جایگاه علمی دانشگاه پلی تکنیک میلان

جایگاه علمی دانشگاه پلی تکنیک میلان

اگر می خواهید با جایگاه علمی دانشگاه پلی تکنیک میلان آشنا شوید در این مطلب با ما همراه باشید. جایگاه علمی دانشگاه به عنوان مراکز علمی و آموزشی، نقش بسیار مهمی در توسعه دانش و پیشرفت جامعه ایفا می‌کنند. یکی از دانشگاه‌های برجسته که به عنوان یک مرجع علمی در ایتالیا شهرت دارد، دانشگاه پلی تکنیک میلان است. با گسترش و پیشروی در عرصه‌ی دانش و فناوری، این دانشگاه در حوزه‌های مختلفی از جمله علوم، فناوری، مهندسی و معماری، جایگاه برجسته‌ای کسب کرده است.

تاریخچه دانشگاه پلی تکنیک میلان

دانشگاه پلی تکنیک میلان به موجب تلاش و تاسیس گروهی از دانشمندان و کارآفرینان در سال 1863 شکل گرفت. این دانشگاه پیشواز رشد و پیشرفت دانشمندان برجسته ای مانند فرانچسکو بیروسکی، لوئیجی کرمونا، جولیو ناتا، آلدو روسی، رنزو پیانو، جیو پانتی، آچیله کاستالیونی و دیگران بود.

در ایتالیا، عبارت “Politecnico” به‌عنوان یک دانشگاه دولتی با برنامه‌های تحصیلی در زمینه‌های مهندسی، معماری و طراحی شناخته می‌شود. اکنون دانشگاه پلی تکنیک میلان به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین دانشگاه‌های جهان در زمینه‌های فنی و مهندسی (از جمله مهندسی، معماری و طراحی صنعتی) رتبه‌بندی شده است. که در بسیاری از رشته‌ها به‌عنوان یک مؤسسه پژوهشی برجسته در سراسر جهان شناخته می‌شود.

دانشکده‌های معماری دانشگاه پلی تکنیک میلان شهرت جهانی دارند و هر سال تعداد زیادی از دانشجویان در سراسر جهان برای تحصیل در این دانشگاه به ایتالیا سفر می‌کنند.

این دانشگاه به‌عنوان یکی از مقاصد محبوب برای تحصیل در ایتالیا شناخته می‌شود. همچنین، دانشگاه پلی تکنیک میلان عضو اتحادیه IDEA است. یعنی یک اتحاد استراتژیک بین پنج فناوری برتر اروپا، که هدف آن آموزش نسل جدیدی از مهندسان برتر و مستعد می‌باشد.

 

جایگاه علمی دانشگاه پلی تکنیک میلان

 

رتبه بندی جهانی دانشگاه پلی تکنیک میلان

دانشگاه پلی تکنیک میلان، با توجه به رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌ها از سوی QS، در بخش‌های مختلفی از تحصیلات عالی قرار دارد. این دانشگاه جزو ۱۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارد و به عنوان صد و سی و نهمین دانشگاه برتر جهان شناخته می‌شود.

فیلد مهندسی و فناوری، دانشگاه پلی تکنیک میلان در جایگاه سیزدهم جهان قرار دارد. همچنین در رشته طراحی نیز به رتبه ۶ جهانی دست یافته است. علاوه بر این، در رشته‌های مهندسی عمران و سازه، مکانیک و مهندسی هوا فضا، و معماری نیز به ترتیب رتبه‌های ۹ و ۹ و ۷ جهانی را به خود اختصاص داده است.

دانشگاه پلی تکنیک میلان با ارائه برنامه‌های تحصیلی برتر و ارتباط نزدیک با صنعت، به دانشجویان خود فرصتی منحصر به فرد برای یادگیری و پیشرفت در حوزه‌های مختلف فراهم می‌کند. این دانشگاه به دلیل استانداردهای بالا و تمرکز بر تحقیقات علمی، آموزش ممتاز و شبکه وسیع ارتباطی، یکی از بهترین مقاصد برای دانشجویان بین‌المللی است.

اطلاعات بیشتر: تحصیل پزشکی در ایتالیا

جهانی از امکانات در دانشگاه پلی تکنیک میلان

از آنچه که فکرش را می‌کنید امکانات بیشتری را برای جذب دانشجویان بین‌المللی در نشر گرفته است!

از خوابگاه‌های مناسب و کامل برای زندگی دانشجویی تا کتابخانه‌های بزرگ و پیشرفته و آزمایشگاه‌های مجهز، همه به دانشجویان ارائه می‌شود.

سیستم کتابخانه‌ای دانشگاه پلی تکنیک میلان بیش از ۴۷۰ هزار جلد کتاب و تحقیقات چاپ شده را در اختیار دارد. این سیستم شامل چهار کتابخانه مرکزی و چندین کتابخانه آموزشی است. می‌توانید حتی آنلاین به منابع کتابخانه دسترسی داشته باشید. دانشگاه پلی تکنیک میلان به همه جوانان علاقه‌مند به پژوهش و یادگیری فرصت‌های شگفت‌انگیزی را ارائه می‌دهد.

 

جایگاه علمی دانشگاه پلی تکنیک میلان

 

فرصت های شغلی برای فارغ التحصیلان دانشگاه پلی تکنیک میلان

دیدگاه‌های تحقیقاتی درباره فرصت‌های شغلی دانشگاه پلی تکنیک میلان نشان می‌دهد که 80 درصد از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در عرض سه ماه پس از فارغ‌التحصیلی مشغول به کار می‌شوند و تقریباً 95 درصد آنها در عرض شش ماه شغلی پیدا می‌کنند.

این درصدها برای فارغ‌التحصیلان در مقاطع کارشناسی و ارشد تقریباً یکسان است. برای بهبود ارتباط بین فارغ‌التحصیلان و صنعت، یک سرویس حرفه‌ای و تخصصی در دسترس است. که شرکت‌ها را به منظور ارائه پیشنهادات استخدامی دعوت می‌کند و آمارهای مربوط به فارغ‌التحصیلان را جمع‌آوری و تهیه می‌کند.

به طور روزانه به دانشجویان و فارغ‌التحصیلان، چندین فرصت شغلی ارائه می‌شود.

بیشتر بدانید: مهاجرت تحصیلی

سخن پایانی

جایگاه علمی دانشگاه پلی تکنیک میلان با تاریخچه‌ای عظیم، ارتباط فراوان با صنعت و جایگاه برتر در صحنهٔ علمی جهان، یکی از بهترین مقاصد تحصیلی در ایتالیا و جهان به شمار می‌آید. با تأکید بر ارائه برنامه‌های تحصیلی برتر، تمرکز بر تحقیقات علمی، و امکانات پیشرفته، این دانشگاه به دانشجویان خود فرصتی استثنایی جهت یادگیری و رشد فراهم می‌کند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *