تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان

تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان

تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان، نظر به اینکه ایتالیا یک کشور پیشرفته است و همچنین شرایط مطلوبی برای تحصیل دارد، از این رو تحصیل در این کشور دارای طرفداران بسیاری در نقاط مختلف دنیا می باشد. وجود فرصت های عالی، معماری چشمگیر، داشتن یکی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان، هزینه های تحصیل کم و عدم لزوم بسیاری از دانشگاه ها به آزمون زبان از مزایای قابل توجه تحصیل در کشور ایتالیا هستند.

در حقیقت، تحصیل در ایتالیا بدون نیاز به ارائه مدرک زبان، از موضوعات بسیار مهمی است که توجه دانشجویان و متقاضیان زیادی را به خود جلب نموده است. تعدادی از دانشگاه‌ های ایتالیا جهت پذیرش دانشجو به آزمون ‌هایی مانند آیلتس و تافل نیاز ندارند و همین امر تحصیل در یک دانشگاه ایتالیایی را بسیار راحت خواهد کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد شرایط تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان مطالب مفید و جامعی را ارائه دهیم.

شرایط تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان

برای تحصیل در ایتالیا بدون داشتن مدرک زبان، سه روش وجود دارد. ناگفته نماند که مهاجرت تحصیلی به این کشور با در اختیار داشتن مدرک زبان راحت تر و سریع ‌تر است. اما بعضی از متقاضیان بنا به دلایلی ترجیح می‌ دهند که بدون مدرک زبان برای تحصیل در این کشور اقدام نمایند:

گذراندن تحصیلات قبلی به زبان انگلیسی

نخستین کاری که باید برای تحصیل در کشور ایتالیا انجام دهید، انتخاب دانشگاهی در این کشور است که جهت اخذ پذیرش نیازی به ارائه مدرک زبان نداشته باشید. در اینگونه دانشگاه ها در صورتی که متقاضی قبلا به زبان انگلیسی آموزش دیده باشد، به هیچ مدرک زبانی احتیاج ندارد. در واقع، دانشجویانی که تحصیلات پیشین خود را به زبان انگلیسی گذرانده باشند، قادر هستند تا بدون مدرک زبان جهت تحصیل در ایتالیا اقدام نمایند. تنها کافیست که یک اظهارنامه یا گواهی رسمی با سربرگ و مهر معتبر به عنوان سندی مبنی براینکه تحصیلات پیشین خود را به زبان انگلیسی گذرانده، تحویل دهد.

بیشتر بدانید: تحصیل در اروپا

مصاحبه تصویری یا تست آنلاین

برای گرفتن پذیرش از بعضی از دانشگاه های ایتالیا می بایست در آزمون آنلاین یا مصاحبه تصویری شرکت نمایید. بعد از اینکه دانشگاه مورد نظر در خواست شما را بررسی کرد، باید طبق خواسته آن دانشگاه برای مصاحبه آماده شوید. توجه داشته باشید که حتما در این مصاحبه علاقه و اشتیاق خود را برای ورود به این دانشگاه نشان دهید. شرکت در این مصاحبه جهت اخذ پذیرش در برخی از دانشگاه ‌های ایتالیا بدون ارائه مدرک زبان الزامی می باشد.

مصاحبه تصویری یا تست آنلاین

شرکت در دوره‌ های زبان

روش سومی که شما می توانید بدون مدرک‌زبان برای گرفتن پذیرش از دانشگاه های ایتالیا از طریق آن اقدام کنید، شرکت در دوره‌ های زبان است. تعداد زیادی از دانشگاه های این کشور به جهت جذب دانشجویان بین‌المللی، دوره های زبان انگلیسی یا ایتالیایی برگزار می کنند. دانشجویان می توانند پیش از شروع دوره تحصیلی در این کلاس ها حاضر شوند و بعد از گذراندن این دوره ها و کسب نمره قبولی، وارد دانشگاه مورد نظر شوند.

دانشگاه های ایتالیا بدون نیاز به مدرک زبان

همانطور که گفته شد، در صورتی که مدرک‌زبان نداشته باشید دانشگاه های زیادی در ایتالیا هستند که شما را می پذیرند. در ادامه، لیستی از دانشگاه هایی که برای پذیرش نیازی به مدرک زبان ندارند، آمده است:

  • دانشگاه میلان
  • دانشگاه بولونیا
  • دانشگاه فلورانس
  • دانشگاه پیزا
  • دانشگاه ترنتو
  • دانشگاه پادوآ
  • دانشگاه جان کابوت
  • دانشگاه ساپینزا رم
  • دانشگاه ورونا
  • دانشگاه ناپل

ویزای دانشجویی بدون مدرک زبان در ایتالیا

جهت اقدام به اپلای برای یکی از دانشگاه های ایتالیا می بایست رزومه خود را برای اساتید گوناگون ارسال کنید تا آن ها شرایط شما را بررسی نمایند. پس از اخذ پذیرش از یک دانشگاه، باید برای گرفتن ویزا دست به کار شوید. پرونده ‌ای که به سفارت تحویل می ‌دهید می بایست دربردارنده مدارک شخصی همچون پاسپورت معتبر و عکس، ریز نمرات تحصیلی، گواهی تمکن مالی،‌ فرم درخواست ویزا، مدارک اقامت در ایتالیا، نامه پذیرش از دانشگاه، گواهی بیمه و اثبات عدم سوء پیشینه کیفری باشد.

ممکن است ارائه ندادن مدرک زبان،‌ منجر به ریجکتی ویزای تحصیلی شما شود. در این مواقع، دانشگاه باید در یک نامه رسمی، اعلام کند که شما نیازی به تحویل مدرک زبان ندارید. شما می توانید این نامه را به عنوان مدرک زبان به سفارت تحویل دهید تا ویزای شما صادر شود.

ریسک های مهاجرت تحصیلی به ایتالیا بدون مدرک زبان

تحصیل در یک کشور خارجی برای متقاضیان با چالش هایی همراه می باشد که یکی از آن ها زبان رسمی کشور مورد نظر است. در حقیقت، با وجود اینکه تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان نیز میسر است، اما دانشجویانی که پیش از ورود به ایتالیا اقدام به یادگیری زبان می کنند و مدرک خود را دریافت می نمایند با ریسک های کم تری مواجه خواهند شد. کسانی که زبان انگلیسی یا ایتالیایی را یاد نگیرند در آنجا با مشکل برقراری ارتباط و طی کردن دروس رو به رو می شوند. بنابراین، توصیه می کنیم که دانشجویان در ابتدا مدرک زبان خود را دریافت کنند و سپس جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا اقدام نمایند.

درصورتیکه قصد تحصیل در ایتالیا را دارید می توانید به موسسات مجاز اعزام دانشجو مراجعه کنید شما می توانید با کارشناسان زبده یگانه سفیران دانش از طریق فرم های درخواست مشاوره و ارزشیابی تحصیلی در ارتباط باشید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *