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند شامل پزشکی، زبان، جامعه و فرهنگ، حقوق بشر، مهندسی برق، کامپیوتر، هوافضا، عمران، روانشناسی، مدیریت و اقتصاد است.
دانشگاه بلونیا در کشور ایتالیا دارای رتبه 3 و رتبه 203 در جهان است. تعداد دانشجویانی که در این دانشگاه تحصیل می‌کنند 85.000 نفر و شهریه آن در سال، 3 الی 4 هزار یورو و تعداد دانشجویان خارجی حاضر در دانشگاه 6 درصد هستند.

  • دانشگاه میلان

برای تحصیل در رشته‌های مطالعات پزشکی، علمی و انسانی، دانشگاه میلان از بهترین دانشگاه‌ های ایتالیا برای دانشجویان است. این دانشگاه واقع در شهر میلان و استان لومباردی که از دو موسسه به نام‌های آکادمی علمی- ادبی و تخصصی – بالینی تشکیل شده است.
رشته‌های زیر به زبان انگلیسی در این دانشگاه تدریس می‎شوند: پزشکی و جراحی، مالی و اقتصاد، توسعه پایدار، گیاه‌شناسی، حقوق و علوم سیاسی.
دانشگاه میلان در کشور ایتالیا دارای رتبه 4 و دارای رتبه 223 در جهان است. تعداد دانشجویان آن 64.000 نفر و شهریه سالانه تحصیل در این دانشگاه 2.5 الی 3.5 هزار یورو و تعداد دانشجویان خارجی حاضر در آن 5 درصد است.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *