دانشگاه های برتر ایتالیا

دانشگاه های برتر ایتالیا

دانشگاه های برتر ایتالیا : یکی از کشورهای اتحادیه اروپا که هزینه‌های نسبتا کمتری برای تحصیل دانشجویان دارد، ایتالیا است. این کشور دارای دانشگاه‌های بسیار معروف و کم هزینه‌ای به خصوص در رشته‌های معماری، هنر و پزشکی می‌باشد. تحصیل دانشجویان از کشورهای مختلف به دانشگاه های این کشور و تسلط آن‌ها به زبان انگلیسی و ایتالیایی باعث می‌شود، رزومه تحصیلی خود را برای رفتن به کشورهای مختلفی مانند آمریکا، کانادا و… قوی‌تر کنند.

اگر قصد تحصیل در ایتالیا را دارید در این مطلب با ما همراه باشید، تا با دانشگاه‌های برتر ایتالیا آشنا شوید.

 

معرفی دانشگاه های برتر ایتالیا در رشته‌های مختلف

ایتالیا به دلیل پذیرش آسان و ارائه بورسیه از دانشگاه‌های معتبر خود به یکی از کشورهای مهم تحصیلی برای دانشجویان تبدیل شده است. معروف‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های ایتالیا عبارتند از:

 

1. دانشگاه بلونیا (University Of Bologna)

از دانشگاه‌های معروف ایتالیا می‌توان به بلونیا اشاره کرد، که در شمال این کشور قرار دارد. این دانشگاه از بزرگترین مراکز فرهنگی و آموزشی‌ای می‌باشد که در سال 1088 میلادی در اوایل دوره رونسانس تاتسیس شده است. در دانشگاه بلونیا افراد معتبر و مشهوری همانند پیر پئولو پازولینی (فیلمساز معروف جهان) تحصیل کرده‌ است. رشته‌های زیادی از جمله حقوق بشر، پزشکی، روانشناسی، مدیریت و اقتصاد، مهندسی برق، کامپیوتر، عمران، زبان، جامعه و فرهنگ به زبان انگلیسی در این دانشگاه تدریس می‌شوند. دانشگاه بلونیا در کشور ایتالیا رتبه سوم و در جهان دارای رتبه 203 می‌باشد.

 

2. دانشگاه پلی تکنیک میلان (University Of Polytechnic Milan)

دانشگاه پلی تکنیک میلان از دانشگاه‌های معتبر و برتر فنی و مهندسی جهان می‌باشد. این دانشگاه در سال 1863 میلادی تاسیس شده است. در دانشگاه پلی تکنیک میلان افراد معتبر و مشهوری از جمله جی.انی باتیستا پیرلی (کارآفرین مشهور) و جیولی ناتتا (برنده جایزه نوبل و شیمی‌دان) در آن تحصیل کرده‌اند. از جمله رشته‌هایی که در این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند عبارتند از: فیزیک مهندسی، مهندسی مدیریت، مهندسی ریاضی، طراحی داخلی، مهندسی غذا، مهندسی معماری، شیمی، کامپیوتر، برق، عمران، مکانیک، هوافضا، متالورژی و انرژی و مهندسی موزیک و آکوستیک. همچنین بهتر است بدانید که دانشگاه پلی تکنیک میلان، در بین دانشگاه های برتر ایتالیا ، رتبه 2 و در جهان رتبه 195 را دارد.

 

دانشگاه های برتر ایتالیا

 

3. دانشگاه ساپینزا (University Of Sapienza)

دانشگاه ساپینزا یکی از دانشگاه‌های قدیمی قاره اروپا می‌پاشد که در سال 1303 در شهر رم تاسیس شد. این دانشگاه از همان سال تاسیس در حوزه تحقیقات کار خود را آغاز کرد. امروزه حدود 4000 استاد و 111 هزار  دانشجو در دانشگاه ساپینزا وجود دارد. این دانشگاه که رتبه اول کشور ایتالیا و رتبه 183جهان را دارد، افراد مشهوری از جمله افدریکو فلینی (سینماگر و فیلمساز معروف ایتالیا) و فدریکا موگرینی (رئیس سیاست خارجه اتحادیا اروپا) در آن تدریس کرده‌اند. لازم به ذکر است که در دانشگاه ساپینزا رشته‌های زیادی به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند که عبارتند از ژنتیک، مدیریت و اقتصاد، روانشناسی، مطالعات فشن، عمران، مکانیک، کامپیوتر، برق، شیمی، مهندسی معماری و انرژی.

 

4. دانشگاه پیزا (University Of Pisa)

این دانشگاه در شهر کوچک پیزا در سال 1343 میلادی تاسیس و شروع به فعالیت کرد. امروزه شهر پیزا تبدیل به یکی از شهرهای دانشجویی در کشورر ایتالیا شده است. در دانشگاه پیزا افراد مشهوری از جمله آندره بوچلی (موسیقی‌دان معروف ایتالیایی) تحصیل کرده‌اند. لازم به ذکر است در این دانشگاه که تاییدیه‌ی وزارت علوم ایران را دارد رشته‌های زیادی از جمله مهندسی هسته‌ای، اقتصاد، مهندسی بیوتیک، مهندسی هوافضا، نوروساینس و مهندسی کامپیوتر به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. دانشگاه پیزا توانسته رتبه 4 در خود کشور ایتالیا و رتبه 223 در جهان را از آن خود کند.

 

5. دانشگاه پادوا (University Of Padua)

دانشگاه پادوا در سال 1222 تاسیس و با شعار دفاع از آزادی اندیشه در تحصیل و تدریس فعالیت خود را آغاز کرد. در این دانشگاه افراد مشهور زیادی از جمله گالوچی (پزشک معروف قلب در ایتالیا) و نیکولاس کوپرنیک (ستاره‌شناس معروف لهستانی) تحصیل کرده‌اند. لازم به ذکر است که دانشگاه پادوا امروزه رتبه 5 در کشور ایتالیا و رتبه 227 در جهان را کسب کرده است. رشته‌های کامپیوتر، فیزیک و مهندسی محیط زیست در این دانشگاه علاوه بر زبان ایتالیایی به زبان انگلیسی نیز تدریس می‌شوند.

 

6. دانشگاه فلورانس (University Of Florence)

این دانشگاه همان‌طور که از نامش پیداست در شهر تاریخی فلورانس تاسیس شده است. به عنوان یکی از دانشگاه‌های قدیمی و معتبر کشور ایتالیا شهرت بسیار زیادی دارد. در دانشگاه فلورانس همانند دیگر دانشگاه‌های ایتالیا افراد مشهوری از جمله دانته آلیگیری (نویسنده برتر جهان) تحصیل کرده‌اند. این دانشگاه با رتبه هفتم در ایتالیا توانسته رشته‌های زیادی را علاوه بر زبان ایتالیایی به زبان انگلیسی نیز تدریس کند که عبارتند از: زمین شناسی، اقتصاد و توسعه و توریسم.

 

سخن آخر

در این مطلب دانشگاه های برتر ایتالیا که هم به زبان ایتالیایی و هم به زبان انگلیسی در رشته‌های زیادی تدریس می‌کنند را به شما معرفی کردیم. این دانشگاه‌ها از نظر علمی، از اعتبار و جایگاه بسیار بالایی هم در ایتالیا و هم در جهان برخوردار هستند. اگر قصد تحصیل در ایتالیا را دارید می‌توانید با خواندن مطالب فوق با دانشگاه‌های برتر ایتالیا و رشته‌هایی که در این دانشگاه‌ها هم به زبان ایتالیایی و هم انگلیسی تدریس می‌شوند، آشنا شوید. برای مطالب بیشتر میتوانید به سایت applyitaly.com نیز مراجعه کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *