تحصیل رشته میکروبیولوژی در ایتالیا

تحصیل رشته میکروبیولوژی در ایتالیا

 امروزه ایتالیا بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی در میان کشورهای اروپایی است. همچنین یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت تحصیلی شناخته می شود‌. پیش از این تعداد کمی از دانشجويان بین المللی برای ادامه تحصیل به سراغ کشور ایتالیا می رفتند. اما امروزه به دلیل وجود امکانات فوق العاده و شرایط زندگی مطلوب برای دانشجويان در زمان تحصیل و پس از فارغ التحصیلی، دانشجويان رشته های مختلف از سرتاسر جهان به ایتالیا سفر می کنند.

ایتالیا کشور بسیار خوش آب و هوا همراه با مردمانی خون گرم و فرهنگی غنی است. مهاجرت به این کشور می تواند بهترین تجربه زندگی دانشجویی را برای شما به ارمغان آورد. رشته های مختلفی در دانشگاه های این کشور تدریس می شوند که رشته میکروبیولوژی، یکی از مهم ترین آن ها است. اگر قصد دارید درباره تحصیل رشته میکروبیولوژی در ایتالیا اطلاعات بیشتری کسب کنید، در این مقاله با ما همراه باشید.

 

میکروبیولوژی در ايتاليا

 

میکروبیولوژی در ايتاليا

بسیاری از مردم بر این باورند که ایتالیا تنها میزبان دانشجويان بین المللی در رشته های هنری می باشد. در صورتی که رشته های علوم پزشکی و پیرا پزشکی از مهم ترین رشته های ارائه شده در دانشگاه ها و مراکز علمی این کشور شمرده می شوند‌ و رشته میکروبیولوژی یکی از مهم ترین آن ها می باشد.

به طور کلی این رشته یکی از محبوب ترین رشته های دانشگاهی در جهان شناخته شده است و به دلیل داشتن درآمد بالا و وجود موقعیت های شغلی بی نظیر، توجه بسیاری از دانشجویان را در زمان انتخاب رشته به خود جلب می نماید.

رشته میکروبیولوژی در بهترین دانشگاه های کشور ایتالیا تدریس می شود. همچنین دانشجوی این رشته از درآمد بسیار خوب و آینده شغلی درخشانی در این کشور برخوردار خواهد بود. این رشته یکی از رشته های حیاتی در کشور ایتالیا بشمار می آید. عموما امکان تحصیل بدون هزینه به کمک بورسیه های تحصیلی برای دانشجويان بین المللی آن فراهم می شود‌.

 

"</p

 

دانشگاه های خوب برای رشته میکروبیولوژی در ایتالیا

رشته میکروبیولوژی در بهترین دانشگاه های کشور ایتالیا تدریس می شود. دانشجويان می توانند از بهترین امکانات رفاهی و علمی موجود در این دانشگاه ها بهره ببرند. همچنین لازم به ذکر است که دانشگاه های این کشور در رده بندی های جهانی از سطح علمی بالایی برخوردار است. به همین دلیل شما پس از اتمام دوران تحصیل خود، مدرک معتبری در رشته میکروبیولوژی دریافت خواهید کرد.

در میان تمامی دانشگاه ها و مراکز علمی کشور ایتالیا، دانشگاه ساپینزا رم، رتبه ۱۲۱ QS را در رشته میکروبیولوژی از آن خود کرده است. پس از این مرکز علمی، دانشگاه پادوا با رتبه ۱۴۰ و دانشگاه میلان با رتبه ۱۴۸ از بهترین دانشگاه های کشور ایتالیا در رشته میکروبیولوژی به شمار می روند.

 

اهمیت زبان در تحصیل میکروبیولوژی در ایتالیا

یکی از نکات حائز اهمیت در تمامی مراحل مهاجرت تحصیلی به کشور های گوناگون، زبان است‌. مهاجرت به کشور ایتالیا نیز از این مسئله مستثنی نیست و بهتر است دقت داشته باشید. داشتن تسلط کافی در زبان انگلیسی و ایتالیایی می تواند مسیر را تا حد زیادی برای شما هموار سازد.

همچنین بهتر است بدانید که بعضی رشته ها در دانشگاه های کشور ایتالیا به زبان انگلیسی و بعضی دیگر به زبان ایتالیایی تدریس می شوند‌ که بهتر است در زمان انتخاب دانشگاه و رشته به این مسئله به خوبی توجه داشته باشید.

 

اهمیت زبان در تحصیل میکروبیولوژی در ایتالیا

 

چارت دروس رشته میکروبیولوژی در ایتالیا

اگر بخواهیم کمی دقیق تر درباره این رشته صحبت کنیم، بهتر است بدانید که چارت تخصصی مشخصی برای رشته میکروبیولوژی و همچنین سایر رشته های دانشگاهی در ایتالیا ارائه می شود که ممکن است از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت باشد.

در سال اول رشته میکروبیولوژی در کشور ایتالیا، دروس دانشجویان شامل اصول اولیه ریاضیات، احتمالات و آمار، مهارت های کامپیوتری، سیتولوژی و بافت شناسی، شیمی عمومی، جانور شناسی، شیمی آلی، فیزیک، بیولوژی و تنوع گیاهی است که در عموم دانشگاه های این کشور تدریس می شود. دروس سال دوم نیز شامل بیوشیمی، آناتومی مقایسه ای، اکولوژی، زبان انگلیسی، ژنتیک، فیزیولوژی عمومی، ویروس شناسی عمومی و میکروبیولوژی و زیست شناسی مولکولی است.

 

جمع بندی

بر اساس آنچه گفته شد دریافتید که رشته میکروبیولوژی در دانشگاه های مختلف ایتالیا تدریس می شود. فارغ التحصیلان این رشته در کشور ایتالیا، دارای آینده شغلی مناسب و همچنین درآمد مطلوبی خواهند بود‌. همچنین بهتر است بدانید که وجود بورسیه تحصیلی اروپا در سال های اخیر، مهاجرت تحصیلی به این کشور را ساده تر از قبل کرده است.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *