شرایط تحصیل در اروپا برای دانشجویان ایرانی

شرایط تحصیل در اروپا برای دانشجویان ایرانی

اروپا برای پیشرفت و گسترش موفقیت‌های تحصیلی، انتخاب بسیار عالی است. تقریباً شصت درصد کسانی که قصد مهاجرت به اروپا را دارند از روش تحصیل اقدام می‌کنند. جهت تحصیل در هر مقطعی از دانشگاه‌های اروپا باید شرایط تعریف شده را رعایت کنید تا امکان دریافت ویزای تحصیلی اروپا برای دانشجویی را داشته باشید.

اهمیت تحصیل در اروپا برای دانشجویان ایرانی

مهمترین دلایل علاقمندی دانشجویان بین المللی برای تحصیل در کشورهای اروپایی به شرح زیر است.

رتبه بالای دانشگاه‌های اروپا: بیش از یک سوم دانشگاه‌های معتبر جهان در اروپا هستند. معتبرترین آن‌ها برای تحصیل، دانشگاه آکسفورد است.

شهریه پایین دانشگاه‌های اروپایی: شهریه دانشگاه‌های اروپا در مقایسه با کشورهای آمریکا و اقیانوسیه بسیار کم و متقاضیان از کشورهای اتحادیه اروپا مناسب‌ترین و پایین‌ترین شهریه را پرداخت می‌کنند.

امنیت کشورهای اروپایی: امنیت در کشورهای اروپایی نسبت به کشورهای قاره آمریکا، آفریقا و آسیای جنوب شرقی بیشتر است.

بورسیه تحصیلی اروپا: بورسیه و فاند از دانشگاه های اروپا برای دانشجویان ایرانی بسیار ارزشمند است.

حمل و نقل عمومی در اروپا بسیار گسترده و پیشرفته بوده و داشتن ویزای دانشجویی شینگن این امکان را به دانشجوها می‌دهد که آزادانه در کشورهای شینگن سفر کنند.

انتخاب کشور مناسب برای تحصیل در اروپا

کشورهایی مانند فرانسه، سوئیس، آلمان، دانمارک، ایتالیا و جمهوری چک برای تحصیل و زندگی در اروپا بهترین گزینه هستند. کشور سویس دارای دوره‌های کارآموزی متفاوتی برای رشته مدیریت، هتلداری و گردشگری است. فرانسه دارای دوره‌های مد، هنر، آشپزی و تجاری می­باشد.

آلمان بهترین و مناسب‌ترین کشور برای تحصیل در رشته‌های مهندسی است و کمترین هزینه تحصیل را در سراسر اروپا دارد.

کشور ایتالیا برای تحصیل در دوره‌های مد و کسب و کار بسیار مناسب است.

برای تحصیل در رشته‌های علم و فناوری، کشور دانمارک بهترین انتخاب خواهد بود. این کشور در رتبه دهم از نظر هزینه زندگی و سیستم آموزشی قرار دارد.

برای تحصیل در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و فیزیوتراپی، جمهوری چک بهترین گزینه است. در دانشگاه‌های این کشور از به روزترین تجهیزات آموزشی استفاده و شهریه دریافتی آنها بسیار مقرون به صرفه است.

شرایط تحصیل در اروپا برای دانشجویان

مراحل تحصیل در اروپا

برای ورود به دانشگاه‌ها در کشورهای اروپایی، دریافت نامه پذیرش از دانشگاه لازم است.

انتخاب رشته برای تحصیل در اروپا

مهم است که بدانید، ملاک انتخاب رشته نباید بر اساس شرایط یافتن شغل پس از فارغ التحصیلی یا میزان حقوق آن بعد از مشغول به کار شدن باشد. علاقه به رشته مورد نظر برای موفقت مهم است؛ به دلیل این که در زمان رو به رو شدن با چالش‌ها و موانع تحصیلی و شغلی عملکرد بهتری خواهید داشت.

مهلت ارسال درخواست پذیرش برای تحصیل در اروپا متناسب با دانشگاه انتخابی و رشته تحصیلی متفاوت بوده و معمولا کشورهای اتحادیه اروپا برای پذیرش دانشجویان اروپایی و غیر اروپایی در دانشگاه‌های خود، زمان متفاوتی را تعین می‌کنند.

در صورت عدم ارسال به موقع درخواست پذیرش، درخواست مورد بررسی قرار نمی‌گیرد.

آشنا شدن با شرایط تحصیل در اروپا برای دانشجویان ایرانی

تحصیل در دانشگاه‌های اروپایی شامل شرایط عمومی و خصوصی است. شرایط عمومی مانند دارا بودن گواهی پایان تحصیل در سطح دبیرستان و دیپلم، داشتن مدرک مهارت زبان انگلیسی برای تحصیل، دارا بودن گواهی پزشکی برای تضمین سلامت پزشکی می باشد.

برای تحصیل در هر کدام از کشور‌های اروپایی یا هر دوره تحصیلی در اروپا، شرایطی متفاوتی بر اساس قوانین یک کشور یا دانشگاه وجود دارد.

مثلا در کشور انگلستان، درخواست پذیرش فرد متقاضی از طریق سیستم UCAAS پذیرفته می‌شود. در اکثر کشورهای اروپایی برای تحصیل در برخی دوره‌ها، به ویژه دوره‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی باید در آزمون شرکت کرد.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در اروپا برای دانشجویان ایرانی

مدارک تحصیلی مورد نیاز شامل مدرک دیپلم، مدارک دانشگاهی و مدرک معتبر زبان انگلیسی نظیر تافل و آیلتس است. تمامی مدارک تحصیلی را به همراه ریزنمرات تحصیلی و مکمل‌ها یا صفحاتی اضافه را به دانشگاه ارائه دهید. تمامی مدارک تحصیلی باید به زبان انگلیسی یا زبان محلی کشور مقصد ترجمه شود.

برای تحصیل در برخی از دانشگاه‌های اروپایی باید رزومه داشته باشید. تمامی اطلاعات از اولین مدرسه تا مطالعات فعلی همراه با جزئیات و بازه زمانی آن‌ها را در رزومه بیان کنید.

رزومه تخصصی برای اپلای

رزومه باید بر اساس ترتیب زمانی و در قالب جدول تکمیل و شامل اطلاعات زیر باشد:

اطلاعات شخصی مانند نام، آدرس، تاریخ تولد، محل تولد و ملیت، اطلاعات آکادمیک مانند تحصیلات دانشگاهی.

هدف از انتخاب دوره یا رشته تحصیلی در دانشگاه انتخابی برای تحصیل در اروپا توسط انگیزه نامه مشخص می‌شود. در انگیزه نامه باید انگیزه و هدف از اخذ پذیرش در دانشگاه را به صورت کامل توضیح داده شود. تمامی اطلاعات لازم درباره خودتان، اهداف و پیشینه تحصیلی را در انگیزه نامه ذکر کنید.

ارائه توصیه نامه به دانشگاه، صلاحیت و پتانسیل شما را به عنوان دانشجو برای رشته انتخابی، مورد بررسی قرار می‌دهد. توصیه نامه را می‌توان از معلم، مدیر مدرسه، اساتید دانشگاه، رئیس یا کارفرمای سابق خود دریافت کرد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *