نکات مهاجرت به ایتالیا

نکات مهاجرت به ایتالیا

آیا واقعاً زندگی در کشور ایتالیا مانند آنچه که در فیلم‌ها میبینیم است؟ در این مطلب با ما همراه باشید تا با نکات مهاجرت به ایتالیا آشنا شوید. این کشور، یکی از کشورهای زیبا و جذاب جنوب اروپاست که با شبه جزیره ایتالیا و دو جزیره سیسیل و ساردینی شهرت دارد. به مدت سال‌ها، صنعت فیلم سازی هالیوود تصویری آرمانی از ایتالیا را به ما نشان داده است.

کیفیت و نحوه زندگی در ایتالیا به دیدگاه شما برمی گردد. بسیاری از مهاجران با انتظارات بالا وارد یک کشور می‌شوند و احتمال سرخورده شدن آنها بسیار زیاد است. با آگاهی از اینکه ایتالیا، همچون هر کشور دیگری، با چالش‌ها و مشکلات خود مواجه است. مهاجران جدید به تدریج یاد می‌گیرند با این واقعیت‌ها کنار بیایند و از زندگی در این کشور لذت ببرند.

اطلاعات بیشتر: تحصیل کارشناسی ارشد در ایتالیا

جنبه مثبت مهاجرت به ایتالیا

لازم به ذکر است که لذت بردن از زندگی شبانه نکات مهاجرت به ایتالیا می باشد. افراد ایتالیایی به شدت اجتماعی هستند و تنها شرایط جوی ناگهانی می‌تواند آنها را در خانه بند کند. این علاقه به بیرون رفتن در شب‌ها و لذت بردن از محیط‌های شهری، به سرعت به مهاجران نیز منتقل می‌شود. شب‌ها، زیر نور ماه، آنها همچون مردمان ایتالیا، از خوردن بستنی در مقابل فروشگاه‌ها و اجراهای خیابانی لذت می‌برند.

جنبه منفی مهاجرت به ایتالیا

جنبه منفی مهاجرت به کشور ایتالیا این است که زیاد به زبان انگلیسی علاقه‌مند نیستند. در بسیاری از شهرهای ایتالیا، مردم به راحتی انگلیسی صحبت نمی‌کنند. این مسئله در شهرهای بزرگ به دلیل حضور گردشگران به نسبت بهتر است، اما در شهرهای کوچک ممکن است با افراد کمی که بتوانند انگلیسی صحبت کنند، برخورد کنید.

به نظر بسیاری از مهاجران، افراد ایتالیایی که انگلیسی صحبت می‌کنند، گاهی به حدی سریع حرف میزنند که درک آن مشکل است. این مسئله به ویژه در شهرهایی مانند فلورانس، رم و ونیز قابل مشاهده است. جاهایی که محلی‌ها گردشگران را مزاحم می‌بینند.

یادگیری زبان ایتالیایی موضوعی است که نمی‌توانید نادیده بگیرید. زیرا پس از ورود به این کشور، این مهارت لازم خواهد شد. بنابراین، اگر قصد مهاجرت یا ادامه تحصیل در ایتالیا را دارید، بهتر است به یادگیری زبان ایتالیایی اهمیت بیشتری دهید و به شدت برای آن تلاش کنید.

 

نکات مهاجرت به ایتالیا

 

بررسی وضعیت مسکن در ایتالیا

بهتر است با یادآوری یک ضرب‌المثل قدیمی شروع کنیم که می‌گوید ایتالیایی‌ها تا پنجاه سالگی، در خانه والدین خود می‌مانند. زیرا  تمایلی به شستن لباس‌های خود ندارند. اگرچه این ضرب‌المثل تا حدی درست است، اما دلیل اصلی برای ماندن فرزندان با والدین خود این است که پیدا کردن یک خانه مناسب بسیار دشوار است.

در ایتالیا معمولا خانه ها گران، کوچک و قدیمی می باشند. بیشتر آپارتمان‌های ایتالیایی در سال‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ میلادی ساخته شده‌اند و از مواد ساختمانی مخصوص آن دوران استفاده شده است. با اینکه این آپارتمان‌هایی کوچک هستند، اما قیمت آن‌ها نسبتا زیاد است. اما آپارتمان‌ها علی رغم قدیمی بودنشان ایراد خاصی نداشته و با کمی تغییرات قابل سکونت‌‌اند.

بیشتر بدانید: تحصیل پزشکی در ایتالیا

وضعیت هزینه‌ها در ایتالیا

هزینه‌های زندگی در ایتالیا مشابه سایر کشورهای اروپایی است. اگرچه وضعیت اقتصادی ایتالیا کاملا ایده‌آل نیست، اما قیمت‌ها افزایش چشمگیری ‌نداشته‌اند. برای غیراروپایی‌ها ممکن است قیمت‌ها در مقایسه با گذشته کمی بیشتر باشد.

غذاهای ارزان و لذیذ فروشگاه‌های ایتالیایی بی‌نظیر می‌باشند. حتی در شهرها و فروشگاه‌های کوچکتر این کشور می‌توانید میوه، سبزیجات، گوشت و پنیرهای تازه و متنوع را پیدا کنید. برخی از محصولات خاص ممکن است در مقایسه با سایر کشورها قیمت کمتری داشته باشند. اما در مقابل ایتالیا منابع محدودی دارد، بنابراین هرچند محصولات تولیدی در این کشور قیمت مناسبی دارند. اما مواد وارداتی قیمت بالایی دارند. منابعی مانند نفت، گاز و برق گران و محدود هستند.

 

نکات مهاجرت به ایتالیا

 

سیستم حمل و نقل در ایتالیا

حمل و نقل بین شهرها و مناطق مختلف ایتالیا راحت است. با این حال، رانندگی در این کشور می‌تواند کمی خطرناک باشد. اگرچه مردم غالباً انتقاداتی از وضعیت حمل و نقل عمومی در ایتالیا دارند، واقعیت چیز دیگری است. وضعیت حمل و نقل عمومی در ایتالیا در حقیقت بسیار مطلوب است.

این حمل و نقل عمومی نه تنها بصرفه است، بلکه امنیت آن نیز تضمین شده است و در سراسر کشور گسترش یافته است. البته این سطح را نمی‌توان با کشوری مانند سوئیس مقایسه کرد، اما همچنان ارزان، ایمن می‌باشد.

فرصت شغلی در ایتالیا

یکی از جنبه‌های حیاتی و مهم برای افرادی که به تحصیل در ایتالیا مشغول هستند یا قصد ادامه تحصیل در ایتالیا را دارند، یافتن شغل مناسب است. در حال حاضر، یافتن فرصت شغلی در ایتالیا، به عنوان شهروند اتحادیه اروپا یا مهاجران، دیگر به سادگی قبل نبوده و امکان‌پذیر نیست.

بازار کار در ایتالیا در گذشته رونق بهتری داشته است. هر سال، هزاران فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌های این کشور، بدون چشم‌انداز شغلی مطمئن، به بازار کار وارد می‌شوند. بسیاری توصیه می‌کنند که قبل از تصمیم به مهاجرت به ایتالیا، به مسائل مربوط به اشتغال در این کشور توجه ویژه داشته باشید. حتی شغل‌های معمولی که قبلاً برای مهاجران رایج بوده‌اند، اکنون به اندازه گذشته در دسترس نیستند.

سخن پایانی

در این مطلب به نکات مهاجرت به ایتالیا اشاره شد. زندگی در ایتالیا یک تجربه‌ی چالش برانگیز است که نیازمند تعامل با محیط و فرهنگ متفاوت است. از شب‌گردی‌های شاد و خاطره انگیز تا مواجهه با چالش‌های زبانی و اقتصادی، همه جنبه‌های زندگی در این کشور تاثیرگذارند.

برای افرادی که قصد مهاجرت یا ادامه تحصیل در ایتالیا را دارند، اهمیت یادگیری زبان ایتالیایی و تسلط بر آن از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین، آگاهی از چالش‌های بازار کار و هزینه‌های زندگی، به افراد کمک می‌کند تا با واقعیت‌های این کشور آشنا شوند و راه‌های بهتری را برای سازگاری و موفقیت انتخاب کنند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *